na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} 1.9 CDTI - Z19DTH - Silnik gaśnie w czasie jazdy ! Mundurowy 15 9 994 2018-Paż-30, 21:45
Ostatni post: krzygys
  {B} 1.9 CDTI - Z19DT - biały dym po odpaleniu i długo kręci Zyga 31 9 167 2018-Wrz-12, 08:09
Ostatni post: Krawiec
  {B} 1.9 CDTI - Z19DT -  Trzęsie silnikiem przy wyłączaniu - awaria przepustnicy Kaliope 14 8 631 2018-Maj-13, 17:24
Ostatni post: christofer69
Ocena wątku:
  • 11 głosów - średnia: 2.82
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} 1.9 CDTI - Z19DT olej na przepustnicy
#1
Ostatnio jak wymieniałem termostat zafundowałem sobie czyszczenie przepustnicy, nie była bardzo brudna jak na przebieg 140tys km, zdziwił mnie jednak widok oleju na niej. Pytałem kolegi z ASO i mówił że ślad oleju to normalne zjawisko i żeby się tym nie przejmować. Dodam że pomiędzy przeglądami nie musze dolewać oleju i silnik pracuje bez problemu, błędy się nie zapisują. Raz miałem tylko w trakcie ostrzejszej jazdy takie zjawisko że silnik nagle stracił moc, podobno to wina jakiegoś zaworu który czasami może się zawiesić.
Dla świętego spokoju rzućcie okiem na fotke przepustnicy zaraz po rozebraniu węża dolotowego i napiszcie co Wy na to?? Dodam że silnik jest po lekkim chipie 137KM 370Nm
[Obrazek: 20120204164333.jpg]
Odpowiedz
#2
Wszyscy tak mamy....tak juĹź urok przepustnicy w cdti.
PS. poziom oleju Ci nie maleje  bo pewnie masz dpf. Też tak myślałem. Po wycince jednak sie okazuje, że ciut bierze (ok, 150-200 ml na 15 tyś) jak każdy common rail.
Odpowiedz
#3
Nie mam DPF-u, rocznie robie coś w granicach 14 tys km więc może dlatego niezauważam jakichś dużych ubytków oleju. Dobrze że jest to normalne w tym silniku bo już myślalem że turbo na złom. Pozdro
Odpowiedz
#4
(2012-Lut-11, 09:12)jacek_gti link napisał(a): Nie mam DPF-u, rocznie robie coś w granicach 14 tys km więc moĹźe dlatego niezauwaĹźam jakichś duĹźych ubytkĂłw oleju. Dobrze Ĺźe jest to normalne w tym silniku bo juĹź myślalem Ĺźe turbo na złom. Pozdro
więc na pewno oleju CI trochę ubywa...tylko nie zauważasz tego bo tak ciężko jest określić faktyczny stan oleju na bagnecie....tu czerwona kartka dla opla. Jeżeli miałeś nalane do górnego poziomu skali bagnetu, to oleju zejdzie np., do lekko poniżej połowy skali na bagnecie i kontrolka nie zadziała jeszcze. Ale jak nalejesz do połowy skali, to prawdopodobnie nagle po jakiś 10tys km  pojawi Ci się kontrolka oleju ostrzegająca o niskim stanie. 
Odpowiedz
#5
Dzięki za wyjaśnienie tej sytuacji. Pozdrawiam
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości