na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} ElektrozawĂłr oparĂłw paliwa .B. 6 4 952 2013-Cze-11, 16:15
Ostatni post: .B.
Ocena wątku:
  • 53 głosów - średnia: 3.19
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ElektrozawĂłr Turbina
#1
Z góry przepraszam za swą niewiedze ale liczę iż ktoś mi pomoże. Pytanie nr 1 co to za zawory na powiększonym zdjęciu?
Pytanie 2 mój problem się zaczyna od tego iż kiedyś już przestała mi działać turbina - powodem był zepsuty elektrozawór.. byłem u elektromechanika. Tydzień po wymianie problem się powtórzył i wymieniłem ten zawór jeszcze raz. A od gdzieś od miesiąca tracę moc tzn. turbina się spóźnia lub też nie działa, żeby za chwilę działała spowrotem. Po otwarciu maski słyszę iż ten zawór bzyczy raz głośniej raz ciszej        czy wyzionął już ducha czy da się coś z nim zrobić?


Załączone pliki Miniatury
       
Odpowiedz
#2
To są zawory podciśnienia. Możliwe że masz nieszczelne. Gdzieś na forum jest chyba instrukcja co i jak. Jak znajdę zapodam w tym wątku.
Odpowiedz
#3
Generalnie już raz po wymianie tego zaworu przez tego elektromechanika jak zrobiło się to samo i pojechałem do niego znów to po drugiej wymianie powiedział że ten elektrozawór był cały od zaolejony.. Jeśli znajdziesz tego linka będę wdzięczny... Jazda bez turbo to męczarnia..  sad
Odpowiedz
#4
Przedstawione zawory nie sterują turbiną.
Jeden jest od EGR-a, a drugi od klap zawirowań. ( jeżeli EGR podciśnieniowy)
lub
Jeden jest od przepustnicy gaszenia silnika, a drugi od klap zawirowań. ( jeżeli EGR elektroniczny)

Zawór sterujący turbiną jest za przepływomierzem. 20 cm na lewo od turbiny, za rurą doprowadzającą powietrze z filtra do turbiny - sprawdź czy on nie jest przytkany olejem - jeżeli tak to pompa podciśnienia mówi papa.
Odpowiedz
#5
Być może źle wytłumaczyłem. Silnik to 2.0 DTI rocznik 2000 a chodzi prawdopodobnie o ten zawór na dole.. da się zregenerować lub też co mozę być przyczyną zabrudzenia go ponieważ będzie to 3 wymiania gdyby...
Odpowiedz
#6
(2015-Sty-05, 19:28)enajot link napisał(a): da się zregenerować lub teĹź co mozę być przyczyną zabrudzenia go poniewaĹź będzie to 3 wymiania gdyby...
Poczytaj.
http://klubzafira.pl/forum/silnik/%28tut...-po-kroku/
Odpowiedz
#7
(2015-Sty-05, 19:28)enajot link napisał(a): Być moĹźe Ĺşle wytłumaczyłem. Silnik to 2.0 DTI rocznik 2000 a chodzi prawdopodobnie o ten zawĂłr na dole.. da się zregenerować lub teĹź co mozę być przyczyną zabrudzenia go poniewaĹź będzie to 3 wymiania gdyby...

Ale ten dolny zawór steruje klapami zawirowań i nic, a nic nie ma wpływu na działanie turbiny.
A nawet dodam, że fakt jego nieprawidłowej pracy lub jego awarii jest praktycznie niezauważalne w codziennej eksploatacji.

Na wszelki wypadek zerknij gdzie idzie ta biała rurka - do okrągłej puszki na środku silnika (EGR) czy do siłownika po prawej stronie silnika (klapy zawirowań). Z tego co naczytałem się kiedyś, zdarzają się przypadkowe zamiany tych siłowników.

Tak dla pewności (żeby nie wprowadzać w błąd)
Proszę właścicieli Zafir DTI (z EGR-em podciśnieniowym) o potwierdzenie, że czarny, górny zawór steruje EGR-em, a dolny szary steruje klapami zawirowań.

A co do oleju w zaworze proszę wpisać w google "zawór podciśnienia nie powinno być oleju" (drugi post) - i jest tam trochę na ten temat.
Odpowiedz
#8
(2015-Sty-05, 22:08)Deki link napisał(a): Proszę właścicieli Zafir DTI (z EGR-em podciśnieniowym) o potwierdzenie, Ĺźe czarny, gĂłrny zawĂłr steruje EGR-em, a dolny szary steruje klapami zawirowań.
Nie koniecznie szary, ważna jest szara wtyczka która powinna być podłączona do EZ od sterowania klapkami.
Ale w ori jest tak jak piszesz górny do EGR a dolny szary (lub czarny) do klapek prościej szara wtyczka od klapek bo EZ klapek działa dwu stanowo otwarty / zamknięty nie ma pośredniego działania jak od egr i turbo .
(2015-Sty-05, 22:08)Deki link napisał(a): zawĂłr podciśnienia nie powinno być oleju
Gdzie taki zawĂłr jest montowany w zafirze A diesel ?.
Odpowiedz
#9
(2015-Sty-06, 17:42)Dziadek13 link napisał(a): Gdzie taki zawĂłr jest montowany w zafirze A diesel ?.

Nie ma takiego zaworu smile
Ja tylko za pomocą wyszukiwarki google chciałem naprowadzić gdzie szukać odpowiedzi na temat oleju w układzie podciśnienia.
( a że odpowiedź jest na tym "innym" forum to nie chciałem w prost pokazać gdzie szukać )
Odpowiedz
#10
Tak też myślałem temat prosty pompa wakum puszcza olej a podciśnienie np przy puszczaniu egr, siłownika klapek i gruszki wg zaciąga ten olej do układu można tego uniknąć, jeżeli poma jest dobra ale puszcza olej zabudować sobie filterek paliwa z np tico zaraz za pompą jako odstojnik i co jakiś czas rzucić okiem na zawartość tego filterka.
Mój przykład pompa wydajnościowo ok ale lubi pluć olejem.

[Obrazek: evdfVMt.jpg]

[Obrazek: fdCsEzG.jpg]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości