na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} 1.7 CDTI -  [TUT] Wymiana filtra paliwa 1.7 cdti z17dtr a17dtr a17dtj Kaliope 0 1 118 2016-Mar-26, 21:52
Ostatni post: Kaliope
  {B} 1.7 CDTI DTR - Wyciek oleju przebieg 17500 km prawa strona silnika tom.tom 9 2 659 2016-Mar-25, 10:55
Ostatni post: snoul
  {B} 1.7 CDTI -  [TUT] Wymiana świec żarowych 1.7 cdti Kaliope 0 304 2016-Mar-24, 23:59
Ostatni post: Kaliope
Ocena wątku:
  • 21 głosów - średnia: 2.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} 1.7 CDTI -  {B} 1.7 CDTI - Bledy p0234 (52), ECN 023452
#11
Z dpf raczej to jego zapcha, więc lepiej żeby była temperatura i obroty żeby on mógł to strawić.
II   miejsce "Pchanie Krasnala"                II OZKZ Tęgoborze
III  miejsce  Najładniejsza ZB                  II OZKZ Tęgoborze

I  miejsce Best Tuning ZB                        III OZKZ Mikorzyn
II miejsce "Pchanie M@rio z bonusem"     III OZKZ Mikorzyn
III miejsce Wiedza o Zafirze                    III OZKZ Mikorzyn

I miejsce Best Tuning ZB                         IV OZKZ Krasnobród
II miejsce Wiedza o Zefirze                     IV OZKZ Krasnobród

I miejsce Best Tuning ZB                          V OZKZ Chmielno
II miejsce Zwijanie węża strażackiego       V OZKZ Chmielno

Zaliczone wszystkie OLIMPIADY w Bukowinie Tarzańskiej
Żyj tak abyś nie żałował minionego czasu......
Odpowiedz
#12
jutro jadę do mechanika ... o efektach napisze później
narazie dziękuje za pomoc


edit:
jeżeli to jest to o czym piszesz, to jakie widzisz rozwiązanie
nowa turbina czy regeneracja?

Odpowiedz
#13
Dla mnie regeneracja ale w dobrym i sprawdzonym zakładzie nie u brudasów bo nowa to koszt że hej.
[Obrazek: t1v.gif]

I   OZ Wojtkowizna
II  OZ Tęgoborze
III OZ Mikorzyn
IV  OZ Krasnobród
V   OZ Chmielno

Odpowiedz
#14
P0234 Boost Pressure Control Circuit Negative Deviation B-045
P0234 Boost Pressure Control Circuit Positive Deviation B-045

P0234 Stan przeładowania /nadmiernego ładowania/ silnika
P0234 Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie B-22
P0234 Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne B-22

opis problemów związanych z ww. błędem był już wielokrotnie poruszany na forum, wystarczy wpisać do "szukajki" kod błędu i znajduje co najmniej 6 tematów, w których ten błąd się pojawia, np.:

http://klubzafira.pl/forum/silnik-23/pie.../#msg73778
http://klubzafira.pl/forum/silnik-23/(b).../#msg22107
http://klubzafira.pl/forum/silnik-23/(b).../#msg44984
http://klubzafira.pl/forum/dpfegr/(dpf)-.../#msg63400
http://klubzafira.pl/forum/silnik/(a)-tu.../#msg64406
http://klubzafira.pl/forum/silnik/(a)-bl.../#msg48904
[Obrazek: icon3.png] [Obrazek: ab84958.gif]

To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia
Odpowiedz
#15
no i  jestem po wizycie u mechanika
błąd który wyskoczył to Stan przeładowania...niby  jakiś zawór trzeba  przeczyścić.
Odpowiedz
#16
błąd p0234 występuje pod kilkoma postaciami, tzn p0234-52, p2340-5A, czy też p0234-56 i zapewne każdy odpowiada za coś innego.

Kolega ma p0234-52 w 1.7 i dokładnie pod ten błąd opel ma środek zaradczy nr 2374 w TIS dla silników Z17DT, Z17DTR, Z17DTJ, Z17DTR, A17DTJ, A17DTR:

http://workshop-manuals.com/vauxhall/ast...4(52)_set/



Tłumaczenie w skrócie:

Objawy:
-brak mocy w trakcie równomiernej jazdy przy częściowym obciążeniu
-kontrolka autko z kluczykiem na blacie
-błąd w sterowniku P0234(52)

Środki zaradcze:
Zrobić update softu, jeśli to nie pomoże to:
a) sprawdzić wężyki podciśnienia do zaworu podciśnienia oraz od zaworu do turbo
b) sprawdzić gruchę, sprawdzić czy jej wałek rusza się swobodnie
c) jeśli wężyki są ok., i grucha chodzi swobodnie, należy wymienić turbo

Uwaga:
a) nie ma potrzeby wymieniać zaworu podciśnienia na kolektorze ssącym
b) nie ma potrzeby wymieniać zaworu 97288249 służącego do sterowania zaworem EGR




(2015-Lut-17, 07:48)darnok link napisał(a): no i  jestem po wizycie u mechanika
błąd który wyskoczył to Stan przeładowania...niby  jakiś zawór trzeba  przeczyścić.

mechanik pewnie myślał o boost sensor na kolektorze ssącym, którego zawsze można wyczyścić, ale chyba to nic nie da. 


Przebacz nie 7 razy, lecz aż 77 razy. (Mateusz 18,21-35)
Odpowiedz
#17
mam pytanie...po trasie auto zaczeło pokazywac spalanie 0,2-0,3 l silnik chodzi głośniej...po chwili spalanie wraca do wartości 0,6-0,7 chodzi ciszej czyli standard

ktos  mial cos  takiego??
Odpowiedz
#18
no... i powiem wam ze moja zafira juz zaczyna działać mi na nerwy
trasa poznań - > wa-wa  po 300 km ( po krótkim postoju ) wyłączenie turbiny tryb awaryjny( auto z kluczykiem  ) bład ECN 023452.
Następny dzień - wa-wa-> poznań   błąd rano już sie nie pojawił,  jazda po mieście ok, ale jak wyjechałem na autostrad w kierunku poznania po 50 km ponowne wyłączenie turbiny tryb awaryjny( auto z kluczykiem  ), krótki postój na trasie ( +/- 50 km)wyłączenie turbiny tryb awaryjny.

I tak sobie myślę że to chyba wina turbiny.
Odpowiedz
#19
patrz punkt 'c' powyżej smile
Przebacz nie 7 razy, lecz aż 77 razy. (Mateusz 18,21-35)
Odpowiedz
#20
(2015-Maj-05, 13:23)Kaliope napisał(a): patrz punkt 'c' powyżej smile

Po długiej nieobecności informuje iż punkt "C" zadziałał.
Jeszcze wymieniałem regulator przepływu( czy cos takiego),  ale to dotyczyło bardzo nierównych obrotów silnika.
Od naprawy zrobiłem autem naprawdę sporo km i nic sie nie dzieje z moca, turbina itd itp smile
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości