na dół
Ocena wątku:
  • 53 głosów - średnia: 2.04
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} kłopot z ręcznym
#1
Witam. Dzis wymieniłem tarczę i klocki z tylu, ale chyba coś popsułem.... Nie wiedziałem jak sściągnąć linkę od ręcznego to odkręciłem tą małą śrubę na torx i taką sprezynkę co wygląda jak jakieś zabezpieczenie. Po tym ściągnelem zacisk razem z linką i wymienilem tarczę i klocki na nowe. Po wymianie złożyłem wszystko z powrotem, wkrecilem tą śrubę na torx i zalozylem sprężyne.... i reczny nie dziala.... dzwignia od recznego podnosi się do góry bez zadnego oporu tak jak by tam nic nie było i przy tym slychac stuk z tylu... Moze ktoś wie jak to dziala?? Ajjj  chciałem sam wymienic a tu o... Dzięki i pozdrawiam
Odpowiedz
#2
Na moje kolego to nie wkręciłeś tłoczka aby się schował....
Odpowiedz
#3
I do tego chyba linkę ściąga się poprzez odgięcie kowadełka a nie wykręcanie śrubki i wyciąganie sprężynki.
Odpowiedz
#4
Witaj kolego.
Jak już wiemy w dosyć ciekawy sposób dokonałeś wymiany klocków..
Wychodzi na to że nie zrobiłeś najpierw docisniecia klocków hamulcowych do tarczy zz pomocą pedału hamulca, tylko zacząłeś się bawić dzwignią hamulca ręcznego...
Odpowiedz
#5
Tak wlasnie wtedy zrobiłem. A gdzie leży problej jak z jednej strony ręczny ladnie zaciska z z drugiej tak tylko do polowy?? A i co zrobic w przypadku jak w temacie kiedy nie docisne klocków tylko zaciagne dźwignię?
Odpowiedz
#6
No i kwestia jak cofnąłeś tłoczki o ile to dokonałeś ponieważ potrzebny jest przyrząd do tego co prawda można bez niego to uczynić lecz to mordęgo do potęgi -do czego zmierzam;

tylne tłoczki cofamy poprzez wciskanie z jednoczesnym obrotem tłoczka inaczej można być bliskim demolki
Odpowiedz
#7
Witam, od jakiegoś czasu zauważyłem że tylne prawe koło się grzeje , zaczęło się to dziać po wymianę tarcz i klocków. Nie dzieje się to zawsze. Jakiś czas temu zajrzałem pod auto i zauważyłem że uchwyt w którym jest zamontowana linka nie odbija do końca , brakuje do ogranicznika jakieś pół centymetra. Więc auto na lewarek i zacząłem zaciągać hamulec i popuszczać , popsikałem WD40 i lekko puknąłem młotkiem i przez jakiś czas było ok.
Auto było tydzień temu na wymianie rozrządu i kazałem sprawdzić oba koła , mechanik nie stwierdził żadnych uchybień w działaniu.
Dzisiaj rano podjeżdżam pod pracę i czuję swąd , dotykam tarczę i jest gorąca. Podejrzewam, że coś musi nie odbijać.
Nie wiem czy przypadkiem nie jest winna temu sprężyna które jest przy uchwycie na końcu linki przy kole? Czy jest to element wymienny?

Proszę o ewentualne sugestie.
Odpowiedz
#8
Błażej miałem to samo, jak tarcza już się zagrzała i zmieniła choć trochę kolor to śmietnik. Weź ściągnij zacisk i odchyl gumkę co osłania tłoczek. Lubią często korodować i wtedy tłoczek nie odbija i się grzeje tarcza.
Odpowiedz
#9
Tak jak pisze Seba miałem kiedyś w ZA. Zapiekał się tłoczek.
Odpowiedz
#10
Bamber napisał(a):BłaĹźej miałem to samo, jak tarcza juĹź się zagrzała i zmieniła choć trochę kolor to śmietnik. WeĹş ściągnij zacisk i odchyl gumkę co osłania tłoczek. Lubią często korodować i wtedy tłoczek nie odbija i się grzeje tarcza.

czyli tłoczek do wymiany czy regeneracji czy porządnego czyszczenia?
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości