na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [ZA 1.8 16V 125KM Z18XE] Błąd 1go cylindra ?? BartucWP 8 1 205 2017-Maj-15, 20:01
Ostatni post: BartucWP
Ocena wątku:
  • 62 głosów - średnia: 3.03
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ZA 1.8 Zamiennik sondy lambda bład P0170
#1
Witam.

Mam Zafirę 1.8 16v 125KM Z18XE. Póki co jeżdżę na benzynie lecz zdecydowany jestem założyć instalację LPG. Mam jednak pewne obawy bowiem Op-com pokazuje mi błąd: "P0170 - Ubogi wydech (02) - Nie występuje". Błąd ten wyskakuje tylko na biegu jałowym. Pierwsza sonda lambda to zamiennik - BOSH LSH 25. Widać po niej, że relatywnie niedawno ktoś ją wymieniał. W Op-com widzę, że sonda daje stałe napięcie 39mV na biegu jałowym. Podczas jazdy Op-com pokazuje wahania 0...804mV. Jak jeżdżę to ten błąd nie występuje. Ostatnio przejechałem 60km i błąd nie wystąpił, dopiero na pierwszym dłuższym postoju (jakieś 0,5min) na światłach komp wyrzucił błąd. Generelnie wszystko z autem jest OK. Nie szarpie, dobrze przyspiesza, pali bez problemu. Czy według Was można zakładać LPG? Czy koniecznie trzeba wymienić na oryginał?
Odpowiedz
#2
Generalnie jeżeli chodzi o sondy lambda, czy czujniki przepływu powietrza lub cewki zapłonowe lepiej żeby były w oryginale. Mniejsze prawdopodobieństwo że gazownik źle ustawi mapę wtrysku gazu (tzw korekty ) i mieszanka ciągle lub w przy pewnych obrotach silnika będzie uboga. Silniki zasilane Lpg muszą mieć mieszankę bogatą żeby nie niszczyć zaworów i nie wypalać dziur w tłokach.

Ja na Twoim miejscu wymieniłbym sondę lambda i przy okazji świece na nowe Gm. Z doświadczenia powiem że oryginalne oplowskie najdłużej i najlepiej pracują na gazie.
Odpowiedz
#3
(2015-Maj-16, 15:44)racool link napisał(a): Ja na Twoim miejscu wymieniłbym sondę lambda i przy okazji świece na nowe Gm. Z doświadczenia powiem że oryginalne oplowskie najdłużej i najlepiej pracują na gazie.
Pewien fachmann od Mazd jak padła u Izy powiedział lepej uzywkę przepływkę w oryginale niż nowy zamiennik i tu ma Szymon rację. Co do świec się nie zgodzę bo chyba żadna GM nie wytrzymie tak jak u mnie się to zdarzyło od nowości na LPG 155 tyś na świeczkach Denso i innych już nie założę.
Odpowiedz
#4
(2015-Maj-12, 16:08)mmm01 link napisał(a): W Op-com widzę, że sonda daje stałe napięcie 39mV na biegu jałowym. Podczas jazdy Op-com pokazuje wahania 0...804mV
Kup sobie coś na ELM327 najlepiej na Bluetooth, bo jest kilka programików na andka do podglądu live. OPCom chyba nie ma oscylogramu, można dane podobno zebrać i zapisać, ale to nie to samo.Elm kosztuje 30-50zeta i jako podręczne narzędzie jest naprawdę fajny. Z pomocą PCMSCAN już można poważne mapy korekt benzynowych zebrać - przyda ci się zebrać przed zamontowaniem instalki gazowej, abyś zebrał drugą później na gazie i zobaczysz czy jest podobnie.

Wracając do tematu, to na OBD Docktor czy jakoś tak ładnie i co najważniejsze b. szybko pokazuje odczyty Lambdy. Powinna falować z okresem 2sek. Sporadycznie może pozostać w jakimś skrajnym położeniu. Powinno się to przekładać na oscylacje STFT.

Pierwsze dwa zdjęcia, to padnięta lambda w Passacie z monowtryskiem (zrzuty z Bingo S4):
[Obrazek: lambda1.png]
[Obrazek: lambda2.png]

Kolejne to w miarę falująca już nowa sonda [NKG] - uniwersalna ale dobrana do auta.
[Obrazek: cutoff2.png]
[Obrazek: lambda3-ok.png]

Uniwersalne Boscha czy NKG/NGK kosztuję 50-70% od dedykowanych. Jedynie końcówkę musisz przepiąć ze starej sondy. Są ładne instrukcje, wszystkie akcesoria.

Jak widzisz oscylacja, oscylacji nie równa. Ja bym nie polecił kupować orgi-używkę, bo to jak używany tłumik, choć z tłumikiem lepiej, bo wszystko prawie widać. Lambdę sprawdzisz dopiero jak podłączysz.
Odpowiedz
#5
Cześć. Okazało się, że wina leży po stronie nieszczelnego serwa hamulców. To ono zaciągało "lewe" powietrze. Po wymianie serwa wszystko wróciło do normy. Wskazania sondy lambda wahają się od 0,1 - 0,9V. Błąd nie występuje. Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi!
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości