na dół
Ocena wątku:
  • 29 głosów - średnia: 3.28
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} Skropliny
#1
Witam,

Jak mam udrożnić odpływ skroplin z klimatyzacji BEHR?
Dzisiaj miałem basen u pasażera - odkurzacz wyciągnął ponad 2 litry wody, a wykładzina dalej mokra.
Po otwarciu obudowy filtru kabinowego również woda w rynience odpływowej. Wepchałem tam miękką rurkę, ale nie wiem, czy dostałem się do odpływu - woda dalej stoi.

Dzisiaj i jutro przebywam w Olsztynie, wiec może jaki "tutejszy" już to przerabiał i jest w stanie poświęcić chwilkę?

Pozdrawiam
Odpowiedz
#2
jak masz wodę w "połowie" auta to nie z klimy odpływy masz pozatykane,klima ma jeden przewód co ścieka na ulicę.
Odpowiedz
#3
(2012-Lip-05, 21:52)bamber link napisał(a): jak masz wodę w "połowie" auta to nie z klimy odpływy masz pozatykane,klima ma jeden przewĂłd co ścieka na ulicę.

Ale to leci z obudowy fitru kabinowego. W jednym miejscu jest "słabsza" uszczelka i to tędy. Wyjąłem schowek i zrobiłem test. Lecą krople, a w środku rynienka odpływowa pełna wody i filtr też mokry. Nie mogę trafić na odpływ z tej rynienki.
Odpowiedz
#4
TUTAJ masz opis wymiany nagrzewnicy, i jest zdjęcie na którym widać króciec odprowadzający wodę z klimy:
[Obrazek: rys5fg1.jpg]
Odpowiedz
#5
Czekajcie bo się tak nie dogadacie.
Stanlast myśli o czym innym, a bamber piszesz dobrze o czym innym.
Poskładam to w całość smile
Bamber miał na mysli że skoro masz tak dużo wody w kabinie to nie jest to wina odprowadzenia skroplin tylko odporowadzenia ogólnie wody z podszybia z wlotu powietrza.
To by tłumaczyło mokry filtr przeciwpyłkowy, skropliny są dużo niżej pod nim i nie mają szans tak wysoko dolecieć do filtra.
Woda która spływa np po szybie samochodu wpda przez podszybie w komorę wycieraczek a tam masz wlot powietrza do wentylatora kabiny. Ogólnie ta komora ma po bokach odprowadzenia wody  które zatykają się liścmi itp.
Jesli woda nie ma ujścia jej stan podnosi się na tyle że wcieka przez otwór którym wentylator zasysa powietrze do kabiny.
Teraz masz cały silnik mokry łącznie z filtrem kabinowym i wodę w samochodzie.
Skropliny z klimatyzacji nie zbiorą się aż tak szybko w takiej ilości, a ujście jest od dołu auta i tam można to faktycznie przeczyścić, z reguły nie zatyka się odpływ skroplin bo to czysta woda.
Odpowiedz
#6
dokładnie to małem na myśli bo gdzie logicznie z klimy woda przez pyłkowy poleci chyba nie ma takiego auta,jak są pozatykane odpływy po bokach wtedy deszczówa wali do kabiny filtrem i innymi miejscami.
Odpowiedz
#7
Problem rozwiązany.
Rozebrana obudowa parownika od strony filtru (kilka wkrętów) i sprężarka od spodu auta rozwiązały problem. Woda z parownika leci aż miło.

Filtr przeciwpyłkowy jest na tym samym poziomie co parownik. Oddziela je mała rynienka/prowadnica filtru i kanał, którym skropliny dochodzą do wylotu. To była przyczyna powodzi. Wczoraj (i dzisiaj) były warunki ekstremalne, więc wody się lało dużo. Filtr był mokry u dołu, a jakby woda leciała od wiatraka, to byłby mokry cały lub w części środkowej.
Odpływ zapchał się, bo był lipny filtr kabinowy (JCpremium - nie polecam) i przepuszczał bokami (filtron ma takie wihajsterki, które się rozszerzają po założeniu.
Gąbka pod wykładziną jest nasiąknięta wodą jak ch***ra. Rozebrałem kilka plastików, nie zakładałem schowka po przedmuchaniu kanału wylotowego, żeby trochę poobserwować i podparłem wykładzinę od strony podłogi żeby miała dopływ powietrza i szybciej wyschła gąbka. Dobrze, że jest ciepło, chociaż dzisiejsza olsztyńska burza pokrzyżowała trochę planów suszenia.

Dzięki wszystkim za sugestie. Liśćmi też się zajmę, żeby nie mieć w przyszłości opisywanych problemów.
Pozdrawiam
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości