na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {C} 1.4 turbo - budowa układu odpowietrzenia skrzyni korbowej i odmy Kaliope 2 557 2018-Sty-05, 22:39
Ostatni post: Kaliope
  {C} Wymiana paska wielorowkowego i napinacza w 1.4 turbo Kaliope 0 649 2017-Lut-06, 20:56
Ostatni post: Kaliope
  {C} 1.4 turbo franki 2 2 038 2017-Sty-11, 12:36
Ostatni post: PolTor
Ocena wątku:
  • 6 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{C} 1.4 turbo - pękające turbiny
#11
(2018-Sty-01, 22:14)DD napisał(a): U mnie przy przebiegu 98 tys. km turbina OK, ale po pierwsze zmieniłem po 68 tys. km instalację na STAG-a, a po drugie nie katuję turbiny (kiepska droga dojazdowa do domu pozwala uspokoić jej pracę).
Niestety sytuacja uległa diametralnej zmianie. Przy przebiegu około 105 tys. km (w maju) zaczął pojawiać mi się błąd P0299. Pojawiał się komunikat "Awaria pojazdu, skontaktuj się z serwisem" przy pierwszym przekraczaniu 3000 obr./min. Auto jechało dalej bez zmian i bez żadnego świecącego się checka. Komunikat pojawiał się tylko raz. Sytuacja powtarzała się po zgaszeniu i kolejnym uruchomieniu silnika. Dodatkowo zauważyłem wtedy, że miało to miejsce tylko przy jeździe na LPG (na benzynie nie) i tylko przy temp. zewnętrznej co najmniej 19 st. C. Nie robiłem z tym nic, nie chciałem grzebać w aucie przed wczasami. Na wczasach (autostrada pod obciążeniem) zauważyłem brak mocy na wyższych prędkościach przy podjazdach pod górkę. Po wczasach komunikat zaczął wyskakiwać bez względu na rodzaj paliwa i temperaturę zewnętrzną. Na niskich obrotach auto jeździ OK, ale komunikat wkurza więc teraz w sierpniu sprawdziłem osobiście że zawór wastegate w turbinie chodzi lekko (myślałem na początku że mam turbo ze zmienna geometrią), gruszka wypycha sztangę zaworu pod obciążeniem, elektrozawór turbiny jest OK (kupiłem nowy i wszystko jest tak samo), przewody drożne. Obecny przebieg 112 tys. km. Poczytawszy w necie o tych pękających turbinach jestem na 99% przekonany że u mnie też wystąpił ten przypadek. W sobotę podjadę do firmy regenerującej turbiny i poproszę o analizę sytuacji. Ale czuję że będzie spawanie lub wymiana turbo. Samo nowe turbo to 2500PLN. Kicha.
Odpowiedz
#12
A ile przejechałeś od czasu włączenia się pierwszy raz checka?
Odpowiedz
#13
7 tys. km
Odpowiedz
#14
Kaliope o silnikach 1.6 SIDI 200KM coś się wypowiadają ?
## Regenerowane zawory do 1.3, 1.7, 1.9, 2.4
## Zestawy naprawcze wiązki drzwi tył ASTRA / ZAFIRA / VECTRA / SIGNUM
Odpowiedz
#15
nie słyszałem nic
Przebacz nie 7 razy, lecz aż 77 razy. (Mateusz 18,21-35)
Odpowiedz
#16
W nowym cenniku jest 1.6 turbo benzyna 136KM. To jest wykastrowana 170 konna 1.6?
Odpowiedz
#17
Fajnie by było. 1500zł na chipa i mamy 230 koni
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości