na dół
Ocena wątku:
  • 18 głosów - średnia: 2.17
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Błędy i wypadanie zapłonów
#1
Witam!

Mam samochód Opel Zafirka A 2.0 OPC - 192KM - Z20LET. Instalacja gazowa sekwencja BRC Sequent24. Dwa lata temu miałem problem z czujnikiem wału korbowego. Jak silnik był gorący czasami gasła i nie chciała odpalić. Po wymianie zaczęły się problemy z wypadaniem zapłonów i inne błędy (P0130, P0300, P030x). Miałem wypalone gumki od cewki, po jakimś czasie taśma izolacyjna przestała działać. Wymieniłem gumki na nowe. Wymieniłem świece. Wypadanie na benzynie i na gazie. Po kilku błędach pali tylko na trzy gary do następnego rozruchu i tak w kółko.

Podejrzewam, że czujnik (nie oryginalny) może być nadal problemem. Nie wiem czy cewka, ale wypadanie jest losowe co do cylindrów. Zwłaszcza wypadanie występuje przy gwałtownym obciążeniu, szybkim przyspieszaniu. Nie wiem co jeszcze sprawdzić. 

!!! POMOCY !!!
Odpowiedz
#2
(2016-Lis-08, 20:40)Łukasz N/A (Duncan) napisał(a): Miałem wypalone gumki od cewki, po jakimś czasie taśma izolacyjna przestała działać. Wymieniłem gumki na nowe.
żenada
(2016-Lis-08, 20:40)Łukasz N/A (Duncan) napisał(a): Wymieniłem świece
na jakie?
(2016-Lis-08, 20:40)Łukasz N/A (Duncan) napisał(a): Zwłaszcza wypadanie występuje przy gwałtownym obciążeniu, szybkim przyspieszaniu.
(2016-Lis-08, 20:40)Łukasz N/A (Duncan) napisał(a): Nie wiem co jeszcze sprawdzić.
cewka i świece.cewka najlepiej BERU i ori GM świece
Odpowiedz
#3
Świece są NGK, takie jak trzeba.
Odpowiedz
#4
Miałem duży problem ze świecami, a szczególnie po programie. Wymieniłem na NGK ( takie były) , ale Zośka coś kulała na wolnych obr. co jakiś czas więc wymieniłem na ori GM . Strzałka na wolnych obr. stała jak drut , ani drgnie, ale jakoś miałem wrażenie że  na wyższych obr. coś zamulona ... Więc wymieniłem spowrotem na NGK V-line i po krutkim czasie padła cewka. Kupiłem cewkę BERU i znów nowe świece, ale tym razem irydowe Denso. Wymieniłem całość i jest ok. 

Założyłem ,że problem siedzi w NGK . Być może mi trafiły się jakieś trefne i rozwaliły mi cewkę ... sad
Odpowiedz
#5
Ja ma oryginalne gm ale padła mi cewka kupiłem oryginalną Bosch po numerze tak jak seryjnie i ręką odjął. Przy gazie świeczki nowe co 30tysięcy km i cewka powinna długo wytrzymać, tak zalecają znawcy tematu.
Odpowiedz
#6
Ja też przejechałem się na świecach NGK zrobiłem na nich około 1500 km i też miałem jazdę z błędami, mechanicy chcieli wymieniać mi cewkę na nową (700 PLN wołali). Po wymianie na ori. GM problem minął, gdzieś potem wyczytałem w necie że Polsce jest duża partia podrobionych świec NGK tak więc to co się kupuje w sklepach motoryzacyjnych to jest lotertia.
Odpowiedz
#7
Bo wszyscy ładują świece NGK dwuelektrodowe a one zwyczajnie w Z20LET nie działają poprawnie, cewka daje zbyt niskie napięcie.
Wypadanie zapłonów, szarpanie na okrągło.
Zwykła jednoelektrodowa świeca załatwia sprawę i silnik chodzi jak powinien.
Odpowiedz
#8
U mnie świeczki Denso latały 155 tyś. na LPG od nowości aż sam byłem zdziwiony. Jedne z najlepszych jakie miałem.
Odpowiedz
#9
A co ile się zaleca wymianę świec w 2.0 turbo?
Odpowiedz
#10
(2016-Gru-23, 18:17)oki Darek napisał(a): Bo wszyscy ładują świece NGK dwuelektrodowe a one zwyczajnie w Z20LET nie działają poprawnie, cewka daje zbyt niskie napięcie.
Wypadanie zapłonów, szarpanie na okrągło.
Zwykła jednoelektrodowa świeca załatwia sprawę i silnik chodzi jak powinien.

Dokładnie. Podpisuje się pod wypowiedzią kolegi obiema rękami.



(2016-Lis-08, 20:49)ryba1 napisał(a): .cewka najlepiej BERU i ori GM świece

Przesiadłem się z oryginalnych GM na denso jedno elektrodowe idydowe i skończyło się wypadanie zapłonów więc te GM może i dobre....ale do astry 1.6.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości