na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Zmiana koloru lakieru oleklar 10 3 282 2015-Gru-25, 09:35
Ostatni post: oki Darek
Ocena wątku:
  • 49 głosów - średnia: 3.35
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zaprawki lakieru, konserwacja blach
#1
Kiedyś napisałem to na innym forum, może tutaj się przyda też:

ZAPRAWKI NA LAKIERZE
Tam gdzie są odpryski na lakierze to wystarczy przemyć benzyną ekstrakcyjną i położyć lakier (np. do kupienia w lakierni, pod kolor).
Jeśli jest korozja to czyścimy to papierem ściernym, tyle ile się da. Po czyszczeniu przemywamy benzyną ekstrakcyjną, następnie kładziemy podkład

antykorozyjny (ma za zadanie powstrzymać dalszy rozwój rdzy, tej której nie zetrzemy papierem ściernym). Ja polecam Loctite 7505 Super Rost Killer.
Po 24 godzinach na wyschnięty Rost Killer (powinien mieć ciemny kolor, jak zwiąże rdzę) nakładamy pędzelkiem lakier zaprawkowy.

PODWOZIE AUTA

Po przemyciu spodu (nawet na myjni bezdotykowej), sprawdzamy gdzie są ubytki konserwacji. Jeśli nie ma korozji do odtłuszczamy miejsce ubytku benzyną ekstrakcyjną i nakładamy środek do konserwacji... Osobiście odradzam twór minionej epoki tzn. BITEX. Jest twardy, potrafi odpadać albo między blachą a Bitexem tworzy się przestrzeń gdzie może być wilgoć. Osobiście polecam (stosowałem w 2 autach) PERMA FILM Black. Jest bardziej elastyczny. Ewentualnie Valvoline Tectyl Body Safe.
W przypadku korozji : należy zeskrobać rdzę papierem ściernym (tyle ile się da), przemyć benzyną ekstrakcyjną, położyć podkład (Loctite Rost Killer, albo APP R-Stop). Po ok. 24 godzinach możemy nałożyć konserwacje.


PROFILE ZAMKNIĘTE.

Korozja gromadzi się w miejscach niewidocznych dla użytkownika. Chodzi o wewnętrzne części drzwi, progów, podłużnic.
W celu zapobieganiu korozji w takich miejscach stosuje się konserwacje profili zamkniętych. Lepsze środki do konserwacji potrafią zatrzymać proces korozji.
Środki do konserwacji typu ML to puszka w sprayu z przedłużką, którą wkładamy w otwory do konserwacji, które są w różnych miejscach karoserii...
Warto zakonserwować podłużnice (pod ciśnieniem wtłoczyć środek antykorozyjny) pod podwoziem oraz wahacze od wewnątrz.
Dobre preperaty to: Fluid Film AS-R oraz Valvoline Tectyl ML. Podobno przyzwoity też jest Rust Check RUST STOP A (ale nie stosowałem tego środka).
Zafira posiada otwory z zaślepkami pod spodem progów oraz po 1 korku w tylnych nadkolach. Ściągając te zaślepki możemy puszki pod ciśnieniem wtłoczyć środek do profili zamkniętych.
Dodatkowo warto zabezpieczyć drzwi, wtłaczając środek do profili zamkniętych przez dziurki, którymi spływa woda deszczowa.
Do nadkoli (przód) dostajemy się od maski silnika, do tylnych dostęp jest utrudniony, można trochę je "spsikać" poprzez boczne schowki w bagażniku (te na apteczkę, bezpieczniki). Tylną klapę zabezpieczamy podobnie, poprzez wtryskanie środka przez dziurki odpływowe. Warto też zabezpieczyć przednią część maski
(są otwory konserwacyjne).
Można też zabezpieczyć pod podwoziem przednie wahacze (od wewnątrz), oraz podłużnice.


Średni koszt takiego kompletnego zabezpieczenia to ok 260 zł (jeśli robimy samemu) oraz ok 10 roboczogodzin (plus doba na wyschnięcie podkładu antykorozyjnego i doba na schnięcie konserwacji).

Farba zaprawkowa zrobiona w lakierni - ok 15 zł
Podkład antykorozyjny - ok 30 zł
Benzyna ekstrakcyjna - 10 zł
Pędzle - 10 zł.
Środek do konserwacji profili zamkniętych (Spray + przedłużka rozpylająca) - 3 sztuki - 120 zł
Środek do konserwacji podwozia - ok 70 zł za 1 litr
Papier ścierny - 5 zł


Oczywiście mowa o środkach z dość górnej półki.
Odradzam różne Bitexy, Bolle, Fluidole itp. Lepiej dać 40 zł za puszkę środka do profili zamkniętych, który działa, niż 20 zł zapłacić za coś co nie działa albo prawie w ogóle nie działa.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości