na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  LPG do ZB 2.0 240 KM MarvinK 12 9 941 2017-Gru-03, 10:40
Ostatni post: Korando1245
  {LPG} Zafira B 1.6 a LPG-jakie problemy szymgor 13 16 285 2017-Lis-18, 22:06
Ostatni post: Bartolommeo
  Butla LPG o średnicy 650 mm w Zafirze B ??? progeno 2 1 610 2017-Maj-12, 22:29
Ostatni post: firek
Ocena wątku:
  • 15 głosów - średnia: 2.87
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{LPG ZB} Z16XE1 1,6 Lpg Wysokie obroty na zimnym silniku
#1
Witam wszystkich.

Mam do was pytanie. Od jakiegoś czasu (parę miesięcy) zauważyłem że mam wyższe obroty i przez dłuższy czas, na zimnym silniku.
Kiedyś przekraczały 1000 przez chwile i dość szybko spadały poniżej 1000 aż do właściwych wartości. Teraz trzymają się powyżej 1000 dość długo. Jak już silnik ma sporo stopni to dopiero zaczynają spadać i później już jest OK.
Sprawdzałem OP-Comem i założone obroty są prawie takie same jak aktualne.
Sytuacja jest taka sama na Pb jak i na LPG.


Wygląda jakby silnik dłużej trzymał obroty żeby szybciej "podgrzać" system?

Jedyne o czym ja myślałem, to związek z prawdopodobnie kończącym się katalizatorem.

Kiedyś jak byłem u Opla to mi przy okazji zaktualizowali ECU i powiedzieli że po aktualizacji m.in będę miał niższe obroty i rzeczywiście spadły (ale to dotyczyło ciepłego silnika)

Ktoś ma jakiś pomysł? Ktoś to przerabiał? Wyczyścić znów przepustnice?
Odpowiedz
#2
Silnik nie trzyma dłużej obrotów by "podgrzać" system , bo silnik nie myśli. Po prostu działa tak jak jest ustawiony. Moim zdaniem regulacja.
Odpowiedz
#3
(2015-Lut-13, 16:24)Ron link napisał(a): Silnik nie trzyma dłuĹźej obrotĂłw by "podgrzać" system , bo silnik nie myśli. Po prostu działa tak jak jest ustawiony.
Oj w cudzyslowiu pisalem "silnik" - o ECU chodzi i zawarty tam program.
(2015-Lut-13, 16:24)Ron link napisał(a): Moim zdaniem regulacja.
Regulacja czego?
Na benzynie tez tak sie zachowuje. Oczywiscie jest jeszcze mozliwosc ze pod wptywem LPG - mapy ECU silnika sie zmienily, ale nie wiem czy to mialo by wplyw na wolne obroty.
Moge pojezdzic tydzien na Pb, ale wczesniej pytam, bo moze ktos mial podobnie.
Odpowiedz
#4
O ile mnie wiadomo prawa logiki Boole'a nie zostały rozszerzone o procesy twórcze. (popatrz prawa De Morgana) Stąd też zapisy algorytmiczne w ECU  nie mogą ich zawierać. Wniosek: ECU nie myśli tylko wykonuje kombinacje przewidziane programem.

He, he ... Można byłoby się o to pokusić, już dawno o tym myślałem. Dobrze trafiłeś  31

Regulacje musi podjąć osoba mająca praktykę w takich układach zasilania. Ja jestem w tym "noga". Tylko warsztat. Jedź tam gdzie zakładałeś LPG.

ps.

można pooglądać: http://edu.i-lo.tarnow.pl/inf/alg/002_struct/0003.php
Odpowiedz
#5
No dobra.
A ktoś ma może jakaś inną koncepcje czemu od jakiegoś czasu silnik pracuje dłużej na wyższych obrotach gdy jest zimny? Jak już wspomniałem, niezależnie czy jest na Pb czy LPG?
Dzięki
Odpowiedz
#6
Mnie tak pracuje na wyższych obrotach na zimnym z powodu spalonej grzałki w 2 lambdzie, ale to jest Misiek.
Odpowiedz
#7
A wiesz może czy spalona grzałka powinna jako błąd? Jak to sprawdzić? Po oporach na wyjściu czy sa inne sposoby?
Wie ktoś skąd ECU wie jak dlugo podgrzewać sonde? Zastaniam się czy na podstawie odczytu wartości z sond czy tez sondy mają czujnik?
Bo ja bym poszedł albo tym torem myślenia, albo jednak że cat już pada.
Pierwszą sondę miałem wymienioną ponad rok temu na oryginał, drugiej nie ruszałem jeszcze.

Dzieki
Odpowiedz
#8
Mimo że mam teraz Miśka to działa to podobnie, druga sonda mi działa lecz ma spaloną grzałkę, świeci się check (akurat u mnie) na profesjonalnym tech-u wyszło że sonda ok ale grzałka padnieta w niej. I ma to sens bo na zimnym silniku trzyma wyższe obroty po prostu sonda nie czyta spalin  zanizonej temperaturze. Ruszy się wskaźnik z temp i obroty się stabilizują.
Odpowiedz
#9
Bamber raczej ma rację moim zdaniem.  Jednakże by spróbować, że ew. to gaz przestawił mapy to możesz podjechać do gaziarza by odłączyć całkiem gaz tzn. np. wyjąć bezpiecznik, i skasować mapy w Pb (samo odłączenie lpg i jazda na PB nie nic nie zmieni jak nie będą wykasowane mapy) i pojeździć z 2-3 dni na benzynie jak się nic nie zmieni to już będzie pewniej, że to wina grzałki o której pisze Bamber.
Odpowiedz
#10
Gdyby mapy były szturchnięte przez instalację LPG ( elektryczną) to generalnie auto ma wyczuwalny spadek mocy. Zdarzył mi się taki przypadek.

Teoria Bambra jest jak najbardziej realna, lub walnięty czujnik temperatury - powietrza zasysanego, czujnik masowy. Kiedyś w Sabie miałem taki motyw, jak silnik się nagrzał temperatura pod maską rosła i coś tam zaczęło kontaktować  i było ok, a na zimnym po odpaleniu do 2000 obr/min wchodził.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości