na dół
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silnik 1.8 XER Szarpie przy Max obciążeniu od 3500-4100 obr/min
#1
Dzień dobry wszystkim. Jestem tu nowy A to mój pierwszy post. Przepraszam jeśli źle wpisałem nowy wątek, ale piszę ze smartfona i kompletnie nie mogę się znaleźć na tym portalu...zainstalowałem Tapatalk ale nic się nie zmieniło. Opisywałem ten problem w wyszukiwarce ale bez rezultatu...dlatego piszę tu.
Pytanie mam takie jak w temacie. Silnik 1.8 XER, przebieg 221.000 km, silnik nie bierze oleju, odpala bez problemów, osiąga dane fabryczne, zagazowany ale jeżdżę na benzynie od pół roku.
Podczas maksymalnego obciążenia silnika ( czyli pedał gazu w podłodze ) Podczas przyspieszania od 2000 obr/min idzie normalnie, nagle od 3500 obr do 4100 obr szarpie, czasem po takim szarpaniu wyskakuje błąd o wypadającym zapłonie, otem kiedy tylko przekroczy 4100 obr, idzie do odcięcia bez zająknięcia. Auto osiąga też prędkość maksymalną czyli 197 km/h. Żadnych innych problemów nie ma. Problem występuje na LPG i na benzynie. Prosze o pomoc co to moze być. Dziwi mnie ten wąski zakres obrotów w których występuje szarpanieHuh? Padnięta listwa zapłonowa dawałaby o ile mi wiadomo problemy przede wszystkim w pełnym zakresie obrotów...zastanawia mnie temat czy to nie zakres obrotów w którym przestawiają się fazy rozrząduHuh? Czyli może koła zmiennych faz rozrządu są przyczyną tego problemu? Od razu odpowiadam, tak, klekoczą po rozruchu czasem około 2 sekund i przestają. Wymieniony został jeden elektrozawór ale nic to nie dało. Czasem zdarza się że szarpanie nie występuje. Myślałem też o temacie awarii klap wirowych w kolektorze dolotowym ale żadne błędy tego typu nie wyskoczyły...
Nigdzie nie mogę znaleźć żadnych informacji na ten temat...
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości