na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [ZC] 1,4 czy 1,6 - która lepsza pi LPG Michał Kamoń 63 8 639 2017-Lut-05, 22:19
Ostatni post: Bamber
  {LPG} LPG do ZC 1.8 140KM, A18XEL oraz A18XER mikulin2 4 1 870 2015-Sty-08, 09:37
Ostatni post: Bamber
Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 3.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fabryczny zbiornik LPG w ZC 1.4T
#1
Witam,
czy ktoś tu na forum ma ZC z instalką fabryczną i mógłby wrzucić lub podesłać na priv kilka fotek oryginalnego zbiornika? Gazownicy mówią, że butla większa niż na 40-45 l  nie wejdzie, a gdzieś czytałem, że  fabryczna instalka ma niby pojemność zbiornika 60l. Zastanawiam się z czego to wynika. Czy to kwestia samego zbiornika, czy może mocowania (brak kosza na zapas), czy też tylne zawieszenie jest jakoś zmodyfikowane (np. brak drążków watta).
Z góry dzięki.
Odpowiedz
#2
Na LPG są dwa zbiorniki walcowe średnicy 28 cm długości 80 cm. W miejscu koła zapasowego. Pojemność nominalna 86 litrów, wchodzi max 65,5 litra (76%). Pewnie można byłoby podgiąć pływak na 80%, weszłoby 3,5 litra więcej. Przejeżdżam na tym w trasie mieszanej 50/50 600 km. Na autostradzie z prędkością 130-135 km/h przejeżdżam na tym 650 km. Oprócz tego wiadomo normalny zbiornik na Pb.
Odpowiedz
#3
(2017-Cze-19, 22:44)DD napisał(a): Na LPG są dwa zbiorniki walcowe średnicy 28 cm długości 80 cm. W miejscu koła zapasowego. Pojemność nominalna 86 litrów, wchodzi max 65,5 litra (76%). Pewnie można byłoby podgiąć pływak na 80%, weszłoby 3,5 litra więcej. Przejeżdżam na tym w trasie mieszanej 50/50 600 km. Na autostradzie z prędkością 130-135 km/h przejeżdżam na tym 650 km. Oprócz tego wiadomo normalny zbiornik na Pb.


Dzięki za szybką i konkretną odpowiedź. Czy mogę prosić na jakąś fotkę w wolnym czasie? Będzie mi łatwiej dyskutować z gazownikiem, a i innym użytkownikom forum też się pewnie przyda.
Pozdrawiam
Odpowiedz
#4
WROCEK napisał(a):
DD napisał(a):Na LPG są dwa zbiorniki walcowe średnicy 28 cm długości 80 cm. W miejscu koła zapasowego. Pojemność nominalna 86 litrów, wchodzi max 65,5 litra (76%). Pewnie można byłoby podgiąć pływak na 80%, weszłoby 3,5 litra więcej. Przejeżdżam na tym w trasie mieszanej 50/50 600 km. Na autostradzie z prędkością 130-135 km/h przejeżdżam na tym 650 km. Oprócz tego wiadomo normalny zbiornik na Pb.


Dzięki za szybką i konkretną odpowiedź. Czy mogę prosić na jakąś fotkę w wolnym czasie? Będzie mi łatwiej dyskutować z gazownikiem, a i innym użytkownikom forum też się pewnie przyda.
Pozdrawiam

Od spodu i boków zbiorniki obudowane są jednolitą osłoną (taką wypraską) i absolutnie nic nie widać. Do jej zdjęcia potrzebny jest kanał. Gdy podczas gwarancyjnej wymiany wielozaworu gazu zdjęli osłonę, to widziałem dwa czarne zbiorniki zamontowane w poprzek samochodu. Ciekawostką jest lokalizacja układu wydechowego - aby gorące elementy nie znajdowały się w pobliżu zbiorników gazu to wydech (2 rury pod spodem po bokach) kończy się w połowie auta. Zawieszenie jest takie samo jak w modelu bez LPG, ale niemożliwe jest zastosowanie elektrycznego hamulca postojowego (i bardzo dobrze).
Odpowiedz
#5
Od spodu i boków zbiorniki obudowane są jednolitą osłoną (taką wypraską) i absolutnie nic nie widać. Do jej zdjęcia potrzebny jest kanał. Gdy podczas gwarancyjnej wymiany wielozaworu gazu zdjęli osłonę, to widziałem dwa czarne zbiorniki zamontowane w poprzek samochodu. Ciekawostką jest lokalizacja układu wydechowego - aby gorące elementy nie znajdowały się w pobliżu zbiorników gazu to wydech (2 rury pod spodem po bokach) kończy się w połowie auta. Zawieszenie jest takie samo jak w modelu bez LPG, ale niemożliwe jest zastosowanie elektrycznego hamulca postojowego (i bardzo dobrze).

Poszperałem trochę w sieci, trochę pomęczyłem producentów i oto wynik:
- fabryczny zbiornik walcowy do ZC jest produkcji grupy worthington (m.in. stako)
Ma dokładnie 270mm średnicy, 792 mm długości i 40 l pojemności. Niestety, w sprzedaży rynkowej nie występuje w wersji podwójnej - ta jest przygotowywana specjalnie dla opla. Stąd pewnie różnica parametrów wg danych opla (dochodzi połączenie i być może inne detale). Czyli gdyby ktoś chciał taki podwójny zbiornik zamontować, musi kupić dwa pojedyncze i własnym zakresie jakoś je połączyć. Nie wiem jak to wyjdzie kosztowo, ale pewnie dość drogo. I uwaga: worthington nie prowadzi sprzedaży detalicznej.
Odpowiedz
#6
Hej

Od 2 miesięcy jestem posiadaczem zafiry tourer z fabryczna instalacja LPG auto zostało sprowadzone z Niemiec i po sprowadzeniu pojawił się problem z oryginalna butla lpg nie posiadała ona papierów na polski rynek homologacji:-( Osoba która mi sprowadziła to auto i załatwiała wszystkie formalności po konsultacji z ASO okazało się ze legalizowanie tej butli to podobno koszt ponad 2 tys a kupno nowej oryginalnej w ASO to koszt 4tys zł. Wiec osoba ta oddala auto do zwykłego gazownika i założyli mi normalna butle z czego jestem niezadowolony bo ma ona pojemności 35l przy 80% napełnienia a wiem ze weszła by tam trochę większa. A na dodatek nie oddal mi tej oryginalnej butl

Cały ten fakt mnie trochę dobija ze musiałem zmienić ten zbiornik na nie oryginalny i muszę częściej tankować czas szukam co by można tam jeszcze założyć.

To taka moja historia
Pozdrawaim
Odpowiedz
#7
Mnie tylko dziwią ceny jakie zostały Ci podane za legalizacje butli..
Cena przeglądu doraźnego, a więc wydanie dokumentów na ważny(czytaj zbiornik który mniej niż 10 lat), to około 100 zł, jeśli zbiorników jest więcej to wielokrotność tej kwoty... Przynajmniej u Nas w firmie tyle płaca klienci za dokument wystawiany przez urzędnika państwowego z TDT..
Pozdrawiam i współczuję ..
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości