na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} 2.2 Z22YH - p0301, ECN030101 oraz p1191, ECN119152 Kaliope 17 11 997 2015-Lis-13, 16:24
Ostatni post: Dyzio Abram
  {B} 2.2 Z22YH - tryb awaryjny, wymiana regulatora lub/i pompy belinea 0 1 443 2015-Sie-05, 15:49
Ostatni post: belinea
  {B} 2.2 Z22YH - cieknie olej, niewielkie ilosci 'majonezu' pod korkiem belinea 15 2 589 2015-Sty-06, 10:08
Ostatni post: belinea
Ocena wątku:
  • 15 głosów - średnia: 2.4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} 2.2 Z22YH ecotec - automat
#1
Witam mam dwa pytanka co do mojej Zafirki.

1) autko bierze mi około 1l oleju (Mobil 1 5W-30) na 1000 km co może być nie tak?

2) czy jest sens wymieniać olej w skrzyni biegów czy lepiej sobie darować

Pozdrawiam
Odpowiedz
#2
teoretycznie opel informuje na wlepie ze silnik moze brac olej, ale litr na 1000 to raczej za duzo, mi zosia a brala 2 litry i okazalo sie ze silnik do remontu (zbyt duzr roznice cisnien na tlokach) po remoncie nie bierze wcale w zosi b aktualnej bierze przy dynamicznej jezdzie jakies 100ml na 3k ale tylko jezeli olej jest po przebiegu ok 12k
http://klubzafira.com/go/regulamin - zapoznaj się z regulaminem
http://klubzafira.com/go/szukaj - tu mozesz przeszukać forum
http://klubzafira.com/go/wykazkodow - tutaj znajdziesz kody błędów
http://klubzafira.com/go/vin - tutaj pomoĹźemy ci z VINem
http://klubzafira.com/go/instrukcja - instrukcja obsługi Opel Zafira

[Obrazek: klubzafirapl.jpg]

"Silence is the best reply to a fool"
Odpowiedz
#3
Wycieków z silnika nie mam żadnych, po odpaleniu nie kopci. Znajomy oświadczył, iż możliwe, że będę musiał wymienić uszczelki na zaworach. Dzisiaj byłem u mechanika ten zaś powiedział, iż mogą to być pierścienie lecz nie miał do czynienia z takim silnikiem więc wymiany się nie podejmie...
Odpowiedz
#4
Jeżeli bierze litr na tysiąc to jest zużyty pierścień albo gdzieś cieknie.
Jeżeli chodzi o olej w skrzyni biegów, to ja ostatnio wymieniłem. Samochód ma przebiegu 205 tys i uznałem, że należy wymienić. Podobno olej w skrzyni biegów się nie wymienia, nie ma takiej potrzeby. Ale ja uważam, że należy zmieniać olej przekładniowy. Nie jest on wieczny.
Wymieniany olej nie był jak nowy. W mojej ocenie gęstość i lepkość starego oleju była ok tj. jeszcze do używania. Natomiast nowy olej jest inny, klarowny i o innym poślizgu. Brak namacalnej różnicy w użytkowaniu samochodu.
Odpowiedz
#5
(2014-Lis-04, 16:45)Xaar link napisał(a): 2) czy jest sens wymieniać olej w skrzyni biegĂłw czy lepiej sobie darować
Też mam automat i zaraz po zakupie wymieniłem olej w skrzyni biegów, i jestem bardzo zadowolony.
Odpowiedz
#6
(2014-Lis-04, 17:33)Ron link napisał(a): JeĹźeli bierze litr na tysiąc to jest zuĹźyty pierścień albo gdzieś cieknie.
Jeżeli chodzi o olej w skrzyni biegów, to ja ostatnio wymieniłem. Samochód ma przebiegu 205 tys i uznałem, że należy wymienić. Podobno olej w skrzyni biegów się nie wymienia, nie ma takiej potrzeby. Ale ja uważam, że należy zmieniać olej przekładniowy. Nie jest on wieczny.
Wymieniany olej nie był jak nowy. W mojej ocenie gęstość i lepkość starego oleju była ok tj. jeszcze do używania. Natomiast nowy olej jest inny, klarowny i o innym poślizgu. Brak namacalnej różnicy w użytkowaniu samochodu.

Dzięki na odpowiedź.

(2014-Lis-04, 17:34)Krasnal link napisał(a): [quote author=Xaar link=topic=6540.msg74732#msg74732 date=1415115923]2) czy jest sens wymieniać olej w skrzyni biegĂłw czy lepiej sobie darować
Też mam automat i zaraz po zakupie wymieniłem olej w skrzyni biegów, i jestem bardzo zadowolony.

[/quote]


Dzięki. Będę musiał teraz tylko znaleźć dobrego mechanika, który się tego podejmie.
Odpowiedz
#7
Opss, nie doczytałem że masz automat
Odpowiedz
#8
(2014-Lis-04, 17:36)Xaar link napisał(a): Dzięki. Będę musiał teraz tylko znaleźć dobrego mechanika, ktĂłry się tego podejmie.
Poszukaj warsztat który się na tym zna bo olej w skrzyni typu zlać i wlać nowy każdy ci powie że zrobi. Ile automatów tyle sposobów wymiany a jest to bardzo istotne, w jednym wymienia sie na zimnym w innym na ciepłym, jeszcze w innym się zlewa nalewa nowy i znowu zlewa po 100km i dopiero zalewa właściwym. Także jak przeciętny mechanik myśli że w automacie zlać stary i wlać nowy to wszystko to się grubo myli. Nie wiem jak z Zosi. Jeśli nie problem do Ciebie to polecam Palkę z Mysłowic robią ze skrzyniami od A do Z i jest sprawdzony jeśli chodzi o same naprawy.
http://www.asbpalka.eu/
Odpowiedz
#9
Dzięki Bamber do Mysłowic trochę klocków mam ale chyba się wybiorę.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#10
Odnośnie silnika i picia oleju.
Jeżeli to jest ok litra/1000 km i auta ma ponad 150 tyś. km. przejechane, to z czystym sumieniem mogę stwierdzić że uszczelniacze zaworów są do wymiany. Po takim przebiegu są twarde jak skała i mało co uszczelniają !!!
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości