na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Tego jeszcze nie było... P1106 w Z20LET Błagam pomocy. Leniwiec 3 3 690 2016-Sty-22, 18:35
Ostatni post: oki Darek
  Zosia nie chcę jeździć. Z20LET :-( michaslipknot 3 2 292 2015-Lip-17, 20:20
Ostatni post: oki Darek
  {A} Skaczą obroty silnika i gaśnie. Zafira 2.0T OPC :-( Pomocy Leniwiec 21 10 348 2015-Lip-17, 12:58
Ostatni post: tomekmak
Ocena wątku:
  • 12 głosów - średnia: 2.17
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silnik na zimnym pali, na ciepłym gaśnie i nie odpala
#1
Smutek 
Witam

Nie wiem co to może być.
Wróciłem normalnie z pracy zgasiłem Zafirę i gdy po godzinie chciałem podjechać do sklepu już nie odpaliłem.
Silnik normalnie kreci ale nie odpala.
Jak postoi dłużej silnik ostygnie odpala normalnie nawet gdy akumulator jest na wyczerpaniu.
Mam założony gaz od tygodnia, ale nic się nie działo a zrobiłem na nim z 300km
Gdy ostygnie i odpalę to normalnie chodzi potem przełącza się na gaz popracuje chwile i nagle gaśnie czyli tak w okolicach 50-60stp. potem postoi chwile i normalnie odpali jednak za chwile znowu gaśnie jak się zagrzeje, na samej benzynie dzieje się tak samo.
Sprawdziłem świece ale są bialutkie.
Jak z czytałem błędy to za pierwszym razem ją męczyłem dłużej żeby odpalić i aku padł i na kablach z drugiego auta tez próbowałem to były  takie:
P0560 - System Voltage Malfunction
 (08) - Not present

P1500 - Electronic Throttle Control Motor Failure
 (08) - Not present

P0530 - A/C Refrigerant Pressure Sensor Circuit High Input
 (01) - Not present

Jak wykasowałem odpaliłem i zgrałem błędy gdy sam zgasł to wyskoczył tylko 1 błąd:

P0530 - Obieg prądowy czujnika ciśnienia płynu chłodzącego systemu klimatyzacji - za silne wejście
 (01) - Nie występuje

Powoli tracę cierpliwość bo jak nie turbina i przeładowywanie to teraz to.

Może zna ktoś dobrego mechanika, elektryka w okolicach Zielonej Góry?

Z góry dziękuję za wszelkie rady i sugestie.
Odpowiedz
#2
Wyjmij bezpiecznik z instalacji LPG, wykasuj błędy i uruchom. Patrz czy błąd pojawił się od razu po uruchomieniu. Pojeździć i zobaczyć.
Jeśli by zgasnął zobacz błędy.

Ps. Tyko spokój ratuje, nic za szybko.
Odpowiedz
#3
(2017-Sty-29, 11:16)bykmark napisał(a): Wyjmij bezpiecznik z instalacji  LPG, wykasuj błędy i uruchom. Patrz czy błąd pojawił się od razu po uruchomieniu. Pojeździć i zobaczyć.
Jeśli by zgasnął zobacz błędy.

Ps. Tyko spokój ratuje, nic za szybko.

Wyjmowałem bezpiecznik od instalacji i tak samo gaśnie jak się zagrzeje. Wczoraj zmieniałem świece na używane 2sz GM i 2szt Boscha bo takie miałem i dzisiaj przed chwilą byłem odpalić i chciałem logi zgrać od odpalenia do zgaśnięcia i było jeszcze gorzej bo przerywała i wywaliło 3 błędy
P0300 - Rozpoznano wypadanie zaplonów w róznych cylindrach
 (01) - Sporadyczny

P0304 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 4
 (01) - Sporadyczny

P1300 - EOBD Usterka z powodu pustego zbiornika paliwa
 (0cool - Obecny

i od odpalenia do zgaśnięcia minęło 11 min na gaz przełączył się po ok 7-8 min.

Zaraz pójdę zamienię na stare świece i wtedy wyjmę bezpiecznik odpalę i zgram logi oraz błędy które się pojawią.

Wiem że spokój ratuje ale człowiek dba jak o dziecko a tu ciągle coś, a jeszcze fachowców brak którzy się cokolwiek znają. Ręce mi już opadają.
Odpowiedz
#4
Wymieniłem świece na wcześniejsze wypiąłem bezpiecznik od LPG, niby też silnik nie równo chodził też zgasł jednak żaden błąd nie wyskoczył.
Po sprawdzałem wszystko co było możliwe op com-em tzn test przekaźników itp i wszystko sprawne. Nagrałem tez logi więc jak ktoś się na tym zna to załączam:

https://drive.google.com/open?id=0ByZsRo...jRfQmRzTG8

Tutaj logi wcześniejsze benzyna + gaz tylko świece podmienione

https://drive.google.com/open?id=0ByZsRo...UhNQ2lLdEU
Odpowiedz
#5
Silnik gaśnie na wolnych obrotach? pracuje na wolnych czy też robisz "przygazówki"?

Czyżby pompa paliwa, cewka zapłonowa ...
Odpowiedz
#6
bykmark Silnik gaśnie na wolnych obrotach? pracuje na wolnych  czy też robisz "przygazówki"?

Czyżby pompa paliwa, cewka zapłonowa ...

Tak silnik gaśnie na wolnych obrotach bez żądnych przy gazówek itp po prostu odpalam pracuje i nagle gaśnie jak się zagrzeje.
Pompa paliwa pracuje bo robiłem test op com-em.
Też myślałem o cewce i świecach.
Ale jak rzuciłem wątek na ZKP to moderator podrzucił mi podobny problem z przed 4 lat i tam podobno pomogła wymiana czujnika położenia wału, wiec czujnik już mam jutro będzie test.
Dam znać jak się skończył.
Odpowiedz
#7
Dzisiaj został wymieniony czujnik. Okazało się, że na czujniku były jakieś opiłki metalu i po wymianie za dużo nie jeździłem, ale zagrzała się i nie zgasła. Opiłki prawdopodobnie są wynikiem uszkodzenia turbiny, która zmieniałem jakieś dwa tygodnie temu. Jutro przekonam się jadąc do pracy czy do niej dotrę i wrócę. Tak czy inaczej w przyszłym tygodniu mam zmianę oleju i filtrów wiec i miska zleci by zobaczyć czy nic tam nie zostało.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości