na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} Termostat Kryspin Szrama 9 1 058 2017-Sty-05, 23:05
Ostatni post: Kryspin Szrama
  {A} Termostat ? Problem po wymianie rafaljereczek 3 917 2016-Gru-17, 08:56
Ostatni post: celius
  {A} Termostat - naprawa w Warszawie? toko 14 2 005 2015-Paż-13, 19:02
Ostatni post: Bamber
Ocena wątku:
  • 24 głosów - średnia: 2.71
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} Termostat - usterki, diagnoza, sposoby naprawy, regeneracji itp.
#1
Moja walka z termostatem, więc tak - kupiłem nowy wraz z obudową, nowy to nowy 100 zł, nie sprawdziłem szczelności w sklepie czy jest przedmuch, a był i to duży, żadnych oporów, więc pojechałem go wymienić, ale w sklepie okazało się że żaden z nowych nie jest szczelny, więc zaczęto mi wpierać, że musi być taki przedmuch, ale nie skorzystałem z ich podpowiedzi, oddałem go i kupiłem sam wkład ten prosty 36 zł. Podczas wymiany też okazało się, że ten nie trzyma, bo obudowa ma już wżery, a tak one wyglądały.

[Obrazek: widocznewery.th.jpg]

Więc zawziąłem się, od kolegi dostałem pastę do docierania zaworów i postanowiłem dotrzeć ten termostat, co by był szczelny.

[Obrazek: copotrzeba.th.jpg]  [Obrazek: naoeniepasty.th.jpg]

Docierałem 20 min - półobroty lewo, prawo.

[Obrazek: wykonywanieobrotowdocie.th.jpg]

Po zakończeniu docierania sprawdziłem szczelność wkładając termostat i nie dociskając go nalałem wody, nie wydostała się ani jedna kropla wody.

[Obrazek: sprawdzenieszczelnoci.th.jpg]

Na fotkach - do docierania użyłem starego termostatu, wkładając do obudowy nowy szczelność była idealna, tak że polecam kupienie samego wkładu i pasty do docierania zaworów koszt pasty 7 zł, ja akurat dostałem, teraz wąż wychodzący z termostatu do chłodnicy jest zimny cały czas, aż do otwarcia termostatu, przedtem wąż zagrzewał sie razem z silnikiem, choć sam wkład był dobry (ten okrągły) nie polecam go, przetestowane, po prostu ten płaski dotrzeć szczelność i będzie spokój na długi czas i troche kasy w kieszeni.
Odpowiedz
#2
Witam. Pytanie kieruję do posiadaczy ZA w dieslu. Jak u was z żywotnością termostatu? Bo ja wymieniłem na cały oryginalny wahlera a za rok znów było to samo - silnik nie dogrzany. I się zastanawiam czy jego się co rok wymienia?  22
Odpowiedz
#3
Na żywotność termostatu tej czy innej firmy nie ma reguły,czasami tani chodzi 5 lat a droższy rok.
Odpowiedz
#4
termostatu nie trzeba co rok wymieniać u mnie tez wymieniany na orginał w zeszłym roku i na razie smiga
Odpowiedz
#5
A u mnie padł. Jak mechanik będzie wymieniał to rzucę na to co Dziadek13, napisał okiem.
Odpowiedz
#6
Tylko ten płaski zakładaj i sprawdź szczelność, ten drugi okrągły nigdy nie będzie szczelny i jego nie idzie dotrzeć sprawdzałem ta wypukłość nigdy nie pasi do odlewu jest jajowata.Na innym forum gdzie dałem taką podpowiedź opinie były bardzo dobre choć w dwóch przypadkach bolce w termostacie były za długie a termostaty nowe po prostu skrócili i też jest dobrze/
Odpowiedz
#7
coprawda moja ZA to 1.8 ale w swojej w 2009r, po zakupie jakieś 2-3 miesiące zaczął się zawieszać i wymieniłem na taki za 40zł. trzyma do dziś. Więc jak bamber napisał nie ma reguły.
Odpowiedz
#8
No ja kupiłem termostat verneta za 115zł w piątek, ale dziś go wymieniłem na WAHLERA za 188zł. Ten drugi jak nalałem wody nie przepuszcza, bo z tego pierwszego się lało. Pan mi wciskał że termostaty tak maja, uparłem się i dopłaciłem. Szkoda tylko że mu nie udowodniłem tego dziś. W środę dopiero wymienię bo jutro na 24h do roboty.
Odpowiedz
#9
Temat powracający jak bumerang z chwilą nadejścia pani zimy smile
Ja u siebie wymieniłem tylko wkład termostatu Stahlter produkcji polskiej firmy Termot (ma nadzieję, że to nie będzie reklama wink )
Do tej pory sprawuje się bez zarzutu  31  a i cena była zdecydowanie niższa od powyżej przytaczanych.
Odpowiedz
#10
(2012-Gru-09, 15:08)Jacek2308 link napisał(a): coprawda moja ZA to 1.8 ale w swojej w 2009r, po zakupie jakieś 2-3 miesiące zaczął się zawieszać i wymieniłem na taki za 40zł. trzyma do dziś. Więc jak bamber napisał nie ma reguły.

Jakie miałeś objawy zawieszania się termostatu? W mojej 2.2 walczę z dziwnymi objawami (jak włączę grzanie, to nie otwiera się duży obieg i auto się grzeje aż do włączenia wentylatora, a na duży obieg nie puszcza. Po wyłączeniu grzania po chwili puszcza na duży obieg i już się nie grzeje) i zastanawiam się, czy to nie termostat.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości