na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} Jaki olej silnikowy wybrać do 2,2 benzyna Z22SE? Bamber 9 10 304 2012-Kwi-08, 20:37
Ostatni post: woytas
Ocena wątku:
  • 15 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{Info} olej w dolocie
#1
Witam,
zauważyłem olej w dolocie. Gdzie jest odma aby ją sprawdzić? czy to inny powód?

zdjęcie przepustnicy od dołu oraz oleju w kolektorze dolotowym


Załączone pliki Miniatury
       
Odpowiedz
#2
(2016-Sie-09, 18:52)sebsu85 napisał(a): Witam,
zauważyłem olej w dolocie. Gdzie jest odma aby ją sprawdzić? czy to inny powód?

zdjęcie przepustnicy od dołu oraz oleju w kolektorze dolotowym

Mam to samo, czy ktos moglby doradzic? wink
Odpowiedz
#3
I ja też, planuję t tym dłubać..
Jaki ubytek oleju szacujecie z tego powodu? Mnie poziom spada zdecydowanie za szybko, żeby to była ta jedna przyczynacurve//
Odpowiedz
#4
Witam.
Mam problem z ubytkami oleju i olejem w układzie dolotowym. Zafira A Z22SE Pb+LPG od ok. 60kkm.
Zaczęło się od wycieku oleju z okolic pokrywy filtra oleju - uszkodzona uszczelka. Przy okazji uszczelnienia kazałem mechanikowi wypłukać układ olejowy środkiem do czyszczenia silników. Po płukaniu silnika padł czujnik ciśnienia oleju. Został oczywiście wymieniony na nowy (oryg.). Po tych zabiegach okazało się że wyciek jest również z pod pokrywy zaworów - również uszczelniony. I tu zaczął się problem. Niestety zmieniłem mechanika - dotychczasowy twierdzi że sprawdził odmę (jest w bloku silnika) i wyczyścił separator, ale od tego czasu, czy może nawet od płukania silnika, olej leje się do dolotu. Dodatkowo po odpaleniu rano i czasami w trakcie jazdy na nizszych obrotach słychać stukanie w silniku.
W dalszym ciągu na kostkę kapie olej nie wiadomo skąd. Nowy mechanik wychodzi z założenia że nie warto grzebać w silniku bo koszty mogą być straszne bo trzeba robić jednocześnie dół a na górze pewnie głowica do kapitalki, może sprzęgło..... itd. 

Doraźnie wymienił czujnik ciśnienia oleju twierdząc że poprzednik nie zrobił tego prawidłowo. Nie rozwiązało to problemu. 

Po dokładnym wymyciu silnika test ok. 25km ze zróżnicowanym obciążeniem silnika i susza. Jednak po trasie ok 130km swąd oleju w kabinie i kapiący olej.

Na moje życzenie sprawdzone sprężanie na poszczególnych cylindrach: 1: 12,3   2: 12,4  3:14,0  4:12,1

Proszę o jakieś sugestie i może namiary na uczciwego mechanika znającego ten silnik - Poznań i okolice.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości