na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} Układ hamulcowy - usterki, diagnoza, wymiana zuĹźytych elementĂłw, naprawa fabidan 79 28 860 2018-Lip-01, 21:22
Ostatni post: rafael
  {A} Stukanie podczas skręcania pblojarocin 5 376 2018-Maj-03, 20:09
Ostatni post: rafael
  {A} Zawieszenie tylne - amortyzatory - usterki, diagnoza, naprawa, dobĂłr elementĂłw DLUGI-74 15 5 125 2017-Maj-29, 18:53
Ostatni post: Mietas
Ocena wątku:
  • 23 głosów - średnia: 3.39
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} Stukanie, bicie. Problem z lokalizacją usterki.
#1
Witam. Proszę o pomoc w ustaleniu możliwych przyczyn usterki jak w temacie.
Opel Zafira A 2.0 DTL 2000r.
W trakcie jazdy powyżej 30 km/h zaczyna być słychać głuchy odgłos, jakby wybulonej opony.
Przełożyłem opony na zimówki na chwilę ale odgłos nie zniknął. Pogłębia się on w trakcie skrętu w lewo i po wyjściu z zakrętu. Przy skręcie w prawą stronę nie ma  żadnych obcych odglosów.
Może ktoś z szanownych forumowiczów podpowie możliwe lokalizacje usterek. Szumów łożysk nie słychać. Po podniesieniu auta luzów żadnych nie stwierdzam. Wymienione łączniki stabilizatorów około 300 km wcześniej. Na kierownicy nie czuć żadnych szarpań ani wstrząsów.
Proszę o zainteresowanie tematem. Pozdrawiam.
Odpowiedz
#2
Mam pewną wizję szczególnie jak napisałeś że zmienia się to w czasie skrętu.

Sprawdz czy ten odgłos zmienia się w chwili gdy:
- przyspieszasz i silnik ciągnie (napinają się elementy napędowe)
- hamujesz silnikiem bez użycia hamulcy (podobnie ale wszystko działa na innych płaszczyznach napędowych)
I co się dzieje w przypadku gdy:
wciśniesz delikatnie hamulec w czasie jazdy tak abyś czuł że auto zaczyna już delikatnie hamować i daj drugą nogą w trochę w gaz.
I jak masz miejsce aby pojezdzić w koło to zrób parę kółek w lewo i sprawdz czy zmieniła się wyczuwalnie temperatura na szpilkach koła.
Pierwsze co mi wpadło na myśl to odkręcone szpilki lub brak pierścienia na feldze jeśli takowe posiadasz.

Odpowiedz
#3
Witam.
1. Nie zmieniają się jak przyśpieszam.
2. Wracając ostatnio przez górki (mieszkam w okolicy Krosna) hamowałem silnikiem zjeżdżając z górki (około 3 km) odgłos jednolity.
3. Przyhamowanie nie daje wyraźniej róşnicy.
Jazdę w kółeczku sprawdzę jutro bo będzie ku temu okazja. Dam znać . Odkręcone koła to nie są.... 135 kg wagi, kluczyk fajka 50cm i wiem co to znaczy dokręcić koła. Dziadek miał Ził-a 131A i tam na 1,5m rurce się huśtało smile. Podejrzewam że to może być łożysko tylko w którym kole to .... a w wszystkich 4 zmieniać to troszkę drogo wychodzi. Dzięki za zainteresowanie tematem.
Odpowiedz
#4
(2015-Paż-03, 22:34)przemmo30 link napisał(a): Odkręcone koła to nie są.... 135 kg wagi, kluczyk fajka
Tylko nie pisz że stałeś na kluczu do śrub......
A jesli było by to łożysko to przy skręcie skręcasz w lewo, obciążenie idzie na prawe koło i jak jest głośniej to ewidentnie prawe koło. Skręcasz w prawo i prawe koło jest odciążone to napewno będzie cichnąć.
Odpowiedz
#5
Witam. Delikatnie to robię ..... rękami.
Przy skręcie w prawo nie ma niepokojących odgłosów. Czyli skłaniać się ku prawemu łożysku.
Jutro pojeżdżę w kółeczko i zobaczę jakie jeszcze objawy będą. Pozdrawiam.
Odpowiedz
#6
Nie rękami tylko normalnie podczas jazdy na prostej drodze bujanie auta w prawo i lewo ja się będzie nasilać w w pochyle na jedną stronę a cichnąć w pochyke nw druga to masz odpowiedź.
Odpowiedz
#7
Bamber ale tak się zastanawiam że łożysko to by wyło, szumiało a kolega napisał że mu to głucho puka jeśli dobrze zrozumiałem.
Może niech sprecyzuje ten odgłos.
Odpowiedz
#8
Mnie właśnie przy skręcie i mocniejszym nacisku nasilało się a przy skręcie w drugą cichło. Jak element zawierzenia to podnośnik i breszką nagunać elementy wtedy musiał by znaleźć jak by coś miało luz. Tak z opisu to ciężko diagnozować zawsze.
Odpowiedz
#9
Ja mam coś podobnego. Słyszę huczenie w przedziale prędkości do 30 km/h po lewej stronie. Wczoraj zmieniałem opony i właśnie na lewym przodzie doszło do niecodziennej sytuacji. Otóż amortyzator docisnął mi zawieszenie do dołu... a kolo też mogłem obrócić pomimo że auto było na biegu. Luz był około 15 -20 stopni. Z drugiej strony wszystko było normalne... Czy to półoś?
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości