na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} Linka hamulca ręcznego - rodzaje celius 15 8 188 2014-Paż-19, 20:30
Ostatni post: Dziadek13
  {A} Linka hamulca ręcznego - lewa celius 1 2 763 2014-Mar-08, 21:51
Ostatni post: Dziadek13
  {A} Jaka linka hamulca ręcznego? simon_nasedo 2 3 072 2013-Cze-05, 15:03
Ostatni post: simon_nasedo
Ocena wątku:
  • 40 głosów - średnia: 2.85
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} Brak ręcznego
#1
witam panowie,ostatnimi czasy zmagam się z moją zafcią,jako że od początku bardzo słabo działał ręczny to przy ostatniej wymianie tylnych klocków postanowiłem od razu zerknąć na linki,wszystko pod spodem przesmarowane,linka swobodnie chodzi w pancerzu ale po naciągnięciu ich zero efektu,co może być przyczyną.do końca miecha musze to zrobić bo przegląd wychodzi ostatniego, z góry dzięki za wskazówki, 
Odpowiedz
#2
A po naciśnięciu pedału hamulca działają ? czy tylko przednie.
Jeżeli tłoczki chodzą luźno to musi działać ręczny i tu jest pewne ale bo piszesz że wymieniałeś klocki chodzi mi jak wciskałeś klocki powiem od razu że ich się nie wciska tylko wkręca , a jak je wciskałeś to mogłeś zerwać gwint i jest brak ręcznego.
A jak jest z luzem linki na regulacji ręcznego ? może masz za długą bo są różne długości.
Nie piszesz jaki zacisk ja mam Bosha podaje przykład składania zacisku.
[Obrazek: nPa44OW.jpg]
[Obrazek: m8sDVhI.jpg]
[Obrazek: J6DdAld.jpg]
[Obrazek: PxHf3j9.jpg]
[Obrazek: HbUNYSz.jpg]
Przynajmniej tak należy wkręcać tłoczki ja urzywam ściskacza stolarskiego i dorobiony klucz do obracania tłoczkiem.
Odpowiedz
#3
zaciski bosha.tłoczki wkrecałem, dzis po podniesieniu lewej i prawej strony i zaciagnieciu ręcznego zero hamowania, gdy sie położyłem pod auto to jak pociagnałem za końcówke linki to przesuwa sie luzno z 3cm, to było na zaciagnietym recznym i podciagnietym ta srubka do naciagania
Odpowiedz
#4
(2015-Kwi-04, 18:57)lukasz1984-l2 link napisał(a): pociagnałem za końcĂłwke linki to przesuwa sie luzno z 3cm, to było na zaciagnietym recznym
Tu wygląda na to że masz za długą linkę ręcznego.
Zaciągając ręczny, tłoczek sam się po przez ten gwint dociska do tarczy i zostaje prawie w tym miejscu on nie wraca do końca tylko troszkę się luzuje.A po wymianie linki deptasz pedał hamulca żeby się ułożył do tarczy dopiero wtedy linka ręcznego ma prawidłowe ustawienie oczywiści jak ma odpowiednią długość.
Sprawdź wizualnie czy czasem nie masz zerwanego wieloklina pod tą śrubą.
[Obrazek: owFfnMs.jpg]
Tak wygląda sprzęgło ręcznego w tłoczku może tam cosik go boli.
[Obrazek: 3fosEmP.jpg]
[Obrazek: KwQWQdB.jpg]
Odpowiedz
#5
a możliwe jest że ta linka ręcznego pękła? na tylnym prawym kole ona tak lużno chodzi.na lewym ta linka sztywno siedzi w tym mocowaniu dżwigni,
Odpowiedz
#6
Jak by ci jedna pękła to druga musi zaciągnąć, to są dwie niezależne linki.
No kolego chyba szukajka nie ma wolnego w święta.
http://klubzafira.pl/forum/podwozie/link...o-rodzaje/
Odpowiedz
#7
Normalnie przy kilku hamowaniach mechanizm samoregulacji powinien wykasować odległość klocków względem tarczy do minimalnej i ręczny powinien się pojawić.
Zrób test, zdejmij koło tak aby widzieć tarczę i klocki oraz przerwę między nimi, ręcznie rusz dzwignię przy zacisku od ręcznego tak jak byś zaciągał ręczny i zobacz czy zmienia się odległość klocków względem tarczy.
Tłoczki powinny się wysunąć ok 2-3mm i powinno zablokować obrót ręcznie tarczy, jeśli tak jest to OK i walcz z linkami.
Jeśli klocki się wysunęły a tarczą możesz i tak obrócić to poległ mechanizm samoregulacji.

Opiszę to jak wygląda problem w zacisku Lukacasa możliwe ze w tym systemie jest podobnie.
W tłoku głównym w środku jest umieszczony drugi tłoczek który normalnie powinien się swobodnie obracać i  przesuwać nakręcając się na tą śrubę z gwintem.
Ogólnie to główny tłok jest wypychany za pomocą płynu a ten mały wewnętrzny tłoczek wypychany jest za pomocą tej śruby połączonej z dźwignią ręcznego.
W głównym tłoczku na wcięciu pod osłonę gumową tą zewnętrzną jest otworek odpowietrzający którędy dostaje się woda lub wilgoć pomiędzy tłok główny a ten mały tloczek od ręcznego powodując sklejenie się tych elementów z powodu rdzy.
W efekcie braku ruchu pomiędzy tymi dwoma elementami następuje brak samoregulacji ręcznego.
Działanie ręcznego wygląda tak że tłoczki z klockami są zbyt daleko od tarczy gdzie układ hydrauliczny jest w stanie dosunąć tłoczki i klocki do tarczy, jednak skok mechanizmu ręcznego nie jest w stanie skasować tak dużej odległości.

Zacisk do rozebrania i do naprawy.
Odpowiedz
#8
w takim razie po świętach muszę to sprawdzić dokładnie ale troche dziwi mnie te luz linki z tyłu przy zacisku ręcznego, przy prawym kole lata ona luzno w pancerzu z 3 cm, a zdjac ja mozna delikatni ręką z tego cięgiełkaprzy zacisku
Odpowiedz
#9
więc tak,podniosłem z tyłu auto, zakręciłem kołem a brat delikatnie przyhamował noznym, koła staja od razu, nie sposób ich ruszyć , po chwili puszcza hamulec, przy ręcznym koła się obracają,linki luzne
Odpowiedz
#10
Ale ten ręczny sprawdź nie za pomocą linek tylko linki są przyczepione do dźwigienek przy zaciskach.
Weź kombinerkami tą dźwigienkę co ciągną linki i ją spróbuj zahamować tarczę.
A swoją drogą skoro masz luz 3cm na lince to musi być coś z nią nie tak.
Przy normalnym montażu to ciężko ją nawet zdemontować bez wyluzowania dźwigni bądź regulacji.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości