na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {LPG} Zafira B Z18XER - czy warto zakładać instalację LPG? uyssy 64 26 592 2015-Lip-17, 21:58
Ostatni post: jabol
Ocena wątku:
  • 18 głosów - średnia: 2.78
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Z lubryfikatorem czy bez
#1
Witam. Chcę w niedalekiej przyszłości zamontować instalację gazową do mojej Zosi B  Z18XER. W sprawie LPG czytałem na naszym forum i dowiedziałem się wszystkiego na temat instalacji ale nie doszukałem się odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie czy mam zamontować instalację gazową z lubryfikatorem czy bez. Większość krakowskich zakładów twierdzi że z lubryfikatorem. Ostatnio dwóch znajomych poleciło mi firmę Gaz-Parts z Buska Zdroju. Tam dowiedziałem się że nie musi być lubryfikatora. Wstępnie zamówiłem termin i dostałem na dwa miesiące do przodu. Dostanę auto zastępcze gdyż Zosia spędzi tam dwa dni na montaż i regulację.
Co zafirowani proponują i jakie mają doświadczenia w sprawie lubrifikatora a może ktoś zetknął się już z firmą Gaz-Parts :-)
Odpowiedz
#2
Ja mam inny silnik 2.0 Turbo 200 koni, na gazie 116 tysi bez lubryfikacji i ok.
Z silnikami 1,8 słyszałem że wielu poleca ten bajer z uwagi na słabsze gniazda i zawory, któreś modele były przygotowane "utwardzone" pod LPG ale tu już ktoś z większą wiedzą się wypowie jakie to oznaczenie silnika.
Kolega Davido ma Zafirę 2007 rok przebieg ok 190 000 z czego 1/3 na gazie bez lubryfikacji i jak na razie nie narzeka - siedzi obok mnie smile .
Odpowiedz
#3
(2016-Sie-17, 10:48)racool napisał(a): Ja mam inny silnik 2.0 Turbo 200 koni, na gazie 116 tysi bez lubryfikacji i ok.
Z silnikami 1,8 słyszałem że wielu poleca ten bajer z uwagi na słabsze gniazda i zawory, któreś modele były przygotowane "utwardzone" pod LPG ale tu już ktoś z większą wiedzą się wypowie jakie to oznaczenie silnika.
Kolega Davido ma Zafirę 2007 rok przebieg ok 190 000 z czego 1/3 na gazie bez lubryfikacji i jak na razie nie narzeka - siedzi obok mnie smile .

Dziękuję :-) Każda informacja jest dla mnie cenna  wink
Odpowiedz
#4
Oczywiście Davido ma silnik 1,8 140 koni - nie dopisałem.
Odpowiedz
#5
Hejka!

  Ja zakładałem do mojej ZB 1.8 instalację LPG rok temu z lubryfikacją, a na moje pytanie czy nie można tej lubryfikacji pominąć, gazownik stwierdził, że tak naprawdę to nic nie daje, a zakłada tylko dla tego, że BRC wymaga jej dla udzielenia gwarancji na montaż.
 Z drugiej strony mądre głowy sugerują montaż tej lubryfikacji, gdyż w gazie nie ma dodatków chroniących zawory i gniazda przed wypaleniem (czteroetylek ołowiu na bazie potasu i alkoholu), które dodaje się do etyliny.  Po przeczytaniu wielu artykułów na ten temat stwierdziłem, że dla świętego spokoju lepiej ją mieć (ale tylko dla świętego spokoju wink ), bo a nóż widelec......

Pozdrawiam:
         Przem
Odpowiedz
#6
Znajomy gaziarz mi powiedział, dość chwalony w Krakowie, że z jego doświadczenia ewidentnie wynika, że lubrifikacja pomaga w autach gdzie trzeba ręcznie ustawiać luz zaworowy. W tym sensie, że na lubrifikacji luzy zaworowy wymagają korekty przy dużo większych przebiegach, np co 80-100tys a nie co 30tys. 

Pytałem akurat o toyote 1.6 bo kolega chce założyć, i mówił, że akurat własnie na przykładzie tego silnika to bardzo dobrze widać, gdyż ma klientów z tym silnikiem którzy mają lubrufikacje i nie, i ci pierwsi przyjeżdżają na regulację dużo rzadziej.
Odpowiedz
#7
Witam. Jeżeli chodzi o Gaz-Parts z Buska to polecam z czystym sumieniem. Kulam się już rok i bez żadnych problemów. Umówienie wizyty skutkuje tym, że jedziesz i jesteś obsługiwany wg harmonogramu. Fachowe podejście...
Odpowiedz
#8
(2016-Sie-19, 20:41)olek napisał(a): Witam. JeĹźeli chodzi o Gaz-Parts z Buska to polecam z czystym sumieniem. Kulam się juĹź rok i bez Ĺźadnych problemĂłw. UmĂłwienie wizyty skutkuje tym, Ĺźe jedziesz i jesteś obsługiwany wg harmonogramu. Fachowe podejście...

Dziękuję :-)
Odpowiedz
#9
W Krk jest jeszcze taki dobry gazownik http://autonagaz.net
Odpowiedz
#10
Witam. Jeśli chodzi o to czy zakładać lubryfikację czy nie.... to lepiej w autkach w których głowice są nie najmocniejsze zakładać instalacje dające możliwość załączenia tzw. dotrysku benzyny (nie musimy wtedy pilnować czy płyn w lubryfikacji jeszcze mamy czy nie...-benzynę i tak tankujemy). pozdro
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości