Ocena wątku:
{C} - ĹciÄ
gniÄte z sieci
|
2012-Lut-16, 08:34
LINK: www.opel.pl/twoj-opel/podreczniki-biezacy.html - pojawiĹa siÄ juĹź obstrukcja insĹugi nowej Zochy w naszej wersji jÄzykowej. Po pobieĹźnej lekturze - w koĹcu w 'Wir leben Autos' wpadli na bĹyskotliwy pomysĹ uĹatwienia Ĺźycia kierowcom z dieselkami i juĹź nie trzeba nasĹuchiwaÄ silnika i zerkaÄ na chwilowe spalanie Ĺźeby siÄ dowiedzieÄ czy ekologiczny chwast (czytaj DPF) aktualnie siÄ wypala!Â
![]() W koĹcu auto rodzinne ma wiÄcej schowkĂłw niĹź kieszenie w drzwiach + zamykany w konsoli centralnej przed pasaĹźerem pierwszego rzÄdu (niestety nie mam ZB w wersji Panorama, wiÄc piszÄ co mam u siÄ). Nie ukrywam, Ĺźe rĂłwnieĹź zakochaĹem siÄ w tej nowej ZoĹce! Jakby tylko fundusze byĹy - rĂłwnieĹź zamieniÄ ZB na ZC (albo dla tych bardziej poprawnych ZafirÄ TOURER)!
2012-Lut-16, 08:53
OdnoĹnie info o wypalaniu DPF w ZC
Lampka Ĺwieci lub miga w kolorze şóĹtym. Filtr czÄ stek staĹych wymaga czyszczenia. KontynuowaÄ jazdÄ, aĹź wskaĹşnik zgaĹnie. W miarÄ moĹźliwoĹci uwaĹźaÄ, aby prÄdkoĹÄ obrotowa silnika nie spadĹa poniĹźej wartoĹci 2000 obr./min. I moĹźna by powiedzieÄ wreszcie...jest wskaĹşnik temp silnika na desce.
2012-Lut-16, 09:20
WaĹkujÄ
c jeszcze temat nieszczÄsnego DPFa w ZC - informacje o filtrze czÄ
stek staĹych (Ĺźe peĹny) dodatkowo sÄ
sygnalizowane komunikatem na wyĹwietlaczu wielofunkcyjnym (tym miÄdzy zegarami), w zaleĹźnoĹci od wersji: albo kodem (wyĹwietlacz typu Midlevel, str. 128 instrukcji) albo w formie tekstowej (wyĹwietlacze Uplevel, Uplevel-Combi, str. 130). Co wiÄcej na str. 131 piszÄ
, Ĺźe dodatkowo moĹźe byÄ jeszcze ostrzeĹźenie akustyczne.
O dodatkowym "zegarku" z temp. teĹź moĹźna powiedzieÄ tylko - wreszcie. Albo o kamerze cofania, bo czujniki u siebie mam (i przĂłd i tyĹ), ale dziaĹajÄ czasami z pewnym opóźnieniem, a poza tym pipczenie pipczeniem, a obraz obrazem! ![]()
2012-Lut-16, 19:03
Dobrze Ĺźe bÄdzie widaÄ to wypalanie ale chwast zostanie nadal chwastem ktĂłry bÄdzie utrudniaĹ Ĺźycie kierowcy..
2012-Lut-18, 18:55
No cóş, jak chcesz mieÄ nowego ropniaka to teraz niestety bez chwasta go nie uĹwiadczysz takie czasy. Chyba Ĺźe wybierzesz benzin motor, ale akurat w ZC pĂłki co maksymalna moc 140 KM, nawet turbodoĹadowana, przy takiej budzie i takiej masie zdaje mi siÄ chyba ciutkÄ za maĹo. PrzydaĹby siÄ tutaj chociaĹź ten 1.6 Turbo Ecotec z IĹki (180 klaczy pod maskÄ
), juĹź nie mĂłwiÄ
c o ktĂłrymĹ 2.0 (nawet tym sĹabszym).
2012-Lut-18, 19:16
I dlatego dopĂłki tego za bardzo nie kontrolujÄ
zostaje usuwaÄ z silnikĂłw w ktĂłrych jest to moĹźliwe..
2012-Lut-28, 18:56
2012-Mar-27, 16:09
[size=1em]ĹşrĂłdĹo: Auto Ĺwiat[/size]
[size=1.35em]Opel Zafira Tourer: minivan dla rodziny[/size] Opel Zafira Tourer to praktyczne auto dla rodziny, ale obecnie dziÄki downsizingowi do napÄdu nowego Opla Zafiry wystarczy niewielki motor o pojemnoĹci 1,4 litra, osiÄ gajÄ cy maksymalnie 140 KM DuĹźÄ pojemnoĹÄ skokowÄ silnika moĹźna zastÄ piÄ tylko... jeszcze wiÄkszÄ ! Ta stara prawda znana konstruktorom zdaje siÄ nie mieÄ obecnie odzwierciedlenia w praktyce. Wszystko za sprawÄ downsizingu i doĹadowania. DziÄki tym rozwiÄ zaniom niewielkie jednostki majÄ wystarczajÄ cÄ moc do tego, by napÄdzaÄ nawet tak duĹźe auta jak minivan Opel Zafira Tourer. RzeczywiĹcie, podczas rozpÄdzania Opla Zafira ani przez moment nie odczuwa siÄ niedostatku mocy. Wprawdzie nie ma co liczyÄ na oszaĹamiajÄ ce przyspieszenie, ale 10,7 s od 0 do 100 km/h to wartoĹÄ w zupeĹnoĹci wystarczajÄ ca w przypadku samochodu rodzinnego. Cieszy rĂłwnieĹź cicha praca jednostki oraz niewygĂłrowany apetyt na paliwo. Podczas testu Opel Zafira z wĹÄ czonym systemem start-stop spalaĹo w mieĹcie okoĹo 9 l/100 km, czyli o litr wiÄcej niĹź podaje producent. Przy tej masie pojazdu (niemal 1,5 tony) i mocy silnika jest to akceptowalny wynik. Ĺťadnych zastrzeĹźeĹ nie wzbudza teĹź dziaĹanie precyzyjnej skrzyni biegĂłw. Za to do zawieszenia mieliĹmy juĹź powaĹźne uwagi. Nikt nie kupuje Opla Zafiry, Ĺźeby szaleÄ na torze. Po co wiÄc konstruktorzy zdecydowali siÄ na tak twarde nastawy ukĹadu jezdnego? Nawet na niewielkich nierĂłwnoĹciachsamochĂłd zaczyna podskakiwaÄ, a pasaĹźerowie majÄ powody do narzekania na brak komfortu. Pozytywnie wypada natomiast precyzyjny ukĹad kierowniczy. Na szczÄĹcie zbyt twarde zawieszenie nie jest w stanie przysĹoniÄ zalet typowych dla minivana. Pierwsza z nich to przestronnoĹÄ. W dwĂłch pierwszych rzÄdach nawet wysocy i dĹugonodzy pasaĹźerowie bÄdÄ mieli mnĂłstwo miejsca. W trzecim jest juĹź ciasno, ale pod tym wzglÄdem Zafira nie odbiega od konkurencyjnych modeli. JeĹźeli ktoĹ nie potrzebuje siedmiu miejsc pasaĹźerskich, moĹźe zrezygnowaÄ z foteli trzeciego rzÄdu, a wĂłwczas cena pojazdu bÄdzie o 2,5 tys. zĹ niĹźsza. Jak przystaĹo na rodzinne auto, w Zafirze wygospodarowano mnĂłstwo pĂłĹek i schowkĂłw na podrÄczne drobiazgi, a moĹźliwoĹÄ przesuwania oraz skĹadania foteli drugiego rzÄdu pozwala róşnorodnie konfigurowaÄ wnÄtrze. Podróşowanie Oplem Zafira z kompletem pasaĹźerĂłw jest nie tylko niewygodne z racji maĹej iloĹci miejsca na 6. i 7. fotelu, lecz takĹźe trudne z tego wzglÄdu, Ĺźe przestrzeĹ bagaĹźowa ma pojemnoĹÄ zaledwie 152 l. Za to po zĹoĹźeniu ostatnich miejsc na walizki pozostaje aĹź 650 l â to powinno bez problemu starczyÄ na zaĹadowanie urlopowego ekwipunku.
2012-Kwi-01, 17:21
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości