na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} Jak dostać się do nagrzewnicy ? tOmki 2 2 040 2016-Cze-25, 22:38
Ostatni post: tOmki
Ocena wątku:
  • 4 głosów - średnia: 3.25
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} GRZAŁKA NAGRZEWNICY PODGRZEWACZ EU
#1
Podpowie mi ktoś co to za cudo? może to dodatkowa grzałka elektryczna ? tylko w opisie jest ze to z klimatronikiem funguje / ciekawe czy na zwykłej kimi pociągnie .
zasadnicze pytanie proszę łopatologicznie opisać sposób działania  
http://allegro.pl/grzalka-nagrzewnicy-po...72395.html
Odpowiedz
#2
W instrukcji ZB jest podane:

[Obrazek: 5c721f56ba71.jpg]

To chyba jest właśnie to.
Odpowiedz
#3
Przemek - akurat to nie jest opis do tego ustrojstwa.
Ten podgrzewacz z oferty to jest Quickheat - dodatkowy podgrzewacz elektryczny (wyposażenie opcjonalne), w dodatku to tylko część całości, na zdjęciach poniżej chyba komplet, niestety nie wiem jak działa


Załączone pliki Miniatury
           
Odpowiedz
#4
Na zdjęciu masz samą grzałkę.
Wchodzi ona z prawej strony w obudowę, która jest inna niż w przypadku kanałów bez dogrzewania, co widać na zdjęciach, które wrzucił Mietas. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze grubych przewodów i bezpiecznika 80A.
Instalacja tego wynalazku jest bardzo prosta, a znacznie poprawia komfort zimą. Jedyny minus to ilość wciąganego prądu. Przy wykorzystaniu wszystkich czterech sekcji grzejących jest to prawie 1kW, dlatego domyślnie z QH montowany był alternator 140A.
Działa to tak, że włącza się przy niskich temperaturach wraz z silnikiem, dzięki czemu natychmiast mamy z nawiewów ciepłe (nie zimne) powietrze.
Odpowiedz
#5
Dobre rozwiązanie ,gdyby ktoś posiadał opis montażu było by na czy myśleć , ja już myślałem nad zabudową świec żarowych w układzie chłodzenia tak jak to jest w Renault czy WV
Odpowiedz
#6
Świece żarowe to wariant podobny do Webasto, czyli wstępnie podgrzewasz płyn chłodniczy, dzięki czemu silnik ma zimą łatwiej.
QuickHeat to jedynie grzałka elektryczna, która zwiększa temperaturę powietrza wylatującego przez kratki.


Aby zamontować musisz wymienić "kuwetę" znajdującą się między nogami pasażera i kierowcy. Żeby się tam dostać trzeba zdjąć plastiki osłaniające oba boki konsoli środkowej. Obudowa, w której znajdzie się grzałka przykręcona jest 4 torxami oraz na zewnątrz do odpływu skroplin - tu bez kanału będzie ciężko. Po odkręceniu śrub podmieniasz elementy i ponownie skręcasz. Do grzałki należy podłączyć wiązkę sterującą, która schowana jest ponad schowkiem pasażera, na rurze za poduszką. Dwa przewody zasilające należy przeprowadzić na stronę kierowcy i pod deską wsunąć przez otwór do komory silnika. Przepust jest widoczny w komorze silnika za zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodnicy. Czarny przewód przykręca się do punktu masowego przy UECu, a czerwony do listwy zasilającej nad UECem przez bezpiecznik 80A. Zdjęć z tego procesu niestety nie posiadam, ale w razie czego mogę zrobić zdjęcia już podkładanej instalacji.
Odpowiedz
#7
Mietas sugierował iż jest jeszcze jakiś element potrzebny? druga rzecz jak tym sterować(czy aby ta grzała nie współpracuje tylko z klimatronikiem?)
Odpowiedz
#8
Załącza i wyłącza się automatycznie zależnie od temperatury, takie jest założenie fabryki, ja mam sterowane dodatkowo "ręczne"
http://www.klubzafira.pl/forum/showthrea...8#pid98568
na zdjęciach jest komplet, brak tylko bezpiecznika

*
"sterowanie ręczne" - sam reguluję włączanie QH
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości