na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  LPG do ZB 2.0 240 KM MarvinK 12 10 024 2017-Gru-03, 10:40
Ostatni post: Korando1245
  {LPG} Zafira B 1.6 a LPG-jakie problemy szymgor 13 16 396 2017-Lis-18, 22:06
Ostatni post: Bartolommeo
  Butla LPG o średnicy 650 mm w Zafirze B ??? progeno 2 1 642 2017-Maj-12, 22:29
Ostatni post: firek
Ocena wątku:
  • 15 głosów - średnia: 2.87
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{LPG ZB} Z16XE1 1,6 Lpg Wysokie obroty na zimnym silniku
#11
Dodam ze Prins w moim Miśku jest od salonu, jest aktualnie 156 tys na budziku, po zakupie Wojtek gazownik jedynie sprawdzał ustawienia i nic nie było ruszone w sofcie, był tak jak ma być. W lato jak ciepło silnik takiego objawu nie ma z obrotami więc temperatura ma tu kluczowe znaczenie.
Odpowiedz
#12
Dzięki za info.
1. Do gazownika jadę na dniach, bo już czas zmienić filterki i sprawdzić ustawienia. Rano coraz gorzej przechodzi mi na gaz, ale to inny temat. Tak czy siak rzuci okiem na mapy.
2. Błędu mi nie wywala, na Opcomie tez czysto - zakładając że w Oplach jest to sprawdzane przez ECU. Wskaźniki temp mają prawidłowe odczyty, jednakże dla pewności sprawdzę odczyt od zimnego az do właściwej temperatury zeby sie upewnic, że odczyt temp idzie w miarę liniowo.
MAFu w tym silniku nie ma - dane zbierane są z przepustnicy, odczyt wydaje się prawidłowy.
3. Spróbuję sprawdzić opory na grzałce sondy, z tym że nie znam wartości nominalnych sad Gdyby udało mi się wpiąć amperomierz było łatwej sprawdzić. Oprócz drugiej sondy, myślałem bardziej nad pierwsza. ECU zimnego silnika i tak nie odczytuje danych z drugiej sondy, jak silnik łapie temp to wtedy dopiero włącza się grzałka drugiej sondy, wiec możliwe że to problem z pierwszą sondą...z drugiej strony właśnie dlatego silnik dłużej pracuje na wyższych obrotach...
Dawno mi się nie trafił samochód żeby miał tyle jakiś niediagnozowalnych problemów sad
Odpowiedz
#13
Jest też przyrząd do testowania sond, nie pamietam jak się nazywa ale testowaliśmy sondę w Madzii mojej żony i się sprawdziło. Coś takiego
http://allegro.pl/tester-sondy-lambda-symulator-czujnikow-i5084581924.html
Odpowiedz
#14
Witam
Zrobiłem sobie świeże odczyty. Na oko nie różnią się jakość od poprzednich.
To co zauważyłem to fakt że ECU nie był zainteresowany drugą lambdą aż to około 45-48 stopni silnika, dopiero wtedy uruchomił grzałkę.
Ciekawe jest, że grzałka obydwu sond działa non stop (tzn jest aktywna) (drugiej sondy od wspomnianej temp), nie aktywna była tylko jak wyłączałem silnik smile
Sprawdziłem odczyty z Merivy z poprzednim modelem tego silnika (zdaje się ze X16....) i tam też grzałki były ciągle aktywne. Kiedys zcztyałem sobie dane u kolegi dla porównań.
Temperatura rosła normalnie.
Sam juz nie wiem sad
Jakieś pomysły?
[Obrazek: zafira.png]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości