na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} Czy da się wyłączyć podświetlenie licznika zaraz po otworzeniu drzwi espionage 0 234 2018-Wrz-05, 19:40
Ostatni post: espionage
  {B} Nie zamykają się lewe tylne drzwi pablomaxim 44 19 315 2018-Lip-11, 17:53
Ostatni post: michal82
  {B} Spinka kołek dolnej elastycznej listwy zderzaka - jaki ? tom.tom 5 1 180 2015-Mar-04, 21:12
Ostatni post: Mietas
Ocena wątku:
  • 17 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} Układ kierowniczy - dziwne zjawisko samoczynne obracanie się koła kierownicy
#1
Witam , dzisiaj siedziałem w samochodzie czekając na moją żonkę. Auto stało zaparkowane na płaskim, równym, ale oblodzonym parkingu. Po kilkunastu sekundach od zaparkowania zauważyłem, że kierownica sama się obraca. Po wykonaniu przez nią ok. 1/3 obrotu zacząłem to nagrywać, tak dla żartu, ale naprawdę nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Od razu mówię, że nie dotykałem kierownicy, auto nie stało na krawężniku, nie przemieszczało się !!! O co chodziło Huh?


http://www.youtube.com/watch?v=sj8MPSgLX...e=youtu.be
Odpowiedz
#2
MoĹźe masz asystenta parkowania wink
Odpowiedz
#3
też tak wczoraj miałem - chyba kwestia lodu - koła się ślizgają - kierownica wykonywała obroty po kilka cm...
Odpowiedz
#4
Mogłeś odpalić silnik, pewnie sama pojechała by do domu. W taka pogodę to pies z budy nie wyjdzie  36
Odpowiedz
#5
Ok, kilka cm to rozumiem, ale o prawie cały obrót , to chyba przesada, chociaż..... sam nie wiem.
Odpowiedz
#6
tzn obrotu bylo z polowe ale tak przeskakiwala po kilka cm...
Odpowiedz
#7
Teoretycznie jakby nieprawidłowo działały zaworki w maglownicy to przy śliskim podłożu taki objaw mógłby wystapić..
Odpowiedz
#8
aszifo, miałeś coś robione przy maglownicy? Coś wypinane? Na VKP user miał podobny problem, okazało się, że odwrotnie miał podłączone wężyki.
2 kolejne możliwości to zapowietrzony układ wspomagania i wybite łożyska amortyzatorów ( to z kolei przyczyny z Toyot i Renault).


P.S. No i podstawowe pytanie!!
Czy Twoja Zocha podlega kampanii CIM? jeżeli tak, to czy robiłeś już moduł?  To też może być powód.
Odpowiedz
#9
panowie spokojnie - nie robmy z igly widly - po pierwsze to bylo w aucie sluzbowym nie w zafirze, po drugie auto stalo na krawezniku przechylone na lodzie, kluczyk byl wyjety ze stactjki. obracala sie az blokada zalapala. dla mnie na 99% to sprawa lodu - mniejszy opor, przechylenie...
Odpowiedz
#10
ja stawiam na problem z maglownicą...albo z tym CIM-iem cos nie hallo
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości