na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} Problem z układem chłodzenia mleczny87 10 323 2018-Wrz-18, 14:30
Ostatni post: DjHardy
  {Info} problem z klimatyzacją pezet71 9 792 2018-Sie-07, 18:36
Ostatni post: lukasss3
  {A} Problem z układem chłodzenia mleczny87 0 262 2018-Mar-10, 19:08
Ostatni post: mleczny87
Ocena wątku:
  • 5 głosów - średnia: 1.8
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} Problem z nawiewem
#1
Witam,
 
co może być przyczyną niedziałającego wentylatora dmuchawy na biegach 1-3 prócz opornicy? 
Wentylator chodzi tylko na najwyższym biegu. Opornica została wyjęta i już miałem ją wymienić ale ojciec był u jakiegoś magika który ją podobno pomierzył i podobno opornica jest dobra, wizualnie można ocenić tylko tyle, że te spirale o różnych grubościach nie są przepalone. Czy mimo wszystko wina leży po stronie opornicy czy problem może tkwić jeszcze gdzieś indziej?
 
Moja opornica wygląda tak: 

[Obrazek: novp4461uspi]
Odpowiedz
#2
Pomimo wszystko obstawiał bym rezystor dmuchawy , ewentualnie przeczyścił styki na rezystorze i samej wtyczce.
Odpowiedz
#3
Czyli pewnie ten magik pomierzył tylko przejścia co nie znaczy że rezystor jest do wyrzucenia. Styki przeczyszczę profilaktycznie.

Edit: Podobno w tym czymś przepala się bezpiecznik termiczny?
Odpowiedz
#4
(2017-Gru-23, 14:57)mleczny87 napisał(a): Czyli pewnie ten magik pomierzył tylko przejścia co nie znaczy że rezystor jest do wyrzucenia. Styki przeczyszczę profilaktycznie.

Przepala się bezpiecznik termiczny, można wymienić na nowy lub go zalutować na sztywno.
Ogólnie to nie jest problem, problemem jest wentylator który pobrał za duży prąd i spowodował tą usterkę.
Pobór prądu rośnie w miarę zanieczyszczenia silnika wentylatora, zużycia łożysk ślizgowych itd. czy tak czy siak do wyjęcia i do czyszczenia z przeglądem jego stanu.
Są wersje nierozbieralne tzn zabijaną mają tą metalową obudowę, ja traktowałem sprężonym powietrzem i olej w strzykawce z igłą.
Od strony wiatraka robiłem otworek 2mm od góry tak ok 1cm od środka osi i przez otworek igłą lałem olej w górne łożysko.
Jak ciężko się dalej obraca i czyszczenie ze smarowaniem nie pomaga to jest silnik do wymiany.
Odpowiedz
#5
Zalutowanie na sztywno może grozić pożarem auta?
Odpowiedz
#6
Jeśli nie będzie przepływu powietrza lub uszkodzony jest silnik to TAK.
Bezpiecznik działa tylko w przypadku nieprawidłowej temperatury opornicy czyli przy braku przepływu powietrza (np zapchany filtr kabinowy, zablokowany silnik) lub gdy jest zbyt duży prąd np w przypadku zacierania się łożysk.
Możesz kupić  w dowolnym sklepie elektronicznym bezpiecznik termiczny 250V/10A/216 C koszt ok 5zł
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości