na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Żarówka {A} Sprzęgło pravyy 1 233 2018-Paż-16, 10:10
Ostatni post: bartf
  {Info} wymiana skrzyni mul123 1 248 2018-Lip-03, 16:47
Ostatni post: Mietas
  {A} Wymiana przegubu wewnętrznego wraz z półosią Jaro 22 10 937 2016-Wrz-16, 18:38
Ostatni post: Jędrek Z
Ocena wątku:
  • 26 głosów - średnia: 3.27
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} Sprzęgło, koło dwumasowe - wymiana, diagnoza, objawy oraz koszt naprawy
#11
Jak już będzie rozebrane pół auta to będę chciał wymienić co się da o ile starczy kasy. Teraz pytanie jakie sprzęgło pasuje do mojej Zosi. Poszperałem trochę na alledrogo i jest tam kilka pasujących do Y20DTH ceny różne o kilka stów
Odpowiedz
#12
Masz rocznik przejściowy, więc możliwe że masz dwumasę. Musiałbym mieć 2 VINy, zośki z Y20DTH z roku 2000, 2001 i taką z 2003,2004 żeby sprawdzić dokładnie.
Odpowiedz
#13
Moja ma ju z Vin 2003
W0L0TGF7532094438
Odpowiedz
#14
Ja również mam 2002/2003 i na 90% mam dwumasę, tak wynika z EPC, dlatego pytam. Potrzeba jeszcze jakiegoś VINu Zafirki z 2000r.
EDIT:
Porównałem VINy z zafirką z 2001 r. (VIN znaleziony w temacie "Rozkodowujemy VIN" i z Twoim). Nie jestem do końca pewien, ale prawdopodobnie możesz mieć dwumasę. Porównane dane różnią się. Zafirka z 2001, koło zamachowe posiada następujące:
Cytat:90502913 6 16 157 KOŁO ZAMACHOWE, ZESP.Y20DTH


Natomiast Twoja po rozkodowaniu ma:
Cytat:(93174633) (6 16 875)KOŁO ZAMACHOWE, ZESP. (JNS - STOSOWAĆ 93184588 56 16 003)


Fajnie by było gdybyś napisał na forum, już po robocie, co miałeś, czy zwykłe koło zamachowe czy dwumasę. Dodam że jeśli miałbyś dwumasę i chciałbyś zamienić na zwykłe koło zamachowe to istnieje taka możliwość. Jest gotowy zestaw Valeo do podmiany.


W VINie podanym przez Dziadek13 również jest zwykłe koło zamachowe:
Cytat:90502913 6 16 157KOŁO ZAMACHOWE, ZESP.X20DTL, Y20DTL
Odpowiedz
#15
Masz z 1999  W0L0TGF75Y2011037 sprawdź.
Odpowiedz
#16
Zośka naprawiona. Skończyła się tarcza i docisk. Dla potwierdzenia ten rocznik ma już dwumase.
Odpowiedz
#17
Padło i moje. Był spory kłopot, bo wybrałem się do Olsztyna i na pierwszych światłach zablokowane biegi, zaraz też opadł pedał sprzęgła. Wylał się płyn hamulcowy. Za radą miejscowych chłopaków uruchomiłem samochód na rozruszniku, wbijając wczęsniej dwójkę, i tak wróciłem do domu (45 km). Namawiali  co prawda, żeby spróbować wbić trójkę, ale jakoś nie miałem odwagi. Poszedł wysprzęglik, okazało się też, że tarcza zużyta, więc wymiana całości. Za radą Marwisna zdałem się na warsztat.  Dobrali części- tarcza i docisk LUK, wysprzęglik LPR (ciekawe, jak to będzie grało). Przy okazji też poduszka silnika, razem 1220 zł. Pedał sprzęgła pracuje leciutko, nie ma kłopotów z obrotami, więc powinno być dobrze.Przypomniałem sobie też, że parę dni przed awarią przy wciśniętym pedale słyszałem jakby delikatne, rytmiczne szorowanie.
Odpowiedz
#18
Witam. Mam taki problem w mojej zośce 2.2 DTI (Y22DTR) i nie wiem czy z tego powodu się martwić czy też nie ...

A mianowicie po wciśnięciu sprzęgła z pod maski wydobywa się cykanie...nie jest to głośne... ale jest  curve  po zdjęciu nogi ze sprzęgła wszystko ustaje i jest cicho, nie mogę określić skąd to dobiega bo na zewnątrz tego nie słychać tylko w środku. A z drugiej strony gdy silnik jest zimny po odpaleniu słychać terkot bardziej od lewego koła, po wciśnięciu sprzęgła jest cisza...Gdy silnik złapie temperaturę to  jest wszystko w porządku. Dodam że sprzęgło było wymieniane i biegi wchodzą w porządku... Mechanik mi powiedział że nie wie czy jest to spowodowane... I co o tym myślicie ?  roll
Odpowiedz
#19
Podobne cykanie słyszałem przed awarią sprzęgła u mnie. Wymieniałeś też wysprzęglik?
Odpowiedz
#20
Ramirez ja takie tarcie miałem i dziwne odgłosy jak łożysko oporowe się kończyło, a  z tarcza była w dobrym stanie ale wymieniłem Kpl .
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości