na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} 1.9 CDTI - Z19DTH -  Praca na 3 gary/ rzucanie silnikiem Striker. 11 954 2017-Paż-27, 19:08
Ostatni post: Striker.
  {B} 1.9 CDTI - Z19DTH -  Cykanie przy dodawaniu gazu pod obciążeniem klosow 7 1 181 2017-Lip-17, 18:00
Ostatni post: dorich
  {B} 1.9 CDTI - Z19DTH -  Wymiana/czyszczenie przepustnicy 1.9 cdti 16V - Z19DTH, Z19DTJ Kaliope 1 2 122 2016-Kwi-24, 14:40
Ostatni post: Pszczyna
Ocena wątku:
  • 91 głosów - średnia: 2.98
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} 1.9 CDTI - Z19DT -  Trzęsie silnikiem przy wyłączaniu - awaria przepustnicy
#11
(2016-Cze-08, 12:24)Kaliope napisał(a): Przepustnica wymieniona. Teraz widzę, słyszę i czuję, Ĺźe ona musiała od dawna szwankować, gdyĹź dopiero teraz widzę jak silnik potrafi być ładnie zduszony przy wyłączaniu. Silnik teraz gaśnie wzorcowo, jest zduszony w bardzo krĂłtkim czasie i nie ma grama trzęsawki.

Takie zduszenie wzorcowe do tej pory miałem tylko w teście przepustnicy, ale jak pisałem tam jest inny obwód, mocniejsze napięcie, i w teście klapka się zamykała do końca. Natomiast w realu klapa musiała mieć jakieś nieszczelności i dopiero jak się już całkiem się nie domykała to zaczęło mocno trząść silnikiem.  


Także wszystkim proponuje ściągnąć dolot do przepustnicy, ustawić sobie kamerę i nagrać moment wyłączenia silnika. W ogóle teraz klapka się mi zamyka bardzo stanowczo i szybko.

ile ta przyjemność?
Odpowiedz
#12
240zł, ale jestem bardzo zadowolony. Przepustnica jak nowa, a za używkę, pewnie też nie w pełni sprawną trzeba dać 200-300zł. Polecam ten zakład i zdecydowanie jetem za regeneracją. Podziękowania dla kolegi Mietas za namiary. On też tam robił i też zadowolony.
Odpowiedz
#13
W mojej Zośce od dwóch dni silnik mi szarpie w czasie jazdy. Jakieś pomysły ? :pieront przegoniłem auto w trasie dobrze ponad 2 paki i tak szarpie.
Odpowiedz
#14
Minął rok od regeneracji przepustnicy. Wszystko chodzi jak należy, można polecać ten zakład w Sadlinkach

Odpowiedz
#15
Witam wszystkich, u mnie też pojawił się problem z przepustnicą.
Przy gaszeniu silnika czuć lekkie szarpnięcie i słychać brzekniecie dwumasy.
Zdjełem rurę z dolotu i okazało się że oczywiście klapa gasząca stoi nieruchomo cały czas w pozycji otwartej.
Przy gaszeniu brak jakiejkolwiek reakcji.
Nie myśląc długo zamówiłem w jednej z polecanych na forum firm regenerowaną przepustnicę i po zamontowaniu okazało się że ona też stoi nieruchomo.
Z czego to może wynikać?
W Zosi jakiś czas temu został przeprowadzony lifting silnika w Tune Force w Poznaniu tj zostały usunięte klapy wirowe, Dpf i oczywiście zaślepiony i wyprogramowany egr.
Wszystko to w związku z częstym wypalaniem sadzy i błędem egr na które nie pomagało jego wyczyszczenie.

Dodatkowo podczas demontażu starej przepustnicy zobaczyłem że przewody mają popękaną izolację, prawdopodobnie od oleju który ściekał po nich.
Przewody zostały poprawione i zaizolowane.
Co ciekawe rozebrałem swoją starą przepustnicę i w środku jest idealnie czysta. Nie ma grama oleju, wszystkie luty błyszczące. Olej który był na obudowie i na przewodach musiął być z odmy.

Gdzie szukać problemu, czy jeżeli stykały się ze sobą przewody bez izolacji, jest możliwe że ECU wykrył zwarcie i wyłączył przepustnicę i trzeba zrobić mu reset? Odpiołem akumulator na dłużej, niestety bez efektu, wszystkie bezpieczniki dobre.

Czy podczas wyprogramowania z ECU egr deaktywuje się również przepustnicę, czy powinna ona normalnie dzałać?

Jakie powinny być napięcia w kostce od przepustnicy, być może gdzieś jest uszkodzony jakiś kabel.

Generalnie auto jeździ bezproblemowo, nie ma błędów, tylko to stuknięcie przy gaszeniu.... i obawa o dwumas.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości