na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} 2.0 DTI - Akumulator, alternator a moĹźe co innego? dawidryba11 7 1 661 2016-Sty-11, 19:39
Ostatni post: racool
  {A} Niedziałające funkcje MID po ciężkim odpalaniu karolp1993 8 2 068 2015-Lis-21, 22:19
Ostatni post: respirator88
  Zafira A - jakie napięcie impulsĂłw obrotĂłw silnika przy zegarach ? darrrrek 0 615 2015-Paż-16, 17:22
Ostatni post: darrrrek
Ocena wątku:
  • 9 głosów - średnia: 2.56
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{Info} Zanik napięcia w części bezpiecznikĂłw 2.0 DTI
#1
Zafirkę pieścimy niczym kobietę, ale ma czasem swoje chimery.

W czasie jazdy z dużą prędkością - nagle samochód przeszedł w tryb awaryjny i już nie powrócił.
Wcześniej wystarczyło wyłączenie stacyjki.

Na postoju starałem się sprawdzić przyczynę i odkryłem, że połowa bezpieczników w kabinie nie ma napięcia.

Bezpieczniki koło zbiornika płynu chłodnicowego są wszystkie sprawne.
A więc przerwa jest w innym miejscu.
Może ktoś domyśla się: w którym miejscu szukać przyczyny?

Wiem, że najlepiej podłączyć kompa, ale nie mam odpowiedniego programu, choć kabel kiedyś kupiłem.
Odpowiedz
#2
Jeżeli wcześniej wystarczyło wyłączyć i włączyć kluczyk to na początku poszukaj w kostce stacyjki, styki albo któryś z przewodów..
Odpowiedz
#3
(2017-Mar-07, 16:48)Harry napisał(a): JeĹźeli wcześniej wystarczyło wyłączyć i włączyć  kluczyk to na początku poszukaj w kostce stacyjki, styki albo ktĂłryś z przewodĂłw..

W czasie jazdy nie manipuluje się stacyjką.
Poza tym problem pojawiał się tylko po przekroczeniu 135 km, niezmiennie w przebiegu kilkadziesiąt tysięcy km.
Więc to raczej błąd komputera.
Wystarczyło go zresetować.

Albo komputer steruje przekaźnikami o dużej mocy, albo niezależnie od wcześniejszych dolegliwości doszło do uszkodzenia przekaźnika dużej mocy, bądź przepalenia bezpiecznika dużego amperażu. 
Tylko nie wiem: gdzie go szukać.
Odpowiedz
#4
Która połowa nie miała napięcia, podaj ze trzy nr bezpieczników.
Ogólnie ZA nie ma czegoś takiego jak przekaźniki mocy.
Cała skrzynka ma zasilanie bezpośrednio, stałe zasilanie 30 przez F1 i F2 60A oraz całą resztę po stacyjce przez F3 60A
Ogólnie zanik napięcia z reguły jest przez wypalone styki na kostce stacyjki.
Odpowiedz
#5
(2017-Mar-08, 22:07)oki Darek napisał(a): KtĂłra połowa nie miała napięcia, podaj ze trzy nr bezpiecznikĂłw.
Ogólnie ZA nie ma czegoś takiego jak przekaźniki mocy.
Cała skrzynka ma zasilanie bezpośrednio, stałe zasilanie 30 przez F1 i F2 60A oraz całą resztę po stacyjce przez F3 60A
Ogólnie zanik napięcia z reguły jest przez wypalone styki na kostce stacyjki.

Mam nadzieję, że numery bezpieczników są ujednolicone. Więc przepisałem wedle posiadanego schematu te - w których NIE MA NAPIĘCIA

2 - 30 A

6, 7, 8,  12, 13, 14
15, 18, 23
24, 25, 26, 32
33, 34, 35, 38, 39
44, 45, 46, 47, 48, 49

Pozdrawiam
Odpowiedz
#6
Totalny bałagan zero ujednolicenia.
Ogólnie jest kilka gałęzi zasilania i według tego co podałeś nr bezpieczników to wygląda jak byś klemę sciągnał z akumulatora, bez sensu.
Np 6,7,8 jest jedną gałęzią +30 czyli stałe bezpośrednie zasilanie z akumulatora, ale 13,14 już jest z innej gałęzi +15 po stacyjce.
Trzeba by przejrzeć instalację od strony akumulatora i kostkę stacyjki.
Odpowiedz
#7
Skusiłem się na rozebranie kostki stacyjki, ale to strata czasu.
W ogóle nie dochodzi tam napięcie przy wyłączonym silniku.

Reasumując: pod maską wszystkie bezpieczniki są w porządku, ale w kabinie tylko część gniazd bezpieczników dostaje napięcie.

Czarne kable o dużym przekroju,  do bezpiecznika F2 - 30 A, które podobno służą do:  Ogrzewanie/klimatyzacja, podgrzewanie przednich foteli, nie mają napięcia.

Może one coś Ci podpowiedzą, którędy one przechodzą?
Odpowiedz
#8
Qrcze nie wiem jak to sprawdzasz.
Do stacyjki na grubym czarnym musi by stałe +12V inaczej nie uruchomił byś silnika.
Od akumulatora do stacyjki idzie przewód do bezpiecznika F3 60A i on bezpośrednio idzie do stacyjki.
Tak samo idzie czarny na skrzynkę do F1 60A i F2 i rozchodzi się po bezpiecznikach.
Jeszcze jedno wiązka kabinowa jest łączona z wiązką silnikową na przegrodzie silnika w takiej kasecie, po wyjęciu skrzynki bezpieczników widać ją w głębi.
Może tam coś się dzieje z tym zasilaniem, ale wątpię w to bo PSA jeszcze tam swoich konstruktorów nie miało.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości