na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [B] DemontaĹź CIM Kaliope 33 17 067 2018-Lis-01, 12:32
Ostatni post: rafael
  [TUT ZB] Zafira - Naprawa ogranicznika drzwi roboo1 49 16 788 2018-Paż-04, 14:51
Ostatni post: piosk
  [TUT ZB] demontaĹź/wymiana anteny dachowej krzysiul 6 10 518 2017-Lis-19, 12:02
Ostatni post: krzysiul
Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 2.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} [TUT ZB] DemontaĹź plastikowej rączki hamulca ręcznego
#1
Dziś postanowiłem się dobrać do uchwytu hamulca ręcznego. 
Potrzebne narzędzia: 
plastikowy klinik (śrubokrętem możemy łatwo uszkodzić plastikową rączkę) 

[Obrazek: UvGvEAZ.jpg] 
oraz śrubokręt torx T20. 

No to zaczynamy... 

Na samym początku wkładamy klin od wewnętrznej strony w górną szczelinę pomiędzy plastikami 
[Obrazek: 1o0fv6K.jpg] 

Przesuwamy go do przodu, do tyłu, puki nie usłyszymy trzasku. Spokojnie, to strzeli klejone łączenie. Można podważyć sobie w kilku miejscach, ale z wyczuciem, bo łatwo jest te części połamać. 
Następnie robimy to samo w dolnej szczelinie 
[Obrazek: FZuSRpT.jpg] 
[Obrazek: rSfc9ou.jpg] 

Jak już wszystkie łączenia puszczą zdejmujemy obudowę ręcznie używając troszeczkę siły, ponieważ jeszcze się trzyma na trzech bolcach 
[Obrazek: c5KfWXy.jpg] 

Po zdjęciu, od wewnętrznej strony wygląda to tak (jakby co, zaznaczyłem miejsca klejenia) 
[Obrazek: Fy3BI5W.jpg] 

A tak wygląda prawie goła dźwignia 
[Obrazek: UIEayvA.jpg] 
Te dwa nity widoczne będą problematyczne w dalszej części rozbiórki. 

Całą operację powtarzamy po drugiej stronie, dzięki czemu możemy dobrać się do środkowej części rączki, która też jest klejona. Klin wkładamy od przodu i przesuwamy na boki. To samo robimy z tyłu. Ściągamy ręcznie używając trochę siły, ponieważ górna część środkowej roczki trzyma się jeszcze na dwóch bolcach 
[Obrazek: Hkqwx8P.jpg] 

Ukazuje się nam mocowanie dolnej części środka 
[Obrazek: O2Hy3wl.jpg] 
Tutaj potrzebny będzie śrubokręt T20 do usunięcia tych dwóch śrub. I zaczyna się problem... 
Na tym etapie demontażu (w montażu z resztą też) zaczynają sprawiać problem wyżej wspomniane nity. Troszeczkę się z nimi naszarpałem, przez co ułamałem "ząbek" z dolnej części rączki 
[Obrazek: MPi5kur.jpg] 
Metodą prób i błędów znalazłem sposób na wyjęcie tej części z "uścisku" nitów. 
Tylną część zgiąć ku sobie, tak aby te "ząbki" wyszły z zaczepów z dźwigni, a następnie przednią część pchnąć w dół. Wtedy całość obróci się o 90 stopni i łatwiej będzie wyciągnąć spomiędzy nitów. 

No i pozostaje kwestia blokady. To jest najprostsza w całym tym demontażu część. Trzyma się na jednym "ząbku" 
[Obrazek: 7NjYGeO.jpg] 
którego naciskamy i drugą ręką wysuwamy 
[Obrazek: SuOBDWN.jpg] 

Teraz przycisk blokady trzyma się na lince 
[Obrazek: H2c7Jj7.jpg] 
którą wysuwamy 
[Obrazek: ERw0F0T.jpg] 
i gotowe... Wszystko rozebrane
Odpowiedz
#2
Dziś miałem troszeczkę czasu, więc postanowiłem zrobić trochę fotek z mojej metody ściągania dolnej, środkowej części rączki hamulca. Żeby był komplet.

Tak jak opisywałem wcześniej, ściskamy ku sobie tylną część, tak aby wyskoczyła z zaczepów
[Obrazek: y2ALB33.jpg]

Następnie, przednią, wystającą względem dźwigni, część
[Obrazek: IqAVdU5.jpg]
pchamy w dół
[Obrazek: MAQwvSz.jpg]

Plastik obróci się na tych przeszkadzający nitach
[Obrazek: 7nIe2JY.jpg]
[Obrazek: z0bAqCv.jpg]

Całość wysuwamy do tyłu i gotowe.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości