na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} 2.2 Z22YH - p0301, ECN030101 oraz p1191, ECN119152 Kaliope 17 12 142 2015-Lis-13, 16:24
Ostatni post: Dyzio Abram
  {B} 2.2 Z22YH - tryb awaryjny, wymiana regulatora lub/i pompy belinea 0 1 480 2015-Sie-05, 15:49
Ostatni post: belinea
  {B} 2.2 Z22YH - cieknie olej, niewielkie ilosci 'majonezu' pod korkiem belinea 15 2 670 2015-Sty-06, 10:08
Ostatni post: belinea
Ocena wątku:
  • 55 głosów - średnia: 3.16
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} 2.2 Z22YH - kilka pytań
#11
Hej, dzieki za odpowiedzi. Odnosnie spalania to z tego co wiem to 12l bylo nakrecone glownie w miescie. Natomiast ma sie to nijak do spalania w miescie ktore osiagam ja w pierwszych dniach po kupnie - czyli 15l. Staram sie testowac oszczednie. Jesli to nie jest normalne, co nalezy sprawdzic? Bylem na ogolnej diagnostyce w aso przed zakupem i procz klockow przednich, wszystko w porzadku. Przypominam ze rozmawiamy o automacie

Kosztow instalacji gazu bylem swiadomy przed kupnem. Wiekszosc znalezionych watkow pochodzila jednak sprzed 2-3 lat wiec bylem ciekaw czy koszty spadly. Tak czy siak gaz nie byl priorytetem przy wyborze

Co do napraw, nie mam pojecia czy auto bylo poddane reklamacji na ta opisywana usterke, przekopie ksiazke serwisowa, moze cos bedzie

Co do rozrzadu... Mam niewielka wiedze na temat rozrzadow z lancuchem  - jak to sie wymienia?
Odpowiedz
#12
Tak samo jak pasek, wymienia się łańcuch,prowadnice itp.
Odpowiedz
#13
Jaki to koszt orientacyjnie?

Czy pomijajac ten 'recall' opla i te prowadnice w rozrzadzie, jest to silnik ktorego nalezy sie obawiac w kontekscie czestotliwosci i kosztow napraw?
Odpowiedz
#14
belinea  - uzupełnij proszę swój profil na forum smile
Odpowiedz
#15
Zrobione
Odpowiedz
#16
Jak kupowałem swoją Zafiryndę miałem możliwość kupienia z silnikiem 2.2 trochę się o nim naczytałem i zrezygnowałem.
Jak już koledzy nadmienili ten silnik ma bezpośredni wtrysk i tu instalacja LPG jest droga i w dodatku silnik o tak częściowo będzie również dostawał benzynę. Czyli ekonomia żadna.
Silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny potrafią być oszczędne ale w połączeniu z doładowaniem turbiną lub kompresorów. Spalanie w Twoim przypadku na poziomie 12 litrów w mieście to norma, w trasie jak nie będziesz cisnął do 10 zejdziesz. Tylko raczej nie zakładam że kupiłeś auto z silnikiem 2,2 litra w benzynie żeby się wlec za tirami.
Więc trzeba się pogodzić ze spalaniem.
Silnik na łańcuchu niby bez obsługowy ale po 200tyś.km sprawdził bym jak ślizg wygląda - posądzam że to ten sam motor co signum/vectra c.
Czytałem coś o przegrzewaniu głowic, ale to radzę doczytać w necie, najlepiej na forach Vectry C. Niestety u Nas benzyn w Zbiorach jak na lekarstwo a silnik 2,2 to już unikat.
Odpowiedz
#17
Jak juz pisalem lpg nie bylo priorytetem. Bedziemy robic 5-6 a w ekstremalnym przypadku nie wiecej niz 10k rocznie. Zalezalo nam na automacie a ze wybor byl marny, zdecydowalem sie na 2.2 bo wolalem to niz diesla (okrutna zadra na sercu po scenicu dci). Pomijam fakt, ze samo auto mi podeszlo wygladem, wyposazeniem, wielkoscia i stanem utrzymania.  A takze potwierdzonym oryginalnym przebiegiem i ksiazka serwisowa prowadzona do samego konca.

Martwi mnie jednak teraz to co piszecie o srednim spalaniu w miescie bo mi na dotychczas przejechanych 40km wychodzi srednia 15l. Co moze miec wplyw na wyzsze spalanie? Jakas wada, usterka? Diagnostyka w aso nic podejrzanego nie wykryla

Mam zalozone kola 18tki, ktore bede sprzedawal i wymienial na nominalne - ale to chyba spalania specjalnie nie zawyza?
Odpowiedz
#18
Hmm rozumiem że podstawowy przegląd zrobiłeś tzn oleje filtry.
Nie napisałeś jakie odcinki robisz od uruchomienia do zgłaszania, jak jest to kilka km to jeździsz na zimnym silniku gdzie jest podwyższona dawka paliwa.
A w Reno pewnie ćwiczyłeś silnik 1,9dci niestety z renat tylko 2,5dci był dobry ale występował tylko w dostawczakach.
Co do spalania nie oczekuj Ĺźe tak duĹźy silnik spali 8litrĂłw pb
Odpowiedz
#19
Oleje i filtry byly robione niedawno przez poprzedniego wlasciciela. Odcinki rzeczywiscie robimy krotkie bo i miasto nieduze smile absolutnie nie oczekuje spalania rzedu 8l. Ale chcialbym miec pewnosc ze spalanie (te 15l) jest odpowiednie i niezawyzone jakas przypadloscia

W renacie 1.5dci. Gigantyczne problemy a skonczylo sie na dwoch padnietych wtryskach i koszcie po ktorym zdecydowalem sie sprzedac auto do komisu za gotowe. Czasem swiety spokoj cenie bardziej od kasy. Mam nadzieje ze ta zafira mi wlasnie taki spokoj zapewni na 2-3 lata (przebieg 166k) nawet jesli awaria elementow silnika bedzie drozsza niz w innych autach
Odpowiedz
#20
Zapomnialem wspomniec o pewnym problemie. Jak wspomnialem wczesniej mam zalozone kola 18tki i w czasie jazdy przod auta dosc mocno rzuca na boki w losowych momentach (dla mnie w losowych bo pewnie zalezy to od nierownosci na nawierzchni drogi). Trzeba skupiac uwage na chwycie a kierownicy bo potrafi czasem dosc wyraznie 'podbic' reke.
Kola planuje zmienic na nominalne (btw, w zafirze lepiej 16tki czy 17tki?) ale za wczasu mozecie doradzic w czym moze tkwic problem? Wywazenie? Geometria?

PS: Wczoraj jezdzilem autem troche ostrzej i o dziwo, na pomiarze na 15km w miescie, spalanie spadlo z 1 do ok. 12l. Byc moze trafilem na mniejszy ruch albo mialem szczescie na swiatlach... nic to, bede testowal dalej. Licze na to, ze zmiana kol jeszcze odrobine zbije spalanie (choc w przypadku jazdy po miescie nie jest to pewnie duza wartosc, o ile jakakolwiek)
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości