na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [TUT ZA i ZB] Zafira - Montaż liftów/siłowników pokrywy silnika JaGoDkA 3 11 432 2016-Lut-19, 16:41
Ostatni post: Pszczyna
Ocena wątku:
  • 34 głosów - średnia: 3.06
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przyśpieszenie po tuningu - Zafira B 1,9 CDTI
#1
Mój samochód przeszedł zmiany w zakresie zablokowania EGR'a oraz chiptuning'u ze 100 do ponad 120 KM. Założeniem było, aby nie kopcił przy gwałtownym dodaniu gazu. Dzisiaj zmierzyłem przyśpieszenie od 0 do 100 km/h. Mnie wyszło niecałe 11 sekund. Myślałem, że będzie lepiej ale niestety wlecze się na 3'cim biegu.
https://www.youtube.com/watch?v=BrGwDlv-...e=youtu.be
Na postoju ma spalanie 0,4 do 0,5
https://www.youtube.com/watch?v=TDfr5ryI...e=youtu.be

Krótko mówiąc myślałem, że będzie o sekundę szybciej. Może to wina zimowych opon? Można jeszcze coś pokombinować?


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz
#2
(2015-Mar-21, 18:43)Ron link napisał(a): Założeniem było, aby nie kopcił przy gwałtownym dodaniu gazu.
Nie wymagaj tego jak auto dostaje but podczas przyspieszania tym bardziej w dieslu w którym robi sie jakiekolwiek modyfikacje. Im więcej zwiększasz moc tym większe dawki silnik dostaje. 1,9 czy 1,7 w Oplu nie był nigdy silnikiem jakoś specjalnie modyfikowanym co innego TDI z którym na chwilę obecną robią prawie wszystko łacznie z kosmicznymi mocami czasem.
Tu dla przykładu masz 400 konne TDI
Odpowiedz
#3
No tak, ale tam jest samochód typowo do ścigania ustawiony.
Ogólnie myślałem, że lepiej się zbiera ... stoper nie kłamie niecałe 11 sekund. Do zmierzenia parametrów sprowokowało mnie zdarzenie na drodze, gdzie Jeep Cherokee po prostu mi odjechał o całą długość samochodu. Jakby szybciej zmieniał biegi czy co? Jedna porażka i zaraz następna moje klepadło ma powyżej 10 do setki.  1 Liczyłem na około około 9.
Może niech inni też zmierzą swoje parametry to będzie można porównać.
Odpowiedz
#4
(2015-Mar-23, 09:23)Ron link napisał(a): gdzie Jeep Cherokee po prostu mi odjechał o całą długość samochodu.
Zależy co tam miał za serducho.
Odpowiedz
#5
Przy masie własnej niemal 1600kg te 120 kucyków za wiele nie wydoli biggrin Zofia 1,9 to nie wyścigówka biggrin
Odpowiedz
#6
Trudno powiedzieć jakie serce ale 2 rury wydechowe było widać. Ja liczyłem, że jak ma takie szerokie gumy (na pokaz), to nie ma sprawy by odjechał. A tu masz babie klops.  Może, i mój mniej pali ale ewidentnie został.  8
Tak myślałem, że od 3 biegu można by podawać tlen z butli. Czy to dałoby efekt?
Odpowiedz
#7
(2015-Mar-23, 11:11)Ron link napisał(a): Tak myślałem, że od 3 biegu można by podawać tlen z butli.
Chyba kierowcy ale. 25

Więcej powietrza potrzebuje silnik jeżeli jest zmodyfikowany układ paliwowy, wydajniejsza pompa, zupełnie inne dawki paliwa, wszystko co za tym idzie wtedy dokłada się wydajniejsze turbo.
Dodając tylko większą ilość powietrza z automatu będzie za uboga mieszankla a jakie będą skutki poczytaj.
Odpowiedz
#8
Nie myślałem o przeróbce ale o polepszeniu jakości spalania. Czarny dym to brak dobrania właściwej proporcji paliwa do tlenu. Już w nocy silnik inaczej pracuje, bo jest chłodniejsze powietrze i tym samym więcej tlenu podaje do spalania. Czyli odrobina wzmocnienia w tlen nie powinna zaszkodzić. To oczywiście jest na chybił trafił i na krótkim odcinku.
Odpowiedz
#9
Podejrzewam, że kopcenie przy nagłym wbiciu gazu w podłogę nie wynika _tylko_ ze zbyt małej ilości tlenu wink
Gdyby to było takie proste to już dawno zostało by rozwiązane, bo tlenu w atmosferze dostatek wink
Odpowiedz
#10
Ron nie bardzo rozumiem dokładając do auta ważącego ok 1650 kg ( w zależności od wyposażenia) do 100 koni około 20 i chciałeś tym zejść do 10 sekund Huh?? Nie w tej budzie

Dane techniczne w wersji z silnikiem 1,9dt 120 kucy ( gdzie przeważnie było kilka więcej) podają że się rozpędza w 11,2 do 12 sekund ( w zależności od źródła, autocentrum podaje nawet 12,2 mierzone, wiadomo że prospektach dane są podkolorowane), przy czym Ty możesz mieć lepiej ułożoną krzywą momentu obrotowego.

Jak chcesz zejść poniżej 10 lub 9 sekund do 100km/h  no to tylko 2,0 Turbo, ewentualnie 1,9 DTH ( seryjnie ok 10,2 sekundy z manualną skrzynią) i strzelić go w okolice 190 kucy i 400 Nm.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości