na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} 1.8 - Z18XE -  Błędy i Duże spalanie paliwa Cinkovski 2 190 2018-Maj-21, 08:23
Ostatni post: Cinkovski
  {A} 1.8 - X18XE1 -  brak mocy i gaśnięcie Kryspin Szrama 2 164 2018-Kwi-05, 20:21
Ostatni post: Kryspin Szrama
  {A} 1.8 - Z18XE -  spalanie Zośka 1,8 125 km kanab2 13 1 955 2017-Lut-01, 19:57
Ostatni post: peterpan
Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} 1.8 - X18XE1 -  Podwyższone spalanie, szarpanie, gaśnięcie.
#1
Witam,

nie chciałbym się tu zbytnio rozpisać lecz za razem problem opisać jak najdokładniej.
Na wstępie zaznaczę, iż Zośką jeździ ojciec który uskutecznia "emerycką jazdę" czego skutkiem jest to, że z wydechu leciało jak z kranu.
Po przeprowadzeniu osobiście "procedury dopalania" kranik z wodą został zamknięty.
Ale do rzeczy.
Rzeczywiste spalanie w cyklu mieszanym oscyluje w okolicach 10 l/100km Pb 95 zaś legenda głosi, że powinno ono wynosić około 8,5 litra na setke.
Ostatnimi czasy przeczyściłem przepustnicę ekstrakcyjną ponieważ miałem drobne problemy z falowaniem obrotów jak również zaślepiłem EGR kawałkiem grubszej blaszki nierdzewnej choć nie jestem pewny czy przeprowadzając ową operację nie spowodowałem jakichś nieszczelności.
Rzeczy które zamierzam wykonać to:
-Kontrola stanu filtra powietrza- przedmuchanie/wymiana
Wymiana filtra paliwa
-Kontrola stanu i czyszczenie przepływki
-Wymiana świec
-Wycięcie kata (wstawienie puszki w jego miejsce) ponieważ mam podejrzenia że jest on już mocno zabity dzięki emeryckiej jeździe szanownego ojca
-Kontrola stanu sony lambda (podobno OP COMem się da)
-Aplikacja środka do czyszczenia wtrysków do benzyny

Jeśli prócz tego co wymieniłem ktoś zaleci jeszcze jakieś czynności które mogą mieć wpływ na problemy opisane w temacie będę ogromnie wdzięczny.
Pozdrawiam smile

Edit: Co do samej przepływki to kiedyś wyskoczył mi na OP COMie jakiś błąd odnoszący się do przepływki ale nie pamiętam kodu błędu.
Na moje zdziwienie czemu nie zapalił się CHECK ENGINE kolega odparł że wartość odczytu mieści się w granicy błędu i "czeka" mi nie wywali ale w fejsie będzie ślad. Dawniej "czek" zapalał się ale dość sporadycznie tyle, że wtedy jeszcze nie miałem opcoma a po zakupie jego Zośka jakby wyczuła pismo nosem i "czek" przestał wyskakiwać.
Odpowiedz
#2
Odnośnie "check engine" to prawda - dopóki parametry odczytu mieszczą się w granicach zakresu to go nie aktywuje.
Jeżeli kat sprawny to bym go nie wycinał - względnie wymienił na sprawny - wiadomo że już na SKP - robią dokładniejsze kontrole zwłaszcza starszych samochodów - projekt rządowy ochrony powietrza. A i radiowozy drogówki mają ciekawy sprzęt w bagażniku.
Co do spalania to sprawdził bym jak pracuje lambda - bo ona też ma wpływ na większe zużycie paliwa, filtr powietrza też wymieniam częściej niż zaleca producent (co 2 wymiana oleju olej co 10 - 12 tkm).
Odpowiedz
#3
Jeśli chodzi o błędy to wywaliło P0100 za niskie napięcie przepływom. powietrza.
Co do sondy lambda to mam pytanie, jak ją sprawdzić przez opcom?
Odpowiedz
#4
(2018-Lip-20, 18:51)mleczny87 napisał(a): Jeśli chodzi o błędy to wywaliło P0100 za niskie napięcie przepływom. powietrza.
Co do sondy lambda to mam pytanie, jak ją sprawdzić przez opcom?

Sonda lambda ma pracować na odpalonym ciepłym silniku (wartości w bloku pomiarowym mają się zmieniać od 0,4 - 1,0V) pierwsza dość szybko reaguje druga zdecydowanie wolniej (tu jest pytanie czy autko posiada jedną czy 2 sondy - przed catem i za).
Błąd dotyczy przepływki - wtyczka jest oki? potraktował bym wtyczkę kontaktem w spraju.
Odpowiedz
#5
A oto przyczyna.


Załączone pliki
.jpg   37412591_1887902261300674_7530477077607219200_n.jpg (Rozmiar: 36.61 KB / Pobrań: 7)
Odpowiedz
#6
Czyli ktoś tam coś robił i chyba nie do końca fachowo polutował uszkodzone kabelki, do sondy najlepiej sprawują się tulejki zaciskowe bo kiepsko się lutuje stalowe przewody, kupowałem takie nawet były już w gotowych osłonkach termokurczliwych, oczywiście można jeszcze dołożyć dodatkowe i zaizolować każdy przewód izolacją wysokotemperaturową jak i wiązkę.
Odpowiedz
#7
Po polutowaniu tego wszystkiego, problem jakby ustał ale pojawił się za to błąd P0110 Za wysokie napięcie temperatura powietrza wlotowego
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości