na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  (B) Z19DT klima czy jest sasukepl 35 4 811 2014-Lip-21, 20:19
Ostatni post: Bamber
  {B} Wycieraczka - spryskiwacz tylnej szyby - usterki, diagnoza, naprawa kaka32 10 5 147 2013-Kwi-14, 12:56
Ostatni post: Kaliope
  {B} Koło kierownicy, kierownica - stan techniczny, usterki, naprawa, wymiana darek_s 22 7 910 2012-Wrz-29, 17:41
Ostatni post: Darek_sss
Ocena wątku:
  • 20 głosów - średnia: 3.8
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} Usterki pierwszy rok eksploatacji auta - jest raczej kiepsko...
#1
Tak mnie naszło, żeby podsumować usterki stwierdzone i wyeliminowane podczas pierwszego roku eksploatacji mojej ZB (1.7 DTR):

1. Następny dzień po wyjeździe z salonu:
- przestał działać zamek, szyba i głośnik w lewych tylnych drzwiach. Powodem była zbyt płytko włożona wtyczka, która wypięła się po kilku otwarciach drzwi. Poprawne wpięcie wtyczki rozwiązało problem.
- odstająca ok. 3 mm plastikowa nakładka przedniego słupka wewnątrz auta (po lewej stronie od przedniej szyby). Nie dawało mi to spokoju i po wyjęciu spinki i demontażu nakładki okazało się, że źle przebiegał pas napinający lewej kurtyny powietrznej. Podszedł on pod wspomnianą nakładkę i został przytrzaśnięty spinką, co powodowalo że całość odstawała. Zamontowałem to poprawnie i po problemie.

2. Kilka dni po wyjeĹşdzie z salonu:
- rura od intercoolera dotykała chłodnicy i zaczęła się przecierać od drgań silnika. Parę tygodni jazdy i rura byłaby do wymiany. Serwis poluzował opaskę, zamontował rurę prawidłowo, rozwiązując problem.

3. 17500 km
- Duży wyciek oleju z silnika (zalene pół silnika po stronie akumulatora i od spodu). Powód - przeciekała uszczelka pokrywy zaworów oraz pompa vacum. Wymiana kilku elementów, problem na razie nie występuje.
- Pęknięcie elementu podparcia lędźwiowego fotela kierowcy. Wymieniony mechanizm.

4. 19000km
- Podczas jazdy moje plecy nagle wpadły w oparcie fotela. Okazało się, że sprężyny utrzymujące oparcie wysunęły się z mocowań i wewnętrzna konstrukcja fotela poleciała do tyłu. Totalny wkurw. Podejrzewam, że serwis źle zmontował te sprężyny podczas wymiany mechanizmu podparcia lędźwiowego. Zamontowałem sprężyny poprawnie i problem rozwiązany.

Oprócz tego trzaski, stuki, cykanie rożnych elementów plastikowych wewnątrz kabiny - usuwane na bieżąco.

Podsumowanie: pod względem ilości usterek, jest to chyba najgorsze nowe auto, jakie miałem do tej pory. Jestem nieco zniesmaczony. Pal licho drobne usterki, ale silnik zalany olejem od góry do dołu w nowym aucie... Coraz bardziej zastanawiam się, czy dobrze zrobiłem idąc w Opla. Zafira to nie pierwsza lepsza tania osobówka, to w końcu minivan z jako takim wyposażeniem, można oczekiwać dobrej jakości w takim aucie...
Odpowiedz
#2
uszczelka pod pokrywą zaworów na na prawdę drobiazg za parę złotych. Bardziej mnie szokują jaja z fotelem, ale uwierz mi, że jeszcze nikomu tutaj się to nie stało, także jakaś dziwna niedoróbka.
Odpowiedz
#3
(2015-Maj-12, 13:38)kaliope link napisał(a): uszczelka pod pokrywą zaworĂłw na na prawdę drobiazg za parę złotych. Bardziej mnie szokują jaja z fotelem, ale uwierz mi, Ĺźe jeszcze nikomu tutaj się to nie stało, takĹźe jakaś dziwna niedorĂłbka.

mówię Ci Kaliope, że jak wpadłem w fotel przy 110 km/h to ogarnęła mnie taka kur...ca że chciałem wracać do serwisu Opla i powybijać zęby tym, którzy grzebali w moim fotelu. Dobrze że była sobota wieczór i mieli już zamknięte smile smile smile
Odpowiedz
#4
@tom.tom
krotki mówiąc pech trafiles na kiepski serwis i felerny egzemplarz


//quick via mobile ▪ sorry 4 misspellings

http://klubzafira.com/go/regulamin - zapoznaj się z regulaminem
http://klubzafira.com/go/szukaj - tu mozesz przeszukać forum
http://klubzafira.com/go/wykazkodow - tutaj znajdziesz kody błędów
http://klubzafira.com/go/vin - tutaj pomoĹźemy ci z VINem
http://klubzafira.com/go/instrukcja - instrukcja obsługi Opel Zafira

[Obrazek: klubzafirapl.jpg]

"Silence is the best reply to a fool"
Odpowiedz
#5
(2015-Maj-13, 07:32)endzi link napisał(a): krotki mĂłwiąc pech trafiles na kiepski serwis i felerny egzemplarz
Nie felerny a z tego co opisał kolega samochód po prostu niechlujnie wykonany-poskładany.
(2015-Maj-12, 10:38)tom.tom link napisał(a): Zafira to nie pierwsza lepsza tania osobĂłwka, to w końcu minivan z jako takim wyposaĹźeniem, moĹźna oczekiwać dobrej jakości w takim aucie...
Niestety nie można, Opel to nie Audi żeby miał I-szej jakości materiały oraz wykonanie całości.
Odpowiedz
#6
@Bamber
dywagowac mozna czy felerny czy kiepsko poskladany

w kazdej marce trafiaja sie kwiatki
z zalozenia w niektorych mniej 25

znam z autopsji przyklad mesia full wypas funkiel nofka i przez pierwszy rok co miesiac w serwisie i conajmniej pol roku tam spedzil
pomimo ze autko kosztowalo 150k ojro i wielka marka
nie wymienili tylko caly czas naprawiali a i tak do tej pory go zawsze cos boli


//quick via mobile ▪ sorry 4 misspellings

http://klubzafira.com/go/regulamin - zapoznaj się z regulaminem
http://klubzafira.com/go/szukaj - tu mozesz przeszukać forum
http://klubzafira.com/go/wykazkodow - tutaj znajdziesz kody błędów
http://klubzafira.com/go/vin - tutaj pomoĹźemy ci z VINem
http://klubzafira.com/go/instrukcja - instrukcja obsługi Opel Zafira

[Obrazek: klubzafirapl.jpg]

"Silence is the best reply to a fool"
Odpowiedz
#7
[member=1]endzi[/member]
źle włożona wtyczka, odstająca osłona słupka, dotykająca rura coolera jednym słowem zły montaż, nie wiem gdzie Zołza kolegi była wyprodukowana bo jak u nas to wiadomo jak w coś nasi włożą łapy już nie może byc takie same.
Odpowiedz
#8
@Bamber
no jak wyprodukowana w bohum to mit o niemieckiej jakosci padl smile
trz by vina sprawdzić

//quick via mobile ▪ sorry 4 misspellings

http://klubzafira.com/go/regulamin - zapoznaj się z regulaminem
http://klubzafira.com/go/szukaj - tu mozesz przeszukać forum
http://klubzafira.com/go/wykazkodow - tutaj znajdziesz kody błędów
http://klubzafira.com/go/vin - tutaj pomoĹźemy ci z VINem
http://klubzafira.com/go/instrukcja - instrukcja obsługi Opel Zafira

[Obrazek: klubzafirapl.jpg]

"Silence is the best reply to a fool"
Odpowiedz
#9
Osobiście z polskich serwisów, czy opla, czy vw, renault czy też fiata - jestem bardzo niezadowolony.
Z moich obserwacji wynika niestety że są tam zatrudnieni ludzie bez doświadczenia, bez szkoleń, którzy trochę po omacku naprawiają usterki.
W sumie nie ma się co dziwić kolega popracował w Aso Renault chyba 3 lata za psie pieniądze, bodajże 1780 zł/miesiąc na rękę za 10 h dziennie, teraz pracuje u nieautoryzowanego mechanika tej marki, jest brygadzistą i zarabia 3 razy tyle, a pracuje 8 do 9 h dziennie.
Aso są drogie, bo Ci biedni mechanicy muszą zarobić na, szefa, sekretarkę, panią w kasie, panią w rejestracji itp...... proste, a jakości którą się klient spodziewa za te pieniądze, po prostu nie ma !!!!
Odpowiedz
#10
[member=1]endzi[/member]
bo wszystko to wina Claudii Schiffer  25
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości