na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [ZA 1.8 16V 125KM Z18XE] Pytanie o świece zapłonowe mmm01 11 6 988 2017-Sie-09, 22:39
Ostatni post: Jacek2308
  ZA 1.8 Zamiennik sondy lambda bład P0170 mmm01 4 2 321 2015-Cze-03, 06:25
Ostatni post: mmm01
Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 3.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[ZA 1.8 16V 125KM Z18XE] Błąd 1go cylindra ??
#1
Witam. Następujący problem. Podczas jazdy na autostradzie auto zaczęło się zachowywać jakby straciło moc. Na komputerze wyskoczył błąd zapłonu 1go cylindra (lub coś w ten deseń). Chciałbym zaznaczyć że dopiero co wymieniałem listwę oraz świece. Po odkręceniu świecy 1go cylindra okazało się ze jest ona cała w oleju (nie wybija poza gwint, zalana jest tylko elektroda masy i koniec elektrody środkowej). oraz że cały cylinder jest w oleju. Co może być tego powodem ?? Czy jest to problem z uszczelką pod klawiaturą czy niestety czego się obawiam może być to spowodowane uszkodzonymi pierścieniami tłokowymi ?? jakie powinno być ciśnienie w cylindrze by to sprawdzić ?? I czy zobaczę czy jest to wina pierścieni bez ściągania głowicy ??
Odpowiedz
#2
Skoro olej na świecy jest poniżej uszczelki świecy to znaczy że nie jest uszkodzona uszczelka pod klawiaturą tylko niestety poważniejsza awaria silnika-pewnie pierścionki, bądz uszczelka pod głowicą walnęła i z któregoś kanału olejowego olej wali prosto do cylindra..
Odpowiedz
#3
Silnik rozebrany. Przepalona uszczelka pod głowicą ale co gorsza rozwalony tłok... pękł nie wiadomo czemu. nawet kawałków nie ma... pytanie teraz czy jest sens wymieniac tłok czy lepiej cały silnik bo tłok do cylindra się nie dopasuje ?
Odpowiedz
#4
Wszystko zależy od funduszy jakie chcesz włożyć w autko i jak długo autko ma Ci służyć.
Jeśli będziesz chciał wymienić silnik to trzeba będzie dodatkowo zrobić rozrząd, uszczelniacze po obu stronach(tak dla pewności), oliwę no i sama wymiana.., a i tak dopiero po pierwszych kilometrach dowiesz się w jakim jest stanie
Jeśli chodzi o tłok wystarczy dokupić tłok i najlepiej komplet pierścionków na wszystkie cylindry, skoro już i tak silnik rozebrany, uszczelka, planowanie(ewentualnie uszczelniacze dla świętego spokoju i w razie potrzeby rozrządzik...
Musisz przekalkulować sam na kalkulatorku koszty i wszystkie za i przeciw.
Pozdro
Odpowiedz
#5
rozrząd zrobiony był 10 000 temu. Bardziej byłbym za wymianą tłoka, nie wiem tylko czy tak można. Czy nie będzie problemu że pojeździ 20 000km i znowu padnie bo np tłok był inaczej ułożony w stosunku do mojego cylindra (bo ułożył się pod inny silnik czy coś)
.
Odpowiedz
#6
Skoro rozrząd CI odchodzi to inwestuj w nowy tłok i jak pisałem komplecik pierścieni na resztę, uszczela, planowanie głowicy i naprzód. pozdro
Odpowiedz
#7
Będzie dobrze, ja też wymieniłem jeden tłok jakies 30000 do tylu i jest ok ,dobry mechanik to opanuje bez problemu
Odpowiedz
#8
Tłok bedzie jutro. W srode zaczynam skladac. Przy okazji do wymiany poszly 2 zawory. Robota calej glowicy z planowaniem i sprawdzaniem szczelnosci wyniosla 400zl. Za tlok 90. Jak dobrze pojdzie to w 900zl sie zmieszcze Shocked Cylindry nie sa porysowane wiec git tylko maja takie smieszne białawe pajaczki?? Ani to rysy ani zaden uszczerbek. Bardziej wyglada jak odbarwienie...
Odpowiedz
#9
Krótkie podsumowanie. Przyczyna usterki - uszkodzony tłok oraz przepalenie uszczelki pod głowicą.

Wykonane naprawy:
- regeneracja głowicy (wymiana uszczelniaczy, wymiana 2ch zaworów, planowanie, sprawdzanie szczelności etc)
- wymiana tłoku (wymieniono na używany z bliźniaczego silnika z opla vectry B z przebiegiem 166 000)
- pozostawiono stare pierścienie ze względu na bdb stan
- wyczyszczono miskę olejową oraz cały syf który nagromadził się po przejechaniu 240 000 km

Ogólnie auto śmiga aż miło, spalanie gazu spadło o ok 1,5l na 100km. Auto jest cichsze oraz odczuwalnie dostało kopa. Przejechane w celach testowych 3500km. Nic się nie sypie więc chyba będzie dobrze razz

Koszty:
Regeneracja głowicy 400zł
Tłok 90zł
uszczelki + olej i filtr 350zł
rozrząd był wymieniany 8 000 km przed awarią więc nic nie było kupowane.

Robiłem sam z ojcem więc nie licząc naszego czasu koszty robocizny to zero. Ogólnie uważam że takie wyjście było o wiele lepsze niż pakowanie się w niesprawdzony silnik gdzie nie można było znaleść niczego sensownego poniżej 1200zł. Czas pokaże czy decyzja była słuszna.

Sprawdzono ciśnienie na cylindrach, na każdym wynosi 15 na każdym cylindrze.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości