na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} Skrzynia M17 - zgrzyt przy wstecznym michal82 2 432 2016-Paż-13, 14:34
Ostatni post: michal82
  {B} AF-40 Czy jest dwumasa w ZB 1.9 120km automat? deluxe 5 1 452 2015-Sty-26, 20:52
Ostatni post: deluxe
  {B} Sprzęgło oraz koło dwumasowe w 1.9cdti - diagnoza, naprawa, wymiana tEREk 161 47 615 2014-Paż-12, 07:36
Ostatni post: darek_s
Ocena wątku:
  • 7 głosów - średnia: 2.86
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} 1.9cdti 120km - Zgrzyt podczas redukcji na 4 oraz "drgania budą"
#1
Czesc!

Na wstepie krotka historia:
Jakis miesiac temu kupilem zonie zafikre b 1.9cdti 120km manual 2006r.
Wszystko bylo ladnie pieknie przez kilka dni, dopuki jezdzilismy "kolo komina". Nagle podczas dluzszej jazdy powiedzmy min 30km kiedy to wszystko sie rozgrzalo zaczalem wyczuwac podczas przyspieszania (miedzy 70 a 90km/h) "trzepanie buda auta, ktore wydobywa sie jakby od prawej strony - tak wg moich odczuc. Z dnia na dzien, z kilometra na kilometr owe przenoszenie drgan staje sie wyczuwalne coraz bardziej i to na coraz mniej rozgrzanym silniku. To usterka nr 1.

Usterka nr 2 - gdy silnik jest rozgrzany (jak powyzej) to podczas redukcji na 4ty bieg slychac zgrzytniecie. Czasami dzieje sie to podczas zmiany biegu z 3ki na 4ke - czyli w gore.
Wymienilem wczoraj olej w skrzyni na 75w90 valvoline + ceramizer. Przejechalem ok 80km i bez wymernego efektu...

Pytanie:
Czy to objawy pochadzace ze skrzyni/sprzegla/dwumasy?
Czy drgania i zgrzyt to jakas wspolna usterka?
Czy zajmuje sie ktos takimi sprawami?
I jakby to mozna bylo ogarnac - mieszkam w zielonej gorze...

Z tego co wyczytalem, to Pan "Belfer" jest specem od skrzyn m32, a moja to chyba taka?

Chyba ze jest tez ktos w mojej okolicy...

Z gory dziekuje za odp.

wysłane z mojego Galaxy S7 edge
Odpowiedz
#2
Witam zgrzytniecie to raczej synchronizator a co do tego niby telepania sprawdż półoś prawą czy nie jest rozbity wewnętrzny przegub luz na łączeniu półosi i łożysko podpory.
Odpowiedz
#3
Dzieki bardzo. Z synchronizatorem to chyba aso albo skrzynia do kolegi "Belfer"? Bo tak to chyba mechanior bedzie trzasl kolanami zeby ja rozbierac?!
Czy po wyciagnieciu skrzyni nie ma tam wielkiej filozofii?

wysłane z mojego Galaxy S7 edge
Odpowiedz
#4
Cześć....mam to samo z czwórką....to synchro , trzeba będzie rozbierać, doraźnie omijam ten bieg czyli troszkę więcej bujam trójkę i od razu na piątkę
Odpowiedz
#5
Czyli szukac kogos kto bedzie bawil sie w skrzyni + objaw 2 - polsoka + przegub wewnetrzny + lozysko podpory do sprawdzenia...
Z tym synchronizatorem czuje bedzie wieksza jazda bo nie wiem kto sie tego podejmnie... heh.
Jak rozgrzebie temat na atomy to bede pisal o sukcesach, co zrobiem etc.
Dzieki Panowie!

wysłane z mojego Galaxy S7 edge
Odpowiedz
#6
Witam, wymiana oleju w takim przypadku nic nie pomoże. Objawy zgrzytania to najprawdopodobniej do wymiany synchronizator i przesuwka, która zazębia 3/4 bieg. Do ASO nie zalecam nie wiedzą nawet ile się powinno wlewać oleju do skrzyni oraz olej 194004 beznadziejny. Naprawiam dla ASO skrzynie do moich napraw dokładają od 1000 do 2000 zł. Proszę osoby z problemami w postach zamieszczać nr telefonu, oddzwonię nawet w czasie pracy. Proszę dzwonić nawet do 24tej udzielę informacji, mój tel 603 978 275, pozdr.

PS. Przypominam  u mnie naprawa robocizna 300 zł, KLUBOWICZ GRATIS robocizna !!!
Dla Klubowiczów naprawa gratis : http://www.SkrzynieNaprawaCzesci.pl

I OZ FKZP 3-6.05.2012 "Leśne Wrota" Olsztyn:
I miejsce Najładniejsza Zafira B.

II OZ FKZP 2-5.05.2013 "Hotel Litwiński" Tęgoborze:
II miejsce Najładniejsza Zafira B,
II miejsce Najbardziej zakręcona Zafira B,
I miejsce w tenisie stołowym,
I miejsce w tenisie ziemny.

III OZ FKZP 19-22.06.2014 "Hotel Witing" Mikorzyn: 
II miejsce Najładniejsza Zafira B, 
II miejsce  Najbardziej zakręcona Zafira B,
I miejsce w tenisie stołowym.

IV OZ FKZP 4-7.06.2015 CSiR Krasnobród: 
I miejsce w tenisie stołwym.
Odpowiedz
#7
dziękuję za info!
byłem na rozjazdach i nie było czasu jak odpisać czy przeczytać...
jutro postaram się oddzwonić - widzę, że Poznań, czyli nie aż tak daleko ode mnie smile
Odpowiedz
#8
A powiedzcie... bo nie wiem jaka poloske szukac w razie czego? Dluga czy krotka??

wysłane z mojego Galaxy S7 edge
Odpowiedz
#9
Witam!
Usterka nr 1 zlikwidowana... kupilem uzywana poloske prawa (dluga) za ok. 200zl, wymienilem i teraz nie czuje sie jakbym jechal na "przyczepie" :-)

Usterka nr 2, to bedzie ten nieszczesny synchronizator. Wymiana oleju z dolewka po doczytaniu do 2.9l oraz dorzucemie ceramizera nic nie pomoglo.
Tak wiec na poczatku roku musze wyrwac skrzynie i zasuwac do kolegi "Belfer" z fuchą dla jego fachu :-)
Cena samego synchronizatora z zsetawem paprawczym w aso juz powlalila mnie na kolana i nie mam co sie zastanawiac :-)

wysłane z mojego Galaxy S7 edge
Odpowiedz
#10
(2016-Gru-29, 23:13)jaca85 napisał(a): Witam!
Usterka nr 1 zlikwidowana... kupilem uzywana poloske prawa (dluga) za ok. 200zl, wymienilem i teraz nie czuje sie jakbym jechal na "przyczepie" :-)

Usterka nr 2, to bedzie ten nieszczesny synchronizator. Wymiana oleju z dolewka po doczytaniu do 2.9l oraz dorzucemie ceramizera nic nie pomoglo.
Tak wiec na poczatku roku musze wyrwac skrzynie i zasuwac do kolegi "Belfer" z fuchą dla jego fachu :-)
Cena samego synchronizatora z zsetawem paprawczym w aso juz powlalila mnie na kolana i nie mam co sie zastanawiac :-)

wysłane z mojego Galaxy S7 edge
@jaca85 a też tak masz że ten zgrzyt uaktywnia się dopiero po rozgrzaniu skrzyni? u mnie słychać go dopiero po przejechaniu około 10 km, na zimnym jest wszystko ok
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości