na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} Problem z zamkiem tylnej klapy Zafira A puszek36 2 337 2018-Lip-18, 21:21
Ostatni post: oki Darek
  {A} Problem z kierunkowskazem, kontrolka przyczepy i świeci tylny prawy z lewym naraz. Kojovsky 3 522 2017-Gru-08, 17:38
Ostatni post: mini-max
  {Info} problem z kontrolką ESP pezet71 11 3 499 2016-Wrz-02, 10:43
Ostatni post: pezet71
Ocena wątku:
  • 45 głosów - średnia: 3.31
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} problem z akumulatorem
#1
Witam ZA kupiona w piatek. W sobotę rano gdy chciałem jechać na sprawdze klimy okazalo sie że brak wspomagania, szybka dolewka plynu, wlaczenie silnika i problem znikł. Po powrocie znowu problem ze wspomaganiem ale dodatkowo przy odpalaniu wskazowki wariuję i nie odpala, zapaliła się kontrola aku. Samochód odpalony z kabli, kontrola zgasla, wspomaganie wwrcilo. Kolejne kilka km i samochód po zgaszeniu nie odpala. padło że może alternaror więc po miernik. Ale w spoczynku ok 12. Po odpalenie z kabla 13,8. Więc aku ładowany 16h, ale naladowal się ponad polowe, dodałem wody i dalej odszedł do 3/4. Po kolejnej pzejazdzce lampka na aku środkowa czyli ładuję. Rano pewnie znowu nie odpali.
Aku podobno ok 2 lat, jakiś ukraiński. Dziś po odpalenie 14,4v a przy kręceniu spadl do 11v ale dobił do 14,4

CCo to może byc? Aku? Alternator?Przeczytałem gdzieś że uszkodzone przewody w tylnych drzwiach moga doprowadzić do rozladowania aku, a najpewniej są uszkodzone bo elektryka w nich nie działa.

Czy to może jakieś zwarcie bo przy kreceniu wskazówki opadaja poniżej zera.

Sorry za niektóre wyrazy ale wpisuje post telefonem i coś szfankuje.

Zafire A z22se automat. Aku 70ah
Odpowiedz
#2
Zacznij od najprostszych rzeczy - sprawdź połączenia akumulatora na klemach (czy są ciepłe, gorące) - jeśli tak to nie masz dobrego połączenia.
Później weź się za aku - narodowość jego nie jest mocną stroną i nie wróży nic dobrego (jeśli masz możliwość sprawdź na innym aku). Przy słabym aku  podczas rozruchu wszystkie wskazówki "wędrują" na zero.
Odpowiedz
#3
Klemy zimne i włączyła się lampka akumulatora. Pojechałem po nowy. Na starym aku miernik wskazał na włączonym 12V ale po podłączeniu nowego było już 14.4. Więc kupiłem nowy, podjechałem 1,5km na zakupy. Gdy wróciłem i odpaliłem samochód znowu zapaliła się kontrolka aku. Podjechałem do domu, aby zanieść zakupy. Zszedłem na dół samochodu i to samo, lampka dalej świeci. Ostatnio po podpięciu nowego aku wszystko było ok więc odkręciłem "-", klemy były gorące. Po przykręceniu "-" lampka zgasła. Czy to alternator się zawiesza i po odłączeniu aku się resetuje? czy szukać na przewodzie czy gdzieś nie masuje albo któraś śruba poluzowana lub zardzewiała albo mocno zaśniedziała?
Odpowiedz
#4
Jeśli jest tak jak napisałeś, że klemy są gorące to znaczy nie ma dobrego styku (przewodzenia) pomiędzy słupkiem aku, a klemą.
Najprostszym sposobem jest wymienienie klem na nowe.
Ale najpierw spróbuj dokładnie wyczyścić same klemy jak i słupki.
Ponadto jak się klemy grzeją = altek daje prąd.

.. zapomniałem dopisać -  sprawdź napięcie ładowania akumulatora (na włączonym silniku) - powinno być około 14 V
Odpowiedz
#5
Tak jak kolega pisał wyżej lub masz kiepską masę. Ja tak miałem - problemem byłą masa na silniku
Odpowiedz
#6
napięcie 13,98 ale prąd w spoczynku daje 0,29. Co może pobierać taki prąd przy wyłączonym zapłonie?
Odpowiedz
#7
(2016-Sie-09, 18:56)sebsu85 napisał(a): napięcie 13,98 ale prąd w spoczynku daje 0,29.

..... możesz trochę to rozwinąć - 13,98  V (?)  to jest napięcie ładowania ?
a te 0,29 V (?) co to jest ? prąd w spoczynku ?
Sprawdzałeś i czyściłeś klemy ?
Odpowiedz
#8
mam pytanie czy da rade dolac elektorlitu lub body do tego akumulatora


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości