na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} Problem z kierunkowskazem, kontrolka przyczepy i świeci tylny prawy z lewym naraz. Kojovsky 3 517 2017-Gru-08, 17:38
Ostatni post: mini-max
  {A} nie świeci listwa stopu kanab2 10 1 498 2016-Paż-06, 13:13
Ostatni post: kanab2
  [A] Zdalne odpalanie silnika, własny moduł arduino darrrrek 21 4 811 2016-Sie-25, 16:57
Ostatni post: vojtek2008
Ocena wątku:
  • 8 głosów - średnia: 2.75
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} Po rozgrzaniu silnika świeci się Check i TC. Silnikiem szarpie.
#1
Cześć,

Wczoraj moja Zachorowała. Objawy są takie, że na zimnym silniku wszystko jest ok. Po tym jak silnik się rozgrzeje, zapala sie Check + TC.

Zczytałem op-comem błędy i początkowo było tak:
- moduł silnika:
 P0340 - Camshaft Incorrect Signal

- moduł ABS/TC:
 C0256 -  Engine Torque reduction Malfunction

Po skasowaniu błędów problem nadal wysępuje, w silniku op-com błedów już nie znajduje, natomiast w ABS/TC wciąż zgłaszany jest błąd C0256
Dodatkowo w module wspomagania mam od czasu do czasu błąd:
 C1525 - Engine running signal (D+) No signal

Co było sprawdzone:
- cewka - wygląda ok, ale gumki są już sparciałe, popkękane
- Bezpieczniki - OK
- podciśnienie w przepusnicy - OK
- przepływomierz - OK, po odłączeniu zgłaszane są błędy przepływomierza, ale C0256 nie znika
- naładowany został akumulator
- wyłączanie OP-COMem TC - nic nie dało

Dziś po nocy rano podobnie - po uruchomieniu super, bez szarpań, itp.
Po rozgrzaniu się łapie C0256 w ABS/TC, i czasem zapala sie CE, silnik pracuje w pętli otwartej, w trybie awaryjnym, trochę zalewa.
OP-COM nie znajduje już błedów w module silnika, ale po skasowaniu błędów CE znika i silnik pracuje poprawnie ponownie do momentu pracy pod większym obciążeniem.

Poczytałem trochę fora i diagnoza jest taka że albo DIS albo ECU.
Pytanie do bardziej doświadczonych - czy zabierać się za wymianę DIS (ok 350 PLN) czy od razu dzwonić do Rumi umawiać się na naprawe ECU?
Odpowiedz
#2
Aktualizacja:
Dziś podmieniłem DIS na używany Magneti Marelli, niewiele poprawiło to sytuację.
Przełożyłem więc gumki izolacyjne z tego Magneti Marelli do mojego oryginalnego Sagema i jest dużo lepiej.
Przejechałem 20 km i nie było juz problemów z ciągle zgłaszającym się C0256, jednak na obrotach poniżej 2000 i mocniejszym depnięciu auto szarpie.
Po kilku takich 'akcjach' ze szarpaniem wyskoczył Check + TC sad

Sprawdziłem ponownie błędy OP-COMem i tym razem ECU zglosił wypadanie zapłonów na 1 i drugim cylindrze (P0301, P0302) oraz TC nieśmiertelne już C0256.
Myślicie że kupno nowej cewki pomoże?
Na tej oryginalnej auto przejechało 245 tys. km.
Czy Delphi będzie OK, czy szukać takiego Sagema jak miałem w oryginale?
Odpowiedz
#3
Osobiście po bardzo słabym układzie paliwowym w Fordzie nie lubię Delphi...
Teraz mam wsadzoną cewke od Beru i jest spoko smile Cewki w miarę tanio i pewnie znajdziesz tu :
http://www.swiece-zaplonowe.pl/
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości