na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} Klimatyzacja - sprężarka, skraplacz - problemy, diagnoza, naprawa przemeks 288 66 927 2017-Cze-11, 09:48
Ostatni post: slawek
  {B} Klimatyzacja się nie włącza/brak napięcia Chlipo 15 1 806 2017-Cze-10, 11:05
Ostatni post: syska
  {B} klimatyzacja kris0675 14 3 016 2015-Cze-02, 20:33
Ostatni post: racool
Ocena wątku:
  • 25 głosów - średnia: 2.88
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} Klimatyzacja, a utrata mocy
#1
Czy w Waszych Zośkach również zauważacie znaczny spadek mocy po załączeniu klimy? U mnie jest to bardzo zauważalne, a i przy okazji spalanie wzrasta o ok. 2 litry na 100 km.
Czy to normalne? Czy może doszukiwać się czegoś?
Odpowiedz
#2
Normalne zjawisko - spalanie wzrasta o 1-1,8 l/100km. Spadek mocy również jest odczuwalny, ponieważ silnik dostaje dodatkowy opór w postaci sprężarki. Przy silnikach benzynowych z uwagi na mniejszy niż w dieslu moment obrotowy jest to niestety bardziej zauważalne. Nie masz się czym przejmować jeżeli klima prawidłowo chłodzi. Niestety luksus kosztuje...
Odpowiedz
#3
A te moje 94 KM nie jest zbyt tęgie :-( Właśnie kolega ma diselka i mówił mi, że prawie nie czuje różnicy. Dlatego mnie to bardzo zmartwiło. Ale zostałem już pocieszony :-) Dzięki.
Odpowiedz
#4
Moja Zafira również zamula na właczonej klimie.Nie denerwuje mnie wyższe spalanie,bardziej wkurza mnie spadek mocy podczas ruszania.Bywa ,że przy ruszaniu przygazuję lekko do 1200 - 1300 obrotów,a gdy powolo puszczam sprzęgło spadają niemal do obrotów biegu jałowego i Zafirka wlecze sie kilka metrów jak żółw.
Odpowiedz
#5
Niestety tym bardziej w takie upały sprężarka daje niezły opór, znajomi czują spadek mocy nawet w silnikach 2.5 V6 przy upałach i klimie.
Odpowiedz
#6
Dlatego kiedyś seryjnie nie montowało się klimy przy słabszych silnikach ze względu na ich małą moc. Ale od kilku dobrych lat pakują klimę do wszystkich wersji silnikowych, nawet tych najsłabszych.
Nie dość że przy włączonej klimie auto pali ok 2 litrów więcej to jeszcze, ich przyśpieszenie spada na tyle że wyprzedzanie czegokolwiek robi się niebezpieczne. Czasem na mieście gasną ludziom auta przy ruszaniu z pod świateł.

Wiem coś o tym bo mam klimę w Oplu Combo 1,3cdti 70KM, na pace raczej powietrza nie ma, i przy ruszaniu, podczas włączonej klimy trzeba przygazować żeby nie zdechł - trochę lipa.

Dla odmiany w Zafirze przy włączonej klimie spalanie wzrasta o ok 0,5 litra LPG, i spadek mocy jest nie odczuwalny.
Odpowiedz
#7
U mnie przy mocy 82 bocianów tez czuć obciążenie klimą, tym bardziej w te upały. Niestety taki urok, i jak napisał Szymon przy słabych silniczkach trzeba uważać i brać poprawkę przy np. wyprzedzaniu.
Odpowiedz
#8
(2015-Wrz-01, 07:32)racool link napisał(a): Dla odmiany w Zafirze przy włączonej klimie spalanie wzrasta o ok 0,5 litra LPG, i spadek mocy jest nie odczuwalny.

Jakby wszyscy mieli tyle bocianów co Ty Szymonie , to teş by tego nie czuli    wink
Odpowiedz
#9
(2015-Wrz-01, 09:17)Mucha link napisał(a): tyle bocianĂłw

On , w przeciwieństwie do nas, nie ma bocianów tylko ogiery smile Jemu pod maską nie robi kle-kle 27
Odpowiedz
#10
W sumie cały problem rozbija się o stosunek mocy do masy. Niestety nasze zafirki raczej nie są filigranowe tylko raczej opasłe i silniki poniżej 120 koni w dieslu czy 140 w benie mają co robić żeby auto w miarę sprawnie się poruszało, a odebranie 8 do 13 koni na napędzanie sprężarki i obciążonego alternatora ( elektromagnes bierze ok 8 Amper, wentylator skraplasz ok 20 Amper, itp...) powoduje że przyjemność z chłodu w aucie psują pogorszony komfort jazdy.

Dlatego właśnie ja jestem zawsze za większymi silnikami, a ekonomie jazdy zawsze można poprawić LPG wink 

Komfort kosztuje, a kolejne bajery w aucie tylko bardziej drenują portfel przy użytkowaniu.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości