na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} 1.9 CDTI -  Zafira B 2008 - Check Engine, kontrolka serwisu i utrata mocy po wyprzedzaniu. Kkrzysztof 9 391 2017-Kwi-05, 08:21
Ostatni post: Kaliope
  {B} 1.9 CDTI - Z19DTH -  2279 (56) sprawdzone wszystko i dalej muł gauer 6 840 2016-Maj-27, 20:34
Ostatni post: t0m3k1
  {B} 1.9 CDTI - Z19DTH - Brak mocy, utrata mocy w 1.9 cdti Rhaaziel 188 43 735 2015-Wrz-23, 08:30
Ostatni post: pawlonik
Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} 1.9 CDTI - Z19DTH -  Brak mocy, brak pomysłów, wszystko sprawdzone
#1
Cześć Wszystkim,


Mam problem z brakiem mocy poniżej 2000 obrotów. Dopiero jak włączy się turbina auto ma moc. Mechanik twierdzi, że wszystko jest OK -  na kompie brak jakichkolwiek nieprawidłowości czy błędów. 
Czasem się zdarzy że samochód ma moc taką jak powinien, ale 90% czasu auto zamula. EGR i boost sensor były czyszczone i mechanik twierdzi, że na pewno działają prawidłowo. Nie wiem czy to ma jakiś związek, ale kiedyś miałem problem z pedałem gazu - auto samoczynnie wchodziło na obroty(mechanik przelutował piny w skrzynce z bezpiecznikami i problem został rozwiązany). Auto ma usunięte klapy wirowe i posiada DPF.

Czytałem już masę tematów z takimi problemami i większość wskazuje na EGR, ale nie chciałbym utopić 500 zł, żeby się przekonać że to nie EGR. Jesteście w stanie jakoś pomóc? Może jest jakich mechanik z woj. Śląskiego, który podjąłby się diagnozy?
Odpowiedz
#2
Jeśli to EGR to robisz prosty test. Zaślepiasz go całkiwiecie na chwile, np puszką od piwa. Jeśli to EGR to auto będzie miało błąd ale bedzie normlanie jechal od niskich obrotów
Przebacz nie 7 razy, lecz aż 77 razy. (Mateusz 18,21-35)
Odpowiedz
#3
Cześć.

Czy twój egr wyglądał po czyszczeniu tak samo? Czy tylko dostałeś informacje o czyszczeniu. Poniżej masz tutka. smile

[Obrazek: 48916.png]
Odpowiedz
#4
Obstawiacie że to jednak EGR?
Nie wiem czy wyglądał tak jak na zdjęciach, bo go nie widziałem, ale mam zaufanie do tego mechanika, jeżdżę do niego już z 10 lat i on twierdzi, że po czyszczeniu taki EGR wygląda jak nowy i że musi działać.
Odpowiedz
#5
A na wolnych obrotach silnik równo pracuje, czy mocno drży ?
A map sensora Ci nie uszkodził/podmiana/ ?
Odpowiedz
#6
(2017-Cze-16, 19:48)zibik napisał(a): A na wolnych obrotach silnik równo pracuje, czy mocno drży ?
A map sensora Ci nie uszkodził/podmiana/ ?

Pracuje równo, ale wskazówka obrotomierza faluje(nie jest to związane z obrotami silnika). Nie wiem czy nie uszkodził, ale mechanik jest ogarnięty, kiedyś pracował w ASO opla.
Niestety nie mam części na podmianę.
Odpowiedz
#7
Jak czyscilem EGR, to od razu było widać i słychać, że silnik pracuje równo i ciszej. Zauważyłeś taką zmianę ? Zweryfikowales pracę mechanika. Sprawdzenie EGR nie​ jest trudne, wystarczy podać napięcie na wtyczkę i zobaczyć , czy zamyka, otwiera - ja tak sprawdziłem, z tym że jestem elektronikiem z wykształcenia.
Odpowiedz
#8
(2017-Cze-17, 21:42)zibik napisał(a): Jak czyscilem EGR, to od razu było widać i słychać, że silnik pracuje równo i ciszej. Zauważyłeś taką zmianę ? Zweryfikowales pracę mechanika. Sprawdzenie EGR nie jest trudne, wystarczy podać napięcie na wtyczkę i zobaczyć , czy zamyka, otwiera - ja tak sprawdziłem, z tym że jestem elektronikiem z wykształcenia.

Nie sprawdzałem, ale faktycznie bezpośrednio po czyszczeniu słychać jakby obroty były trochę wyższe, choć na obrotomierzu tego nie widać. Podobnie jest w sytuacji kiedy auto ma "lepszy dzień" wtedy też wydaje się jakby obroty były wyższe. Jakie napięcie trzeba podać na wtyczkę, jakie kolory itd? Może uda mi się to sprawdzić.
Odpowiedz
#9
Z moją pierwszą zafirą 3-trzech mechaników nie dało rady 50Km/h i dalej nie poszła, o wojnie z komisantem nie będę się rozwodził.
1-Sprawdź czystość przepustnicy ,oraz poprawność pracy sterownika przepustnicy.
2-Po czasie dowiedziałem się co było z pierwszą Zośką -a mianowicie DPF był zatkany zaś wtyczki od czujników wypięte a komputer co dziwne nie rejestrował błędów z wydechem ,(takie były fakty)
Odpowiedz
#10
Jestem teraz po za domem i nie mam jak sprawdzić. Tak czy siak trzeba wymontować EGR. Zobaczysz przy okazji , czy wyczyszczony. A jak nie 'czujesz' tematu, to lepiej nie tykaj. Ja sobie tak sprawdziłem przepustnicę i EGR. Ponadto chemia, do czyszczenia. WD 40 ja nie polecam. Lepiej Boll odrdzewiacz + benzyna i środek do czyszczenia hamulców do wymycia co jakiś czas i na koniec. Po odparowaniu montaż. Jak EGR ma 2 piny, to poprostu podłączasz CHWILOWO 12 +/- pod złączki i patrzysz, czy się otwiera.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości