na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jakie świece Zafira A Z20LET Energy24 7 1 264 2017-Lip-07, 19:53
Ostatni post: misio
Oczko {A} Z20LET/LER Dolot i wydajniejszy Intercooler gRZENIU 7 4 740 2017-Kwi-30, 10:35
Ostatni post: ryba1
  Różnice między silnikami z20let(Zafira A) a z20leh(Zafira B) lbk 19 4 992 2016-Lis-19, 15:12
Ostatni post: lbk
Ocena wątku:
  • 61 głosów - średnia: 3.03
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ciśnienie doładowania turbiny Z20LET
#1
Witam

Mam pytanie na ile ładuje wam turbo w Zafirach A Z20LET?

Wyczytałem gdzieś, że powinna ładować tak ok 0,6 bara. Oczywiście takie wskazania na dodatkowym zegarze jak ktoś ma zamontowany ponieważ w op comie podobno wartości są inne.

U mnie natomiast jest tak, że przy normalnej jeździe jak się załącza turbina to doładowanie jest w granicach 0,4 bara natomiast jak przycisnę lub silnik jest bardziej obciążony to ładuje nawet do ok 1 - 1,1 bara
Nie przejmowałbym się gdyby nie to, że gdy utrzymuje się dłużej takie doładowanie np przy wyprzedaniu dłuższej kolumny pojazdów to zaczyna szarpać tak jakby przerywać jakby przeładowywał i upuszczał ciśnienie.

Dzisiaj wracając z majówki dwukrotnie wyskoczył mi błąd P1106-02 przy wyprzedzaniu innego samochodu (jak obroty były w zakresie 1900 - 2500 obr )i wtedy maksymalne doładowanie wynosiło 0,5 bara

Dodam, że silnik po remoncie i turbina była regenerowana 2 razy bo za pierwszym razem gościu wstawił jakieś chińskie łożysko i się zaraz rozpadło i pękł kolektor i tez miałem ten błąd i niedawno drugi raz mi regenerowali lecz 2 miesiące jeżdżę i tylko szarpanie czasami występowało a dzisiaj znowu błąd P1106-02.

Przed remontem wszystko chodziło jak złoto auto wciskało w fotel, lecz przy wymianie oleju nie wiedziałem jaki był olej i wlałem pełen syntetyk tak jak zaleca opel, ale się myliłem i zaczęła turbina puszczać i uszczelniacze zaworowe wiec byłem zmuszony robić remont.

Ma ktoś jakiś pomysł?
Mogę podejrzewać jeszcze, że mam jakoś moc zwiększoną przez chip lub program w sterowniku i teraz czy w takim przypadku nie trzeba jakoś inaczej turbiny ustawiać niż w serii?
Dlatego pytam się o ciśnienie doładowania.

Zaczyna mnie to strasznie irytować bo kasa wywalona w remont silnika regenerację turbiny i wszystko pięknie ładnie tylko nie do końca wszystko gra, a ja tego strasznie nienawidzę

Wszelkie sugestie mile widziane.
Odpowiedz
#2
U mnie (mam zegary) podczas pełnego "buta" turbo pompuje max do 0,85 bara później spada do okolic 0,6 nawet bym powiedział 0,5 nie pamiętam dokładnie.
Być może masz faktycznie wgrany program ale sprawdzić nic nie zaszkodzi. Chodzi mi o przewody turbiny, wężyki podciśnienia stąd przeładowanie bo uchodzi gdzieś powietrze - mi wydaje się na 95% to jest to, lub czujnik MAP (kiedyś przeglądając inne fora jak dobrze pamiętam)
Jak z odgłosami turbiny? Świszczy mocno?
Odpowiedz
#3
No jak pompuje to słychać świst.
Dziwne żeby mechanicy tego nie widzieli chociaż sprawdzali podobno.
Chyba jednak jak sam nie zobaczy człowiek to nie będzie pewny.
U mnie pompuje tak 0,4 potem drugim takim momentem jak się zatrzymuje wskazówka jest też koło 0,8 a max obciążenie to właśnie 1-1,1.
Dzięki za odpowiedz i podpowiedz.
Odpowiedz
#4
To jest za duże ciśnienie jeżeli rozmawiamy o seryjnym programie. Sprawdź przewody powinno pomóc. Dlatego ile mogę robię sam przy aucie a tu na forum zaciągam podpowiedzi od bardziej doświadczonych kolegów. Pozdrawiam i obyś znalazł zsunięty wąż smile
Odpowiedz
#5
Seria ma 0,6 Bara,  powyżej 1Bara wskauje błąd przeładowania turbiny i wchodzi w tryb awaryjny pompując tylko połowę czyli w serii 0,3Bar MAX
Możesz mieć wgrany program i będzie ci ładowało 1Bar w piku i stałego będzie 0.8-0,9 Bar.
Syczeć może fabryczny zawór DV który ma za zadanie utrzymywać ale niższe ciśnienie doładowania, po za tym stałą usterką tych zaworów jest pękająca membrana którą uchodzi ciśnienie z turbiny.

Jak miałeś sciąganą turbinę to sprawdz jak masz zamontowaną opaskę mocującą pierwszy katalizator do turbiny.
Jest na opasce spręzyna ściskająca z długą śrubą, mechanicy potrafią tak to skręcić ze ta śruba zawadza o zawór obejściowy WG a dokładniej blokuje ten pręt i ma problemy z poruszaniem się.
Miałem już ze dwa razy taki przypadek i nikt nie mógł tego zdiagnozować a to się zacinało jedno o drugi i zawór nie mógł się otworzyć powodując właśnie przeładowanie.
Odpowiedz
#6
Ok
Niestety wyjeżdżam na cały tydzień w delegację wiec dopiero postaram się sprawdzić za tydzień jak nic ważniejszego nie wypadnie.
Dzięki za zainteresowanie i informację.
Na pewno napisze jak się czegoś dowiem.
Pozdrawiam
Odpowiedz
#7
Niestety z braku czasu dopiero na ten weekend udało mi się ogarnąć trochę temat.
1. Dzięki oki Darek za poradę miałeś rację opaska była założona i sztanga haczyła o śrubę jednak to nie rozwiązało problemu.
2. Zafira pojechała do turbiarzy i okazało się że zawór który znajduje się w turbinie był walnięty i go wymienili wiec teraz śmiga już lepiej jednak nadal jest przeładowanie. Tzn zaraz po założeniu zaworu jazda próbna w jedna stronę ładuje 0,85 natomiast wracając do warsztatu znowu 1,1 wymiana na inny zawór i znowu to samo, jednak błędu nie wywala.
Błąd wywala jak się jedzie tak 60km/H na 5 biegu i się zacznie wyprzedzać wtedy tak w granicach 2,5tyś/obr jak się odpuści gaz wywala błąd P1106-2 i niestety tego błędu nikt nie zna (chodzi o końcówkę 2). Turbiniarze rozłożyli ręce bo pierwszy raz widzieli taki błąd odesłali do gościa który zajmuje się tylko oplami i niestety on tez nigdy nie miał takiego błędu. Mam mieć informacje w tygodniu czy coś się dowiedział, a jak nie to zgramy mój program i porównamy z orginalnym. Wtedy albo wgram orginalny, bo może mieć jakiś bład, albo jakiegoś wirusa zależy co wyjdzie. Chyba, że czujnik jest walniety. Pożyjemy zobaczymy.
Odpowiedz
#8
Wymieniali zawór na turbinie czy elektrozawór?
Możliwe że masz elektrozawór zwalony lub wężyki te cienkie idące do zaworu, idą one na tył pod kolektor dolotowy.
Jak będzie nieszczelność to będzie z opóznieniem sterować sztangą i pózno otworzy kanał obejściowy albo wogóle i stąd masz przeładowanie ciśnienia.
A grucha cała jest szczelna, może na niej gubić też ciśnienie.
Odpowiedz
#9
gruszka sprawdzana szczelna, te wężyki też sprawdzone, wymieniony i zawór i elektrozawór
Odpowiedz
#10
Możliwości jest kilka, może być walnięty czujnik ciśnienia doładowania, może również być uszkodzony sterownik silnika.

Ale zaczął bym od podmiany map sensora i sprawdzenie kabelków które idą od niego do komputera, w oplach czasem połączenie na stykach szwamkuje.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości