Liczba postów: 523
Liczba wątków: 51
Likes Received: 2 in 2 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2012-Sty-10
Imię: Dariusz
Miejscowość: Warszawa
Auto: ZA 2.0 OPC
2015-Sty-13, 16:51
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-Sty-05, 21:48 przez JaGoDkA.)
ByĹ juĹź podobny wÄ
tek dotyczÄ
cy skrzyni F17, teraz pytanie dotyczy siÄ F23
Zafira A 2.0 OPC ma fabrycznie skrzyniÄ F23 oznaczonÄ
jako F23SRT lub alphacode F23 DZ o przeĹoĹźeniu gĹĂłwnym 3,95
Jak by siÄ jeĹşdziĹo ze skrzyniÄ
F23 SRT od astry G (AF;TR) o przeĹoĹźeniu 3,63
â˘
Liczba postów: 847
Liczba wątków: 36
Likes Received: 2 in 2 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2012-Sty-19
Tak samo pasi z vectry B F23 troche trza sie nauczyÄ machaÄ drÄ
Ĺźkiem zmiany biegĂłw ale podobno inna jazda.
F23 jest kilka rodzajĂłw. np SR/SRT/WR oraz z przeĹoĹźeniami gĹĂłwnymi 3.74 / 3.84 / 3,95 / 4,17
najkrĂłtsza" z nich jest SR z przeĹoĹźeniem gĹĂłwnym 4,17 ty widze Ĺźe masz jeszcze inne przeĹoĹźenie.
â˘
Liczba postów: 572
Liczba wątków: 59
Likes Received: 1 in 1 posts
Likes Given: 3
Dołączył: 2012-Sty-08
Imię: Jacek
Miejscowość: W-wa
Auto: ZB
(2015-Sty-13, 16:51)oki Darek link napisał(a): Jak by siÄ jeĹşdziĹo ze skrzyniÄ
F23 SRT od astry G (AF;TR) o przeĹoĹźeniu 3,63
Darek jeĹşdziĹo by siÄ Ci raczej ekonomiczniej zwĹaszcza w trasie bo mniej siÄ krÄciĹ by silnik i raczej nie dynamiczniej bo dĹuĹźsze zapewne przeĹoĹźenia (ale czy przy OPC oto chodzi?) i raczej byĹ osiÄ
gnÄ
Ĺ wiÄkszÄ
prÄdkoĹÄ maksymalnÄ
ze wzglÄdu na dĹuĹźsze przeĹoĹźenie i to do OPC a to juĹź +Â
â˘
Liczba postów: 523
Liczba wątków: 51
Likes Received: 2 in 2 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2012-Sty-10
Imię: Dariusz
Miejscowość: Warszawa
Auto: ZA 2.0 OPC
To znaczy to nie dla nie ta skrzynia.
OgĂłlnie to chodziĹo o to czy straci na dynamice a zyska na wyĹźszych prÄdkoĹciach czy odwrotnie?
â˘
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2015-Sty-15
Panowie poprosiĹem kogoĹ o pomoc w temacie i odpowiedziaĹ mi tak:
"PrÄdkoĹÄ obrotowa kol na DZ bÄdzie mniejsza ale moment bÄdzie wiÄkszy. Skrzynia dobrana jest do charakterystyki silnika dlatego ciÄĹźko oceniÄ jaki bÄdzie efekt moc ogĂłlnie wzroĹnie ale spadnie prÄdkoĹÄ maksymalna"
Mnie prÄdkoĹÄ maksymalna mniej interesuje, bo na skrzyni DZ jechaĹem do zablokowania strzaĹki i jakoĹ mi nie odciÄĹo paliwa. MoĹźe coĹ Ĺşle dziaĹa. ZrobiĹem to raz latem na A2 i odpuĹciĹem po 2 kilometrach.
Tyle, Ĺźe prÄdkoĹÄ maksymalna mnie mniej interesuje i wystarczy jak wyniesie 220, a nawet mniej (u mnie na liczniku jest 250).
Bardziej mnie interesuje ogĂłlna dynamika i to w jakim czasie przyĹpieszÄ z 60-ciu km do 120 km.
A tu jak widaÄ Dziadek13 ma chyba racjÄ. I ja powinienem szukaÄ prÄdzej DZ lub czegoĹ z przeĹoĹźeniem 4,17 niĹź AF z przeĹoĹźeniem 3,63.
Tak wiÄc, przepraszam oki Darek, ale nie montujemy tej skrzyni. Szukamy wĹaĹciwej. KtoĹ ma jakieĹ oferty?
Pozdrawiam, Piotr.
â˘
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2015-Sty-15
No tylko nie wiem, czy do benzyny Z20LET istnieje skrzynia z przeĹoĹźeniem jak w skrzyniach do diesla, czyli 4,17?
Ale moĹźe poszukam zgodnie z podpowiedziÄ
Dziadka13 od Vectry B z Z20LET.
Jeszcze raz pozdrawiam, Piotr.
â˘