na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Czujniki i zawory w 1.7 cdti 2004-2009 z17dth Kaliope 0 1 186 2016-Maj-08, 22:06
Ostatni post: Kaliope
  Układ podciśnienia 1.7 cdti 2004-2009 z17dth Kaliope 0 959 2016-Maj-05, 22:29
Ostatni post: Kaliope
  1.7 cdti 2004-2009 – róşnice między Denso a Bosch Kaliope 0 1 939 2016-Maj-04, 21:48
Ostatni post: Kaliope
Ocena wątku:
  • 18 głosów - średnia: 2.39
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rozrząd 1.3 cdti
#1
Ostatnio się doktoryzowałem w 1.3 cdti gdyż nie raz mnie intrygował wybór między 1.3 a 1.7 cdti z mniejszych diesli.

Otóż konstruktorzy zastosowali łańcuch rozrządu i niby ma być dożywotni, ale często ludzie nie są w stanie zrobić 100kkm, z uwagi na awarię napinacza hydraulicznego, czyli napędzanego olejem. A wszystko m.in przez chore okresy miedzy wymianami oleju typu 30 tys km, napinacz przestaje po pewnym czasie napinać jak należy i łańcuch sobie lata jak chce. Zaczyna trzeć o obudowę, nie raz ludziom przeskakuje na zębatkach i problem gotowy.

Dlatego ważne jest by często zmieniać olej w 1.3 cdti. A roboty bardzo dużo bo trzeba zrzucać misę olejową, a żeby zrzucić misę, trzeba zrzucić turbinę i katalizator. A żeby zrzucić kata, trzeba odkręcić/poluźnić cały wydech łącznie z DPF i tłumikiem. Także roboty w pierony. Ponoć ASO sobie krzyczy 2tys zł za całość. 


Odpowiedz
#2
Nie jest tak tragicznie, ja w Combo mam zrobione 150 tysięcy i rozrząd nie ruszany, acz sprawdzony.
Interwały wymiany olejów standard z czapki, zawsze co 15 tysięcy wymieniam.
A tak w ogóle silnik 1,3 cdti jest bardzo udany ale wersja 70 i 75 konna, 90 konna począwszy od skrzyń biegów, wtrysków, rozrządu i turbin wypada duuuuużżżo gorzej,
Odpowiedz
#3
Nie znam tego silnika, ale jest wiele opinii w sieci, że wytrzymują 200kkm i padaka. Choć zdaje sobie sprawę, że jeśli były takie przypadki to z pewnie w dużej mierze z uwagi na zaniedbania właścicieli i niewłaściwe użytkowanie turbodiesla. 
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości