na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} Termostat Kryspin Szrama 9 1 070 2017-Sty-05, 23:05
Ostatni post: Kryspin Szrama
  {A} Termostat ? Problem po wymianie rafaljereczek 3 928 2016-Gru-17, 08:56
Ostatni post: celius
  {A} Czujnik płynu chłodzącego - usterki, diagnoza, naprawa jarojk 37 14 101 2015-Maj-15, 06:44
Ostatni post: oki Darek
Ocena wątku:
  • 18 głosów - średnia: 3.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} Termostat - naprawa w Warszawie?
#1
Witajcie.
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Zafiry A 2.2 l benzyna. Niestety poprzedni właściciel nie zgłosił problemu z termostatem (może w lecie nie zauważył). Problem polega na tym, że silnik się nie grzeje, tzn. cały czas jest chyba włączony drugi obieg chłodzenia, bo tylko na stojącym samochodzie wskaźnik temperatury osiąga 90 stopni. Jak tylko auto ruszy, wskazówka już po chwili jest na minimum.
Zna ktoś może kogoś w Warszawie, gdzie mógłbym z tym podjechać?

Serdecznie pozdrawiam,
Odpowiedz
#2
A sprawdzałeś jak się grzeją wężę? Wskazówka może się tak zachowywać równierz przy niesprawnym czujniku temp.
Odpowiedz
#3
Możliwe, że to wskaźnik, ale temperatura w środku też spada podczas jazdy - tak mi się jakoś wydaje, że to termostat się nie zamyka... Generalnie potrzebuję namiar na kogoś w Warszawie, kto się zna, co by  zdiagnozować problem...

ps. Jak sprawdzić, czy auto było objęte akcją serwisową na wymianę dyszy do rozrządu?
Odpowiedz
#4
Sprawdzić prosto, póki termostat zamknięty na mały obieg nie wszystkie węże będą gorące od płynu a jak się otworzy wtedy muszą być wszystkie gorące. Co do akcji ja zrobiłem foto ksiązki serwisowej i napisałem maila do Opel Wa-wa z zapytaniem o akcję serwisową na wymianę dyszy smarowania rozrządu i samego rozrządu bo robili to w komplecie.
Odpowiedz
#5
I nie przeszkadza, że ona przyjechała z Niemiec? W Polskim oplu sprawdzą?
Odpowiedz
#6
Oni mają centralną bazę jeśli serwis ASO.
Odpowiedz
#7
XXI wiek normalnie... A o co chodzi z tą dyszą? jest gdzieś jakiś opis tego problemu?
Odpowiedz
#8
Do któregoś miesiąca 2002 były montowane dysze do smarowania rozrządu 3mm i były przypadki zerwania rozrządów dlatego zrobiono akcję serwisową wymiany dyszy na 6mm i od razu rozrządu.
Odpowiedz
#9
(2015-Paż-12, 11:05)Bamber link napisał(a):Sprawdzić prosto, pĂłki termostat zamknięty na mały obieg nie wszystkie węże będą gorące od płynu a jak się otworzy wtedy muszą być wszystkie gorące.
Nie udało się :-( Na zewnątrz tak zimno i wieje, że nie wiem, czy wąż gorący od płynu, czy od silnika. Generalnie jak auto stoi, wskazówka ładnie idzie do 90. Więcej w 20 minut nie udało się osiągnąć - więc wentylator się nie włączył. Problem nie występował też, jak było cieplej - przy kilkunastu stopniach na zewnątrz wskazówka oscylowała między 80 a 90. Dopiero teraz jak jest odczuwalna poniżej 5, wskaźnik zaczął wariować.
Odpowiedz
#10
Od silnika nie będzie wąż gorący co najwyżej ciepły, jak mu otworzy obieg musi byc gorący a nie ciepły i przy zamknietym termostacie róznica jest wyczuwalna bardzo.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości