Liczba postów: 9
Liczba wątków: 4
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2014-Lip-29
2015-Kwi-12, 21:02
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-Sty-05, 22:03 przez JaGoDkA.)
Witam. Mam problem najprawdopodobniej z pompÄ
tylko Ĺźe w mojej zafirze sĹychaÄ dziwne rzÄszenie gdy nie krÄcÄ kierownicÄ
gdy zaczynam krÄciÄ buczenie ustaje. RĂłwnieĹź po przejechaniu kilku kilometrĂłw jak juz samochĂłd siÄ rozgrzeje buczenie ustaje.
Najpierw sprawdziĹem stan pĹynu w zbiorniku. Po wyjeciu bagnetu byl suchy wiec dolalem 50 ml i na dolnej czesci bagnetu widac ze plyn jest. Niestety nie wiem czy jest to wystarczajaca ilosc gdyz nie moge nigdzie znalezc takiego typu zbiorniczka i informacji do ktorego miejsca lac plyn. sam bagnet ma ksztalt pelnej rurki i parzac od dolu najperw jest cienki nastepbie jest ok 5mm zgrubienie i spowrotem cienki.
moje pytanie to czy pompa bedzie do wymiany czy moze za malo dolalem pynu.
â˘
Liczba postów: 2 691
Liczba wątków: 287
Likes Received: 21 in 21 posts
Likes Given: 7
Dołączył: 2012-Sty-09
Imię: Sebastian
Miejscowość: Ruda ĹlÄ
ska
Auto: Renault Clio Extreme
(2015-Kwi-12, 21:02)deliver83 link napisał(a): najperw jest cienki nastepbie jest ok 5mm zgrubienie i spowrotem cienki.
To jest miarka poziomu miÄdzy max a mini. A pompÄ wspomagania najwiÄcej sĹychaÄ na peĹnym skrÄcie bo wtedy ma najwiÄksze obciÄ
Ĺźenie, oczywiĹcie wtedy siÄ nie gazuje obrotami na peĹnym skrÄcie kóŠbo moĹźna zarĹźnÄ
Ä nawet nowÄ
.
â˘
Liczba postów: 523
Liczba wątków: 51
Likes Received: 2 in 2 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2012-Sty-10
Imię: Dariusz
Miejscowość: Warszawa
Auto: ZA 2.0 OPC
Pompa wspomagania musiaĹa by byÄ sucha aby siÄ zatarĹa. nawet jak bÄdzie tylko poĹowa zbiornika to jej wystarczy i nic siÄ nie stanie.
Bardziej bym siÄ przyjrzaĹ kwestii ew ubywania pĹynu czy maglownica siÄ nie poci.
Co do pompy to moĹźliwe Ĺźe ĹoĹźyska siÄ koĹczÄ
stÄ
d ten haĹas, czÄsta usterka tych pomp.
MoĹźna regenerowaÄ wymieniajÄ
c ĹoĹźyska na nowe.
Bamber a co ma gazowanie silnika do pompy wspomagania, przecieĹź w zafirze pompa wspomagania jest elektryczna i silnik nie ma Ĺźadnego wpĹywu na jej wydajnoĹÄ.
â˘
Liczba postów: 2 691
Liczba wątków: 287
Likes Received: 21 in 21 posts
Likes Given: 7
Dołączył: 2012-Sty-09
Imię: Sebastian
Miejscowość: Ruda ĹlÄ
ska
Auto: Renault Clio Extreme
(2015-Kwi-12, 22:27)oki Darek link napisał(a): Bamber a co ma gazowanie silnika do pompy wspomagania, przecieĹź w zafirze pompa wspomagania jest elektryczna i silnik nie ma Ĺźadnego wpĹywu na jej wydajnoĹÄ.
Ano fakt tam nie ma zwykĹej mechanicznej, napisaĹem z rozpÄdu
â˘
Liczba postów: 9
Liczba wątków: 4
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2014-Lip-29
dzisiaj bylem u trzech mechanikow zaden nie chce sie brac za to (wszyscy zapracowani :-\ ) Jeden tylko powiedzial ze to nie koniecznie musi byc pompa. Powiedzial ze moze to byc rowniez alternator a rzegot ustaje w czasie krecenia kierownica poniewaz zwieksza sie pobor pradu ( dodam ze ten rzegot niby po mojemu pompy nie jest glosny a w czasie jazdy wogole go nie slychac a wiem jak np rzegocze w aucie pompa gdy jest malo plynu , plyn dolany jest dobrze i nie ma zadnych wyciekow pod autem) Sam juz nie wiem moze ktos zna jakiegos mechanika w okolicach Piotrkowa Tryb ktory zna sie na Oplach.Â
â˘
Liczba postów: 847
Liczba wątków: 36
Likes Received: 2 in 2 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2012-Sty-19
2015-Kwi-14, 18:39
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-Kwi-14, 19:05 przez Dziadek13.)
(2015-Kwi-14, 15:56)deliver83 link napisał(a): Sam juz nie wiem
Poczytaj post usera nie pamiÄtam kto ale dobry musisz wiedzieÄ jakÄ
pompe masz np TRW1.
Cytat:W sprawie rozbiĂłrki pompy TRW 1 nie mogĹem wytrzymaÄ jej niezbyt cichej pracy(jak siÄ później okazaĹo czas byĹ najwyĹźszy).
OczywiĹcie najpierw demontaĹźyk, ja wyjmowaĹem pompe do gĂłry a wiÄc demontaĹź podszybia, caĹego filtra powietrza i dolotu i caluĹki alternator z rolka napinacza i juz mamy dostÄp dp pompy jak ta lala jeszcze trzy Ĺruby mocujÄ
ce pompÄ, dwa przewody dostrczajÄ
ce pĹyn i wiÄ
zka elektryczna i pompa na stole.Teraz rozbiĂłrka pompy: zaczÄ
Ĺem od gĂłry, a wiÄc opaska mocujÄ
ca zbiorniczek i zdejmujemy zbiorniczek z korpusu, teraz 4 Ĺruby typy torx i caĹa pompa zostaje oddzielona od silnika elektrycznego.Zbieramy siÄ za rozbiĂłrkÄ doĹu korpusu, odkrÄcamy zaĹlepkÄ(dwie sruby torx 15) aby odĹÄ
czyÄ wiÄ
zkÄ od pompy pod zaĹlepka sÄ
jeszcze dwie maĹe Ĺrubki torx chyba 7 trzymajÄ
ce kable, po odkrÄceniu ktĂłrych moĹźemy wiÄ
zkÄ odĹoĹźyÄ na bok.Teraz 6 Ĺrub Torx 15 trzymajÄ
ce dolna aluminiowÄ
osĹonÄ, po zdjÄciu ktĂłrej ukazuje siÄ caĹy ukĹad sterujÄ
cy-uwaĹźaÄ aby nic nie uszkodziÄ.ĹoĹźyska w pompie TRW to 608 Z-dwa takie same.
PomiÄdzy pĹytkÄ
sterujÄ
cÄ
a uzwojeniami jest zagĹÄbienie w ktĂłrym widaÄ koĹcĂłwkÄ waĹka z zabezpieczeniem, ktĂłre musimy zdjÄ
Ä aby wydobyÄ wirnik z magnesami-wychodzi dosyÄ ciÄĹźko bo ma mocne magnesy.po wyjÄciu wirnika po stronie przeciwnej do ukĹadu sterujÄ
cego znajdziemy ĹoĹźysko zabezpieczone pierĹcieniem segera, wyjmujemy pierĹcieĹ i zabieramy sie za wybicie Ĺozysk- wybijamy od strony ukĹadu sterowania, ĹoĹźyska sÄ
dwa oddzielone od siebie tuleja dystansowÄ
- moje juĹź nie nadawaĹy siÄ do jakiejkolwiek pracy.
Wbijamy nowe ĹoĹźyska, zakĹadamy pierĹcieĹ, wirnik i zabezpieczenie, pokrywÄ, wiÄ
zkÄ i gĂłre pompy i ponowny montaĹź.
Odpowietrzamy wg. wskazaĹ ksiÄ
Ĺźki "sam naprawiam"
Dobry i przydatny.
Systemy Delphi zostaĹy
zastÄ
pione przez TRW EKMS-system GEN. II
TRW-systemy GEN. I (100 bar)
TRW-systemy GEN. II (80 bar)
â˘
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2017-Maj-04
Imię: Rafal
Miejscowość: Czwa
Auto: Opel Zafir 2.0DTI 2001 r.
Witam! Mam problem ze wspomaganiem kierownicy, raz jest raz nie ma czysta loteria. Ĺadowanie bez obiÄ
Ĺźenia 14.3V po wĹÄ
czeniu ĹwiateĹ i dmuchawy spada do 13.9V jak wspomaganie dziaĹa to przy maksymalnym skrÄcie spada do 13.4V. Bezpieczniki wszystkie sprawdzone, pĹyn ok. Teraz od kilku dni w ogĂłle wspomaganie nie dziaĹa nie wĹÄ
czyĹo siÄ ani razu. Co jeszcze mogÄ sprawdziÄ? Pozdrawiam
â˘
Liczba postów: 536
Liczba wątków: 16
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2012-Sty-09
Imię: Henryk
Miejscowość: Raszyn
Auto: ZA
W tych pompach czÄsto uszkadzajÄ
siÄ przewody elektryczne. SprĂłbuj poruszaÄ przewodami przy samej pompie w miejscu gdzie przewody wchodzÄ
w gumowÄ
przelotkÄ..
â˘
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2017-Maj-04
Imię: Rafal
Miejscowość: Czwa
Auto: Opel Zafir 2.0DTI 2001 r.
DziÄkujÄ za odpowiedĹş. Jutro sprawdzÄ, ogolnie problem jest takiĹźe ciÄĹźko siÄ tam dostaÄ ale moĹźe jakoĹ siÄ uda. Jak nie to chyba bÄdÄ musiaĹ kupiÄ nowÄ
pompÄ. Jak jeszcze masz jakieĹ nowe sugestie to pisz.Bo czy jak pompa jest walniÄta to moĹźe ona siÄ wĹÄ
czaÄ i wyĹÄ
czaÄÂ podczas jazdy czy to tylko wina poĹaczenia elektrycznego? Pozdrawiam
â˘
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2017-Maj-31
Auto: sebek
Hej. PozwolÄ siÄ podpiÄ
Ä pod temat. RĂłwnieĹź mam problem ze wspomaganiem, zaczÄĹo siÄ od ciÄĹźkiej pracy ukĹadu wspomagania, przyczynÄ
byĹ niski stan pĹynu, po uzupeĹnieniu jednak ukĹad nie dziaĹa do koĹca sprawnie, przy szybszym krÄceniu kierownica czuÄ jakby przycinanie, oraz za kierownicÄ
sĹychaÄ odgĹos przelewania wody. DĹşwiÄk bardziej intensywny przy krÄceniu kierownicÄ
. Czy przyczynÄ
moĹźe byÄ zapowietrzony ukĹad? A moĹźe siadĹa pompa albo maglownica? Od sprawdzenia czego powinienem zaczÄ
Ä?
WysĹane z mojego D2303 przy uĹźyciu Tapatalka
â˘