na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {Info} Jak kontrolować stan akumulatora - Opel AH, ZB Kaliope 4 646 2017-Maj-29, 08:26
Ostatni post: celius
  {Info} kontrolka 'autko z kluczykiem' - jak interpretować? Kaliope 1 472 2017-Maj-19, 14:38
Ostatni post: syska
  Jak testować świece żarowe Kaliope 0 641 2016-Wrz-13, 21:18
Ostatni post: Kaliope
Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 2.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[TUT] Jak fachowo odgrzybić kilmę - ozonowanie
#1
Warto zaopatrzyć się w generator ozony i robić 2 razy w roku ozonowanie tak jak należy. Sprzęt się szybko zwróci, zwłaszcza jak kupimy na spółkę w rodzinie smile 

Odpowiedz
#2
Od tamtego momentu, wzbogaciłem moją wiedzę, gdyż niektórzy zarzucają, że klima ma być wyłaczona podczas ozonowania. Zadzowniłem do 3 PRODUCENTÓW i wszyscy powiedzieli, że klima ma być bezwzględnie włączona, chyba, że robisz to w zimie w temp oczywiście powyżej zera. Po prostu ozon lubi chłód i tylko po to jest potrzebna klima podczas zabiegu.

Tak więc ostateczna, wzbogacona metoda, 100% pewna wygląda tak:

1. Ozonujemy co pół roku
2. Temperatura powietrza max 20 stopni. Auto w cieniu.
3. Obieg wewnętrzny włączony
4. Klima właczona na min, ozon lubi niską temp i niską wilgotność
5. Dmuchawa na 1 bieg, ma to iść powoli
6. Dmuchawa na twarz, najlepszy zaciąg powietrza
7. min 25 minut oznowania, nie więcej jak 40 minut, ze wskazaniem na 30 smile, potem jak mamy czas dobrze jest zostawić auto zamknięte na jakieś 30 minut, żeby ozon dopiął swego.
8. Otworzyć wszystkie drzwi. Puścić nawiew bez recyrkulacji na wszystkie kierunku żeby wywietrzyć wszystkie kanały przez 3-4 minut. Potem jeszcze wywietrzyć samochód przez 30 minut.
9. Jeśli walczymy ze smrodem, robimy nawet trzy serie pod rząd. Jeśli robimy to regularnie to jedna seria co pół roku.
10. Nie ma znaczenia czy zakładamy nowy filtr podczas ozonowania, gdyż przy zamkniętym obiegu powietrze i tak nie przechodzi przez filtr. Zaleca się jednak wsadzić nowy filtr gdzieś do auta, żeby ozon go odkaził i zabezpieczył antybakteryjnie
Odpowiedz
#3
Brawo Ty smile
Odpowiedz
#4
A najważniejszym faktem chyba jest że ozonowanie wnętrza auta zabija wszelkie zapachy tkwiące w tapicerkach.
Odpowiedz
#5
Zgadzam się Paweł zresztą o tym dyskutowaliśmy kilka razy, ale.....nie z filtrem, bo powietrze przy zamkniętym obiegu nie przechodzi przez filtr przy starych autach gdzie filtr kabinowy/pyłkowy jest w podszybiu. Ale gdy filtr jest przed samym parownikiem i nagrzewnicą (czyli przy większości nowych aut) wówczas przy obiegu zamkniętym powietrze przechodzi przez filtr.
Czas ozonowania dobieramy do wydajności ozonatora, ale nie dłużej niź 45/50min ponieważ może dojść do odbarwienia tapicerki, szczególnie skór.
Prawidłowe ozonowanie odkaża do 48 godzin.
@Bamber masz rację ozonowanie szczególnie polecane osobom które w autach wożą psy/ koty.
Zabija nieprzyjemny zapach.
Odpowiedz
#6
Jak się ma ozon do filtra z węglem aktywnym ? Kiedyś słyszałem ze nie ozonuje się jak jest filtr z węglem.
Odpowiedz
#7
Teoretycznie nie powinno się ozonować filtra z węglem aktywnym ponieważ pogarszamy "własności tego filtra".
Z drugiej strony są auta które mają tylko filtry węglowe albo prawie Hepa, jak np klasa S i E chyba również G i GL i nie ma do dyspozycji zwykłych papierowych.
Odpowiedz
#8
Szymon, zobacz jak jest w Aygo, identycznie jest też u mnie w CRV i tak ponoć jest w większości japończyków. Filtr jest w kabinie zaraz za schowkiem ale parownik jest zaraz nad nagrzewnicą. Więc u mnie powietrze przechodzi przez filtr czy nie podczas recyrkulacji? W teścia BMW filtr jest na zewnątrz auta w podszybiu więc tu jest oczywiste, że powietrze nie przechodzi przez filtr.


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz
#9
Japończyki często gęsto mają rozwiązania inne niż reszta, nie mówię że gorsze, ale czasem komplikują tym życie użytkownikom i mechanikom.
Muszę się przyjrzeć bo nie mam pojęcia jak tu jest to rozwiązane
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości