na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} pompa wacum seba291081 1 636 2018-Cze-29, 21:37
Ostatni post: eeldiablo
  {A} Pompa paliwa artb 11 8 601 2017-Paż-18, 18:12
Ostatni post: diabel822
  {A} poduszki pompy wspomagania TRW grubciu 9 3 452 2017-Maj-09, 09:26
Ostatni post: arebuk
Ocena wątku:
  • 70 głosów - średnia: 2.71
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} Pompa wspomagania ukladu kierownicy
#1
Witam. Mam problem najprawdopodobniej z pompą tylko że w mojej zafirze słychać dziwne rzęszenie gdy nie kręcę kierownicą gdy zaczynam kręcić buczenie ustaje. Również po przejechaniu kilku kilometrów jak juz samochód się rozgrzeje buczenie ustaje.
Najpierw sprawdziłem stan płynu w zbiorniku. Po wyjeciu bagnetu byl suchy wiec dolalem 50 ml i na dolnej czesci bagnetu widac ze plyn jest. Niestety nie wiem czy jest to wystarczajaca ilosc gdyz nie moge nigdzie znalezc takiego typu zbiorniczka i informacji do ktorego miejsca lac plyn. sam bagnet ma ksztalt pelnej rurki i parzac od dolu najperw jest cienki nastepbie jest ok 5mm zgrubienie i spowrotem cienki.
moje pytanie to czy pompa bedzie do wymiany czy moze za malo dolalem pynu.
Odpowiedz
#2
(2015-Kwi-12, 21:02)deliver83 link napisał(a): najperw jest cienki nastepbie jest ok 5mm zgrubienie i spowrotem cienki.
To jest miarka poziomu między max a mini. A pompę wspomagania najwięcej słychać na pełnym skręcie bo wtedy ma największe obciążenie, oczywiście wtedy się nie gazuje obrotami na pełnym skręcie kół bo można zarżnąć nawet nową.
Odpowiedz
#3
Pompa wspomagania musiała by być sucha aby się zatarła. nawet jak będzie tylko połowa zbiornika to jej wystarczy i nic się nie stanie.
Bardziej bym się przyjrzał kwestii ew ubywania płynu czy maglownica się nie poci.
Co do pompy to możliwe że łożyska się kończą stąd ten hałas, częsta usterka tych pomp.
Można regenerować wymieniając łożyska na nowe.

Bamber a co ma gazowanie silnika do pompy wspomagania, przecież w zafirze pompa wspomagania jest elektryczna i silnik nie ma żadnego wpływu na jej wydajność.
Odpowiedz
#4
(2015-Kwi-12, 22:27)oki Darek link napisał(a): Bamber a co ma gazowanie silnika do pompy wspomagania, przecieĹź w zafirze pompa wspomagania jest elektryczna i silnik nie ma Ĺźadnego wpływu na jej wydajność.
Ano fakt tam nie ma zwykłej mechanicznej, napisałem z rozpędu
Odpowiedz
#5
dzisiaj bylem u trzech mechanikow zaden nie chce sie brac za to (wszyscy zapracowani  :-\ )  Jeden tylko powiedzial ze to nie koniecznie musi byc pompa. Powiedzial ze moze to byc rowniez alternator a rzegot ustaje w czasie krecenia kierownica poniewaz zwieksza sie pobor pradu ( dodam ze ten rzegot niby po mojemu pompy nie jest  glosny a w czasie jazdy wogole go nie slychac a wiem jak np rzegocze w aucie pompa gdy jest malo plynu , plyn dolany jest dobrze i nie ma zadnych wyciekow pod autem) Sam juz nie wiem moze ktos zna jakiegos mechanika w okolicach Piotrkowa Tryb ktory zna sie na Oplach. 
Odpowiedz
#6
(2015-Kwi-14, 15:56)deliver83 link napisał(a): Sam juz nie wiem
Poczytaj post usera nie pamiętam kto ale dobry musisz wiedzieć jaką pompe masz np TRW1.

Cytat:W sprawie rozbiórki pompy TRW 1 nie mogłem wytrzymać jej niezbyt cichej pracy(jak się później okazało czas był najwyższy).
Oczywiście najpierw demontażyk, ja wyjmowałem pompe do góry a więc demontaż podszybia, całego filtra powietrza i dolotu i caluśki alternator z rolka napinacza i juz mamy dostęp dp pompy jak ta lala jeszcze trzy śruby mocujące pompę, dwa przewody dostrczające płyn i wiązka elektryczna i pompa na stole.Teraz rozbiórka pompy: zacząłem od góry, a więc opaska mocująca zbiorniczek i zdejmujemy zbiorniczek z korpusu, teraz 4 śruby typy torx i cała pompa zostaje oddzielona od silnika elektrycznego.Zbieramy się za rozbiórkę dołu korpusu, odkręcamy zaślepkę(dwie sruby torx 15) aby odłączyć wiązkę od pompy pod zaślepka są jeszcze dwie małe śrubki torx chyba 7 trzymające kable, po odkręceniu których możemy wiązkę odłożyć na bok.Teraz 6 śrub Torx 15 trzymające dolna aluminiową osłonę, po zdjęciu której ukazuje się cały układ sterujący-uważać aby nic nie uszkodzić.łożyska w pompie TRW to 608 Z-dwa takie same.
Pomiędzy płytką sterującą a uzwojeniami jest zagłębienie w którym widać końcówkę wałka z zabezpieczeniem, które musimy zdjąć aby wydobyć wirnik z magnesami-wychodzi dosyć ciężko bo ma mocne magnesy.po wyjęciu wirnika po stronie przeciwnej do układu sterującego znajdziemy łożysko zabezpieczone pierścieniem segera, wyjmujemy pierścień i zabieramy sie za wybicie łozysk- wybijamy od strony układu sterowania, łożyska są dwa oddzielone od siebie tuleja dystansową- moje już nie nadawały się do jakiejkolwiek pracy.
Wbijamy nowe łożyska, zakładamy pierścień, wirnik i zabezpieczenie, pokrywę, wiązkę i góre pompy i ponowny montaż.
Odpowietrzamy wg. wskazań książki "sam naprawiam"
Dobry i przydatny.
Systemy Delphi zostały
zastąpione przez TRW EKMS-system GEN. II
TRW-systemy GEN. I (100 bar)
TRW-systemy GEN. II (80 bar)

[Obrazek: BymdYR5.jpg]

[Obrazek: CFJV63b.jpg]
Odpowiedz
#7
Witam! Mam problem ze wspomaganiem kierownicy, raz jest raz nie ma czysta loteria. Ładowanie bez obiążenia 14.3V po włączeniu świateł i dmuchawy spada do 13.9V jak wspomaganie działa to przy maksymalnym skręcie spada do 13.4V. Bezpieczniki wszystkie sprawdzone, płyn ok. Teraz od kilku dni w ogóle wspomaganie nie działa nie włączyło się ani razu. Co jeszcze mogę sprawdzić? Pozdrawiam
Odpowiedz
#8
W tych pompach często uszkadzają się przewody elektryczne. Spróbuj poruszać przewodami przy samej pompie w miejscu gdzie przewody wchodzą w gumową przelotkę..
Odpowiedz
#9
Dziękuję za odpowiedź. Jutro sprawdzę, ogolnie problem jest takiże ciężko się tam dostać ale może jakoś się uda. Jak nie to chyba będę musiał kupić nową pompę. Jak jeszcze masz jakieś nowe sugestie to pisz.Bo czy jak pompa jest walnięta to może ona się włączać i wyłączać  podczas jazdy czy to tylko wina połaczenia elektrycznego? Pozdrawiam
Odpowiedz
#10
Hej. Pozwolę się podpiąć pod temat. Również mam problem ze wspomaganiem, zaczęło się od ciężkiej pracy układu wspomagania, przyczyną był niski stan płynu, po uzupełnieniu jednak układ nie działa do końca sprawnie, przy szybszym kręceniu kierownica czuć jakby przycinanie, oraz za kierownicą słychać odgłos przelewania wody. Dźwięk bardziej intensywny przy kręceniu kierownicą. Czy przyczyną może być zapowietrzony układ? A może siadła pompa albo maglownica? Od sprawdzenia czego powinienem zacząć?

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości