na dół
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} 2.0 DTI 16V - Y20DTH -  Szarpie po rozgrzaniu - Dziwna sprawa
#1
Smutek 
Witam,

Panowie i Panie, wielki problem z moją zośką - dodam iż zanim założyłem temat użyłem funkcji "szukaj" lecz żąden temat nie pasuje do mojego problemu.

Od jakiegoś czasu mam problem z szarpaniem silnika po jego rozgrzaniu. Na zimnym wszystko OK. Byłem w Łodzi już u paru Mechaników i żadna diagnoza się nie powtórzyła. Jeden że czujnik położenia wału, drugi że pompa padła, trzeci że egr, a nawet miałem propozycje remontu silnika.

Idąc tropem pierwszego wymieniłem czujnik położenia wału ( nowy oryginalny ), sprawdziłem EGR oraz go wyczyściłem. Efektu żadnego jak było tak jest.


Niestety tyle jest teorii, że boję się gdzieś go zostawić a nie być obskrobany z pieniędzy bez efektu.

Panowie, moje spostrzeżenia co do mojego problemu:

- dziwne, że problem ustępuje po włączeniu innych obciążeń ( wypięcie czujnika temperatury cieczy,  włączenie ogrzewania szyby, wysokie obroty nawiewu czy też włączenie klimatyzacji ).
- brak jakichkolwiek błędów.


Mam rówież filmik jak ten samochód pracuje ( 0:00-0:15 - silnik po rozgrzaniu, 0:15-0:30 silnik po włączeniu obciązenia )

https://www.youtube.com/watch?v=jYIUgYSK...e=youtu.be


Posiadam również logi z OP-COM jak chodzi normalnie i jak kuleje na rozgrzanym.

Jak pracuje normalnie:
.txt   normalnie.txt (Rozmiar: 2.44 KB / Pobrań: 10)

Jak szarpie na rozgrzanym:
.txt   szarpanie.txt (Rozmiar: 2.44 KB / Pobrań: 6)

dodam również to (funkcje specjalne OP-COM) :
.jpg   funkcje specjalne.jpg (Rozmiar: 247.71 KB / Pobrań: 7)


Panowie proszę o interpretację wyników i wskazówki.

Z góry serdeczne dzięki biggrin
Odpowiedz
#2
A sprawdzałeś cewkę question
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej." 
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>
Odpowiedz
#3
(2018-Kwi-18, 19:41)Tunio999 napisał(a): A sprawdzałeś cewkę question

Jaką cewkę? - można jaśniej.

z góry dzięki
Odpowiedz
#4
Jeśli wyłączenie odbiorników pomaga to sprawdź sam alternator, jakie ma ładowanie. Jeśli z nim jest ok, to może w którymś odbiorniku jest przebicie i dzieją sie takie dziwne rzeczy. Jak dla mnie problem typowo z elektryka, a sam silnik i pompę bym zostawił w spokoju. Sprawdzaj po kolei, który odbiornik powoduje takie objawy.
Ok teraz zauważyłem, że ladowanie masz ok, ale te dawki mnie zastanwiaja, że wzrasta z 1.7 do 4.9 mg/suw
VII OZKZ - Mikorzyn 2018
-uczestnictwo
Odpowiedz
#5
(2018-Kwi-18, 20:25)DjHardy napisał(a): Jeśli wyłączenie odbiorników pomaga to sprawdź sam alternator, jakie ma ładowanie. Jeśli z nim jest ok, to może w którymś odbiorniku jest przebicie i dzieją sie takie dziwne rzeczy. Jak dla mnie problem typowo z elektryka, a sam silnik i pompę bym zostawił w spokoju. Sprawdzaj po kolei, który odbiornik powoduje takie objawy.
Żaden, działa to raczej w druga stronę. Włączanie odbiornikow właśnie powoduje ze problem znika. Ładowanie jest w porządku, widac to na wykresie z op-com.

Myślę jeszcze o elektronice pompy ( psg5), bądź drastycznej mianowicie o kompresji. Ale tej drugiej przypadłości nie znam objawów.
A o elektronice pompy myślę bo dopatrzylem się innego koloru przewodów (fabrycznie to czarne a ja dwa mam czerwone).

Jak myślicie?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#6
A próbowałeś obejrzeć te kable? Może gdzieś jest nadłamany? Już filozofuję
VII OZKZ - Mikorzyn 2018
-uczestnictwo
Odpowiedz
#7
(2018-Kwi-18, 21:12)DjHardy napisał(a): A próbowałeś obejrzeć te kable? Może gdzieś jest nadłamany? Już filozofuję
Mam plan zobaczyć w weekend. Ale dostęp tam jest taki ze szkoda gadać, temu pożyczę tanią kamerkę inspekcja.

Ktoś może miał podobny problem ?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#8
Zadzwoniłem specjalnie do kumpla i kazał Ci sprawdzić masę silnika. Weź jakiś gruby kabel, przykręć gdzieś do silnika i gdzieś do łapy na budzie samochodu i zobacz poprawę.
VII OZKZ - Mikorzyn 2018
-uczestnictwo
Odpowiedz
#9
(2018-Kwi-19, 08:52)DjHardy napisał(a): Zadzwoniłem specjalnie do kumpla i kazał Ci sprawdzić masę silnika. Weź jakiś gruby kabel, przykręć gdzieś do silnika i gdzieś do łapy na budzie samochodu i zobacz poprawę.
Nie działa. Dodatkowa masa nic nie daje curve

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#10
Zachowanie silnika sugeruje jednoznacznie, że jest problem z początkiem wtrysku paliwa (zawór początku wtrysku).

Puki obroty są podwyższone ( zimny silnik, włączona klimatyzacja) to jest ok, a jak obroty spadają do 760 (rozgrzany silnik, klima off) to układ głupieje - wg mnie pada ( zaciera się) zawór regulujący początek wtrysku w pompie i nie potrafi ustawić się w pozycji dla biegu jałowego ( 760 obrotów/min).

I tyle moich teorii opartych na kiedyś tak zasłyszanych forumowych przypadkach.

Jak dla mnie to proponuję moja teorię potwierdzić u jakiegoś oplowskiego pompiarza i w najgorszym przypadku (naprawa pompy) cieszyć się, że nie masz PSG16  smile .
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości