na dół
Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{C} Odłączenie akumulatora
#1
Witam

Chciałbym podładować aku i moje pytanko, co ulegnie skasowaniu po odłączeniu (trip'y radio konfiguracja klimy ?)

pzd
Odpowiedz
#2
na pewno trip na liczniku oraz w BC oraz domykanie szyb ( musisz wszystkie na nowo programować)
Odpowiedz
#3
Nie masz na tyle kabla aby ładować w (na) aucie? warunek jest jeden otwarta maska
Odpowiedz
#4
Jak podlaczasz prostownik to i tak musisz odpiąć przynajmniej jeden biegun od aku.

Wysłane z mojego LG-H502 przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#5
(2017-Paż-02, 17:47)PolTor napisał(a): Jak podlaczasz prostownik to i tak musisz odpiąć przynajmniej jeden biegun od aku.

Wysłane z mojego LG-H502 przy użyciu Tapatalka
Możesz rozwinąć wypowiedź? Dlaczego?
Odpowiedz
#6
(2017-Paż-02, 18:18)palibrzuch napisał(a):
(2017-Paż-02, 17:47)PolTor napisał(a): Jak podlaczasz prostownik to i tak musisz odpiąć  przynajmniej jeden biegun od aku.

Wysłane z mojego LG-H502 przy użyciu Tapatalka
Możesz rozwinąć wypowiedź? Dlaczego?

Ja odłączam ponieważ ładowanie  dla mnie jest obarczone ryzykiem . 
Jeżeli nastąpi awaria prostownika i napięcie wtórne wzrośnie , 
możesz uszkodzić elementy elektroniczne w aucie . 
Napięcie z "prostownika" jest na poziomie 16V-17V, z alternatora 14,4, różne moduły w aucie mogę mieć różne zabezpieczenia, chyb nie ma co sprawdzać ich działania.  Rezystancja wew. akumulator przy niższych  temperaturach jest relatywnie duża, dlatego napięcie na zaciskach ładowanej bateryjki może przekroczyć bezpieczne wartości.
Nie mam mocno inteligentnej ładowarki więc wolę nie ryzykować.
Odpowiedz
#7
Szczerze nigdy jeszcze nie odłączałem klemy podczas ładowania jedynie co to otwarta klapa i obserwacja Aku przez pierwsze 2-dwie minuty (były przypadki rozerwania Aku )
Odpowiedz
#8
Samochody z systemem start &stop mają akumulatory AGM i z tego co wiem ładuje się je specjalnymi ładowarkami do akumulatorów żelowych.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#9
Witam ! W mojej ZA ładowałem na zapiętych klemach ( przez ok. 10 dni).Po zakupie nowego akumulatora cieszyłem się dwa dni i zaś ten sam problem (rano rozładowany, nie kręci). Wymieniłem regulator, sprawdziłem obwody, poradziłem się mądrych magików samochodowych i dopiero przypadkowe dotknięcie jednej z klem chwilę po podłączeniu trzeciego akumulatora wyjaśniło sprawę. Skończyło się wymianą przegrzanych klem ( koszt jednej 10 zł.).Nie wiem jak? i o co chodzi, do dzisiaj drapię się po głowie, bo nigdy nie spotkałem się z takim przypadkiem. Akum. nr.3 ma dzisiaj 4 lata i kręci bez zająknięcia. A ja radzę każdemu >> nie ładuj na zapiętym<< Radio i szyby ustawić od nowa jest szybciej i taniej niż szukać ewentualnej usterki.
Pozdrawiam ! smile
Odpowiedz
#10
(2017-Lis-28, 22:36)Robert0 napisał(a): Witam ! W mojej ZA ładowałem na zapiętych klemach ( przez ok. 10 dni).Po zakupie nowego akumulatora cieszyłem się dwa dni i zaś ten sam problem (rano rozładowany, nie kręci). Wymieniłem regulator, sprawdziłem obwody, poradziłem się mądrych magików samochodowych i dopiero przypadkowe dotknięcie jednej z klem chwilę po podłączeniu trzeciego akumulatora wyjaśniło sprawę. Skończyło się wymianą przegrzanych klem ( koszt jednej 10 zł.).Nie wiem jak? i o co chodzi, do dzisiaj drapię się po głowie, bo nigdy nie spotkałem się z takim przypadkiem. Akum. nr.3 ma dzisiaj 4 lata i kręci bez zająknięcia. A ja radzę każdemu >> nie ładuj na zapiętym<< Radio i szyby ustawić od nowa jest szybciej i taniej niż szukać ewentualnej usterki.
Pozdrawiam ! smile
No nieźle. Sprawa jak z wygrzewaniem kabli glosnikowych przed odsluchem w kręgach audiofilskich.

Wysłane z mojego LG-H502 przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości