na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} Problem ze wspomaganiem kierownicy ffand78 8 597 2018-Cze-25, 07:28
Ostatni post: Harry
  {B} Wibracje kierownicy przy większych prędkościach celius 16 823 2018-Kwi-27, 19:50
Ostatni post: pablito999
  {B} Drgania kierownicy, karoserii krzysiek102 3 2 163 2015-Cze-07, 19:21
Ostatni post: racool
Ocena wątku:
  • 12 głosów - średnia: 2.58
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} PowrĂłt kierownicy do jazdy na prost
#1
Szybko i bezproblemowo wraca wam kierownica do jazdy na wprost po skręcaniu ?
Odpowiedz
#2
U mnie daleko jest od płynności, są takie pojedyncze dygnięcia a i tak najczęściej kierownica w nie wraca idealnie na środek.

Cały czas męczę ten temat z pływaniem auta. W sumie znalazłem dobrego mechanika od geometrii, ale cały czas mam wątpliwości co do prowadzenia auta. Zacząłem tez szukać informacji o maglownicy.

Jak wygląda sprawa z ciśnieniem, które podaję pompa - da to się sprawdzić w Op-Comie?
Jak ewentualnie dolać płyn ?

Trzy ostatnie punkty poniĹźej:

Cytat:Trudność z utrzymaniem toru jazdy na wprost, konieczność ciągłego korygowania toru jazdy kierownicą
• Duży opór na zwrotnicy któregoś z kół kierowanych (uszkodzone łożysko oporowe, zbyt duży naciąg łożyska, zatarta tuleja zwrotnicy)
• Zapieczone przeguby (krzyżaki) lub łożyska kolumny kierowniczej
• Luzy w przegubach drążków kierowniczych
• Luzy w zawieszeniu osi przedniej lub tylnej
• Nieprawidłowa geometria kół osi kierowanej
• Za małe cisnienie powietrza w oponach osi przedniej
• Uszkodzone siodło ciągnika lub brak smarowania siodła
• Przeciążenie tyłu pojazdu, zbyt mały nacisk na os przednią
• Nieprawidłowa zbieżność kół lub kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy
• Nieprawidłowa geometria drugiej osi kierowanej (jeżeli wystepuje)
• Luzy w przegubach (krzyżakach) kolumny kierowniczej
• Nieprawidłowo zamontowane przeguby (krzyżaki) kolumny kierownicy
• Zbyt duży wydatek pompy wspomagania (zacięcie regulatora)
• Nadmierne opory wewnętrzne (mechaniczne) przekładni kierowniczej
• Uszkodzenie rozdzielacza oleju przekładni kierowniczej
• Luzy wewnetrzne przekładni kierowniczej
Odpowiedz
#3
(2017-Kwi-24, 09:10)tOmki napisał(a): Szybko i bezproblemowo wraca wam kierownica do jazdy na wprost po skręcaniu ?
Tak , szybko i płynnie bez żadnych przeskoków , a czy idealnie na wprost to zależy raczej od stanu jezdni np pochylenie , koleina .
Odpowiedz
#4
Przykład: prosta asfaltowa droga, zakręt, jadę, skręcam, wychodzę z zakrętu, puszczam kierownicę - ta próbuje wracać do pozycji na wprost, ale zawsze jakoś jej nie wychodzi i auto dalej mi skręca.
Postaram się jutro nagrać film, będzie to lepiej widoczne.
Odpowiedz
#5
Tak przed zabraniem się docelowo za maglownice i pompę, myślę żeby zrobić:
- wymiana płynu,
- regulacja śruba docisku na maglownicy,
- wymiana sworzni,
- wymiana łożysk mcpherson'ów.

Nic innego co mogłoby mieć wpływ na odbijanie kierownicy mi nie przychodzi.
Odpowiedz
#6
Od około 11 sekundy widać jak skokowo wraca kierownica.




Odpowiedz
#7
U mnie nie ma takiego "efektu" . Wraca płynnie - no chyba że nie zwróciłem uwagi ale wątpię .
Odpowiedz
#8
Tak wygląda dzisiejsze ustawianie geometrii:

[Obrazek: Oponex_28.04.2017_zpst3hjov5d.jpg]
Odpowiedz
#9
Po ustawieniu zbieżności jest ok?
Odpowiedz
#10
Kierownica nadal nie wraca.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości