na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {Info} problem z klimatyzacją pezet71 9 712 2018-Sie-07, 18:36
Ostatni post: lukasss3
  {A} Problem z układem chłodzenia mleczny87 0 203 2018-Mar-10, 19:08
Ostatni post: mleczny87
  {A} Problem z nawiewem mleczny87 5 325 2017-Gru-27, 16:37
Ostatni post: oki Darek
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} Problem z układem chłodzenia
#1
Witam,

problem polega na tym, że nie włącza się wentylator chłodnicy silnika. Kody błędów

23
Dmuchający motor dmuchawy, przerwany obieg prądowy
21
Dmuchający motor dmuchawy, nieprawidłowe działanie
12
Ssący motor dmuchawy, za słabe wejście
11
Ssący motor dmuchawy, nieprawidłowe działanie
164
Nieprawidłowy sygnał temperatury cieczy chłodzącej silnika
17
brak sygnału obr/min silnika

Z ważnieszych rzeczy dodam, że czujnik temp. jest wymieniony a wentylator chłodnicy jest zastany.


Załączone pliki
.jpg   36809913_1866792423411658_6338297235452723200_n.jpg (Rozmiar: 94.06 KB / Pobrań: 14)
Odpowiedz
#2
Może coś z kabelkami od czujnika temperatury, lub bezpiecznik (piszesz że czujnik wymieniony).
Co masz na myśli pisząc: "zastany silnik wentylatora"?
Odpowiedz
#3
(2018-Lip-07, 17:44)rafael napisał(a): Może coś z kabelkami od czujnika temperatury, lub bezpiecznik (piszesz że czujnik wymieniony).
Co masz na myśli pisząc: "zastany silnik wentylatora"?

Zastany w tym sensie, że jest tak zapieczony, że nie idzie go wgl obrócić.
Po wyjęciu wentylatora klimy stwierdziłem przepalenie uzwojenia silnika wentylatora. Jest po prostu do wymiany cały wentylator. Czy ma on jednak wpływ na niestartujący wentylator silnika?
Odpowiedz
#4
Nie wiem ale możliwe że problem leży w układzie elektrycznym, wiązki i sterowanie wentylatorami.
Skoro się spalił silnik, a bezpieczniki całe to tu bym szukał problemu.
Wentylatory mają kręcić się lekko, bynajmniej tak jest w mojej ZA.
Odpowiedz
#5
Ale dopytam raz jeszcze, czy niesprawny wentylator klimy ma jakikolwiek wpływ na działanie całości układu chłodzenia?
Odpowiedz
#6
A sprawdzałeś bezpiecznik nr 4 w komorze silnika.
Na fotce zaznaczone czerwony owal i zielona linia.

Pewnie na oba wentyle na tym bezpieczniku siedzą.

Jeszcze bym sprawdził w kabinie bezpieczniki nr:35 - 10A: 38 -10A: 39 - 7,5A: 40 - 7,5A.
A na wszelki wypadek jeszcze bym luknął na bezpiecznik nr 8 - pod maską (40A).

Ja myślę że ty nie masz problemu z układem chłodzenia tylko z układem elektrycznym związanym z układem chłodzenia i klimatyzacji.


Załączone pliki
.jpg   skrzynka.jpg (Rozmiar: 201.68 KB / Pobrań: 8)
Odpowiedz
#7
Mleczny - jest mały problem bo w Zosiach jest kilka wersji skrzynek w kabinie.
Te które Ci podałem są w mojej Zośce A, ty musisz sprawdzić jaką masz i w opisie znaleźć bezpieczniki od chłodzenia i klimy i te będziesz miał do sprawdzenia.
Odpowiedz
#8
Problem rozwiązany. Po wymianie wentylatora klimy problem ustąpił. Pozdrawiam.
Odpowiedz
#9
witam
mam troszkę inny problem a mianowicie wentylator klimy i silnika pracują cały czas na wysokich obrotach po osiągnięciu 80 stopni, wymieniłem termostat czujnik temperatury i moduł wentylatorów kom (tech 2 )pokazuje tylko błąd P0115 różnica temperatur cieczy chłodzącej a oleju instalacje sprawdziłem przewody i styczki są ok i teraz jestem w kropce. nie ważne czy klima działa czy nie oraz czy nawet przy całkowicie wyłączonym klima troniku wentylatory pracują i auto osiąga max 80 stopni po chwili zapala się auto z kluczykiem i chłodnica z wentylatorem
proszę o pomoc co jeszcze mogę sprawdzić ?
Odpowiedz
#10
kolega użył elektrycznych wentylatorów i zrobił przełącznik do kabiny. jest zachwycony LINK: https://fmic.pl/wentylatory-fmicpl/456-plaski-wentylator-16.html
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości