na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ciśnienie doładowania turbiny Z20LET Energy24 64 15 963 2018-Mar-20, 11:21
Ostatni post: ryba1
  Jakie świece Zafira A Z20LET Energy24 7 1 274 2017-Lip-07, 19:53
Ostatni post: misio
  {A} OPC INTERCOOLER Konix 14 6 613 2017-Lut-11, 00:48
Ostatni post: ryba1
Ocena wątku:
  • 21 głosów - średnia: 3.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} Z20LET/LER Dolot i wydajniejszy Intercooler
#1
Oczko 
Witam wszystkich którzy chcieli by zwiększyć w swojej Zośce średnice dolotu i intercooler na wydajniejszy , aby auto przygotować do softa lub poprostu efektu lśniącego dolotu wink  a nie wiedzą od czego zacząć ...

Na początek możemy zamówić do silnika Z20LET/LER :
- Puszkę od Zafiry B 19CDTI ( od Vectry C nie pasuje, a od Astry H już nie próbowałem)
-Kolano silikonowe 67stopni fi 70 mm
-kolano silikonowe redukcyjne 90 stopni fi70/60 mm
-łącznik aluminiowy lub z kwasówki fi 70mm, 8 cm wystarczy
-obejmy zaciskowe ...

Oczywiście kolana są za długie i trzeba ciąć , proponuję ciąć na łączeniu kolan i przy przepływomierzu po małym kawałku i przymierzać , aż do uzuskania zadowalającego efektu.

Całość składamy razem i powinniśmy otrzymać taki efekt:

[Obrazek: 6a59ed49a8e57334med.jpg]

Jeżeli Chodzi o Z20LEH , to jest różnica w średnicy przepływomierza , przez co trzeba przerabiać otwór w puszcze filtra na fi 80mm, a oba kolana powinny być redukcyjne 67stopni 80/70 mm i 90stopni fi 70/60 mm

Pojawi się pytanie co z odmą z pokrywy zaworów ... Ja u siebie puściłem ją pod samochód aby na postoju nie było czuć zapachu oleju w kokpicie, niektórzy zakładają tylko mały filterek ( ale zapach oleju przenosi się do kabiny) a niektórzy używają Oil Tank ... Decyzja należy do was ...

Więc pierwszy Tuning mamy za sobą ... wink  Ale wiadomo ,że apetyt rośnie w miarę jedzenia , więc zajmijmy się dolotem od turbo do przepustnicy włącznie z intercoolerem...

Jak wiadomo zanim się cokolwiek kupi trzeba pomierzyć , rozrysować i potem sprawdzić czy napewno nam się to wszystko zmieści.  Ja wykorzystałem u siebie rury fi 57 i intercooler 450*180...

[Obrazek: 61c0f2216b3e90dfmed.jpg] [Obrazek: e87e8790ce5d1e99med.jpg] [Obrazek: 3f77c9a7f8a616bdmed.jpg]

Wybaczcie, ale kiepski ze mnie Picasso 25  za niektóre szkice dziękuje Michałowi i Marcinowi    pifo

Ja chciałem mieć prawie wszystko spawane aby uzyskać jak najmniej łączeń jednakże ważne jest aby kolano 135 stopni po stronie lewej było przecięte w połowie zagięcia i była wstawka o długości 50mm, po takim spawaniu powinniście uzyskać idealny kont aby połączyć turbo z intercoolerem za pomocą redukcyjnego kolana silikonowego 90stopni 51/57 mm . Nie podawałem średnicy na adapterze przepustnicy, gdyż to zależy od was jaka będzie , ale nie powinna przekraczać fi 62 mm gdyż przepustnica ma fi 63mm w najwęższym miejscu. Pamiętajmy aby grubość materiału na adaptery była grubości w granicach 8-12 mm.

Musicie uważać, również jak montujecie kolano od turbo do intercoolera, gdyż nie może ono bardzo odstawać od osuszacza klimatyzacji gdyż inaczej nie założycie zderzaka, gdyż obudowa halogena przeciwmgielnego nie pozwoli wam na założenie zderzaka... Max dystans jaki może być to 60 mm po zewnętrznej stronie ...

[Obrazek: 2551ab5384ab34d3med.jpg]

Teraz przyszedł czas na intercooler... Z nim nie będzie tak łatwo gdyż lewa strona zostaje fabryczna a prawa niestety powinna być spawana razem z kolanem 135stopni pod kątem, aby zmieściło się ładnie między wzmocnieniem czołowym , a chłodnicami ...

[Obrazek: dc30e81b14b0a161med.jpg]                                           [Obrazek: b8728d93d42f793fmed.jpg]

Aby zamontować u siebie taki intercooler delikatnie podciołem od spodu wzmocnienie czołowe ... do którego pod kontem przymocowałem Intercooler , Tak aby delikatnie ( podkreślam delikatnie) dotykał obudowy wiatraka klimatyzacji dołem oraz nawierciłem dwa otwory w wzmocnieniu aby go zamontować.

[Obrazek: 36ef37d22456e5c5med.jpg]  [Obrazek: 6537bb4de328b741med.jpg]  [Obrazek: 0f09690e4484130dmed.jpg]

Dalej rury zostały pospawane według rysunku i zamontowane w Zosi ...

[Obrazek: 5d6ec1095f01b1e5med.jpg]  [Obrazek: 6955e94925cd37c8med.jpg]  [Obrazek: 8e87125cf7153173med.jpg]

Wszystkie spawy zostały oszlifowane i ręcznie wypolerowane ...   Smileys-dancing     Mam nadzieję ,że komuś się przyda ...





Na koniec dodam, iż to nie jest tutorial i każda modyfikacja jest robiona na własną odpowiedzialność . Starałem się w pewnym stopniu pokazać jak można wykonać daną modyfikacje ...
Odpowiedz
#2
@gRZENIU przepiękna robota i wreszcie znalazłeś czas wpisać wypociny na forum smile
Silnik wygląda przepięknie teraz no i powinny poprawić się parametry silnika teraz dostaje więcej powietrza i wydajniejszy intercooler.

Jako mały upgrade zamieniłbym twój dolot do airboxa na gotowy z doprowadzeniem z pokrywy zaworów:
[Obrazek: ed2a09f4447db36cmed.jpg]
Pytałem się fmic.pl i nie mają takowego dlatego trzeba szukać na ebayu...
Odpowiedz
#3
@lbk a co to za różnicaHuh?cena kosmiczna za kawałek silikonu(6-7 stówek) a można to zrobić inaczej i taniej i może nawet lepiej
Odpowiedz
#4
lbk szukałem takiego rozwiązania , ale jak zobaczyłem cene to eek   Ale jak ktoś ma pare zł. na zbyciu, to robi plug&play bez żadnych kombinacji ... Cwaniak

Ja zrobiłem tak bo efekt dla silnika ten sam, a kasy zostaje na inne mody  i nie zawala się dodatkowo oparami oleju intercoolera . W dolocie sucho i czysto , a jak się pojawi olej to wiadomo ,że turbo puszcza ... Zdezorientowany więc tak jak pisze kolega ryba1 pisze

Cytat:można to zrobić inaczej i taniej i może nawet lepiej
Odpowiedz
#5
gRZENIU a czym malowałeś pokrywę zaworów?

gRZENIU a czym malowałeś pokrywę zaworów?
Odpowiedz
#6
Pokrywę pomalowałem sprayem do dekielków od alufelg ( chyba firmy Morpel ) i potem poszedł bezbarwny z utwardzaczem ...
Odpowiedz
#7
A możesz podać dokładne wymiary intecoolera ?
Odpowiedz
#8
(2017-Kwi-29, 22:52)tomekmak napisał(a): A możesz podać dokładne wymiary intecoolera ?
550x180x65.osobiście polecam ten mniejszy 550x140x65.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości